سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سرکوب ارزهای دیجیتال در چین


عده ‌ای می پرسند چرا اکنون و در این تاریخ؟

پس از حساس شدن اوضاع سیاسی در چین, سرکوب ارزهای دیجیتال در این کشور افزایش یافت.

با نگاهی کوتاه به تقویم می توان دلیل این امر را دریافت. روز پنجشنبه یکم ماه جولای، صدمین سالگرد حزب کمونیست چین است، بنابراین می توان گفت این اتفاق قابل درکی است که در هفته‌ های اخیر هشدارهایی در زمینه ارزهای رمزنگاری اعلام شود.

در واقع این نظری است که در محافل رمزنگاری چینی ارائه می شود. چنانکه فردی با چین و فرهنگ آن آشنا باشد، می داند که یک سری تشریفات زیاد در روزهای منتهی به رویدادهای خاص در این کشور انجام می شود و در نتیجه این تشریفات دولت باید فعالیت هایی که ممکن است برای ثبات اجتماعی دولت خطرناک باشد را سرکوب کند. ایننطور به نظر می ‌رسد که از نظر مقامات چینی، بیت کوین و ارزهای رمزپایه یک تهدید محسوب می ‌شوند.

نظریه دیگری که وجود دارد این است که چین از ارزهای دیجیتال ضرر کرده است، بنا به گفته بابی لی ” چین در چند هفته اخیر با تقلب ها و اتفاقات غیر قانونی زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال روبرو شده است که به تجارت آن لطمه وارد کرده است.”

لی همچنین عنوان کرد در یک اجتماع وقتی, مردم دارایی خود را در اثر سقوط بازار از دست می‌ دهند، جو متشنجی در اجتماع ایجاد می‌ شود و ناآرامی های سیاسی در سطح کشور شکل می گیرد.

به گفته بابی لی زمان سرکوب این هفته اخیر ارزهای دیجیتال یک اتفاق تصادفی نیست و یکم جولای مصادف با سالگرد حزب کمونیست برای چین یک اتفاق بزرگ است. بنابراین دولت مردان می خواهند قبل از این تاریخ خرابکاری های رخ داده را برطرف کنند و جو اجتماع را آرام کنند.

در سرکوب اخیر انجام فعالیت ‌های رمزنگاری در بانک ‌ها ممنوع اعلام شده است. این حرکت موجب سقوط قیمت بیت کوین شد. آخرین باری که چین در زمینه ارزهای رمزپایه فعالیت چشمگیری انجام داد, روی روند بازار تاثیر گذاشت.

در یکم اکتبر سال ۲۰۱۷, روز ملی تاسیس جمهوری خلق چین, این دولت صرافی ها را تعطیل و انجام معاملات بین کوین را ممنوع اعلام کرد.

بازار ارز های دیجیتال یک بازار پر طرفدار است که هنوز در برابر کلاهبرداری ها آسیب پذیر است و همین امر موجب شده افراد سرمایه گذار کوچک در چین دچار ضرر و زیان مالی ‌شوند و با توجه به سابقه سقوط بازارهای وام در سال ۲۰۱۸ در چین که موجب خسارات زیاد مالی و اعتراضات مردمی و کشته شدن تعداد زیادی از مردم شد، می ‌توان نتیجه گرفت که دولت چین برای جلوگیری از انجام اعتراضات گسترده در تاریخ های مهم، اتفاقاتی که ممکن است جو را متشنج کند، سرکوب خواهد کرد.

علاوه بر عامل تاریخ های مهم و جلوگیری از متشنج کردن جو جامعه، مدیرعامل‌شرکت  red date take و مدیر عامل اجرایی پروژه بلاکچین تحت حمایت دولت چین، بیان می‌کند که یکی از عوامل این سرکوب کنترل سرمایه است، زیرا دولت چین به مردم اجازه می دهد سالانه حداکثر ۵۰ هزار دلار از کشور خارج کنند و ارزهای دیجیتال این محدودیت ‌ها را دور می ‌زند.

وی علاوه بر این بیان کرد یکی از دلایلی که کشور چین می تواند بدون ایجاد تورم در جامعه پول چاپ کند این است که ذخایر خارجی این کشور بیش از ۳۳ تریلیون دلار است و اگر بیشتر مردم دارایی خود را به خارج از مرزهای این کشور انتقال دهند این مسئله روی ذخیره خارجی این کشور تاثیر می‌ گذارد.

وی علاوه بر این خاطر نشان کرد کاربرانی که طی شش ماه گذشته در چین در بازار ارز دیجیتال فعالیت می کنند، به سرعت افزایش یافته است. بنابراین دولت نمی ‌تواند کنترلی روی این افراد داشته باشد و به مرور اقتصاد این کشور از دست دولت چین خارج خواهد شد.

با این وجود عده ‌ای از افراد اعتقاد دارند سرکوب ارز های دیجیتال در چین موجب سقوط کوتاه مدت قیمت این ارزها خواهد شد، اما پس از آن مجدداً بازار صعودی می شود و رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی در ادامه صحبت‌ های خود عنوان کرد حتی اگر چین تمام استخراج ها و فعالیت های رمزنگاری خود را تعطیل کند نیز بیت کوین به فعالیت خود ادامه می ‌دهد و این به دلیل انعطاف پذیری بالای بیت کوین است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location