video thumb

پذیرش بیت کوین در پرو پس از رای گیری انتخابات ریاست جمهوری

پرو، کشوری که معمولاً با بیت کوین یا ارزهای رمزپایه ارتباطی ندارد، پس از دور اول روند رای گیری ریاست جمهوری خود، در پذیرش ارز دیجیتال با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. پدرو کاستیلو یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که دارای بیشترین رای می باشد، به دلیل سیاست های مداخله جویانه خود مشهور است، بنابراین پرویی ها ممکن است خود را برای آنچه می تواند یک رکود اقتصادی تلقی شود، آماده کنند.

حجم معاملات ارز دیجیتال در پرو افزایش می یابد

بر اساس گزارش های Buda، یکی از صرافی های ارز دیجیتال پیشرو در این کشور، حجم خرید و فروش ارز دیجیتال در پرو در هفته مرحله اول رای گیری ریاست جمهوری رشد چشمگیری داشته است. این ممکن است به چگونگی پیش بینی آرا مربوط باشد که به سمت نامزدی گرایش دارد که سیاست های مداخله جویانه در اقتصاد دارد.

حجم معاملات ارزهای دیجیتال در هفته های رأی گیری ریاست جمهوری در مقایسه با هفته قبل از آن تقریباً ۲۴٫۱۴٪ افزایش داشت و در هفته پس از انتخابات نیز رشد مداومی داشت و ۲۴٫۳۶٪ افزایش یافت. تقریباً به همین ترتیب، حجم تجارت خرید بیت کوین نیز در آن هفته ها به ترتیب با ۲۵٫۱۰٪ افزایش و ۲۳٫۰۵٪ افزایش همراه بود.

پدرو کاستیلو (Pedro Castillo)، یکی از شانس پیروزی در انتخابات، سیاست مداخله گرانه ای در رابطه با سیاست اقتصادی دارد و در مورد ملی کردن برخی از فعالیت های اساسی در این کشور، از جمله عملیات استخراج، صنایع نفت و ارتباطات از راه دور صحبت کرده است. این موضوع، نگرانی هایی را در شهروندان ایجاد کرده است که ممکن است مجبور شوند به ارز دیجیتال روی بیاورند تا در آینده از کاهش ارزش پول در امان بمانند.

پرو ردپای آرژانتین و ونزوئلا را دنبال می کند

اگر این تغییر سیاسی اتفاق بیفتد، پرو ممکن است کشور بعدی در LATAM باشد که رونق معاملات ارزهای دیجیتال را تجربه می کند، همانطور که آرژانتین و ونزوئلا نیز قبلا این تجربه را داشته اند. بر اساس آخرین نظرسنجی موسسه مطالعات پرو، پدرو کاستیلو با کسب ۴۴٫۸ درصد در برابر حریف خود، کیکو فوجیموری ، که با ۳۴٫۴ درصد از آرا در رده دوم قرار دارد، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد.

در حالی که هنوز خیلی زود است که پیش بینی کنیم اگر پرو در جاده مداخله جویی پیش رود، چه اتفاقی می تواند در کشور بیفتد، کاهش ارزش پول ممکن است منجر به کنترل صرافی ها شود، در نتیجه این امر ممکن است مردم را به سمت ارز دیجیتال به عنوان گزینه جایگزینی برای وجوه نقد خود سوق دهد.

این همان اتفاقی است که در ونزوئلا و اخیراً در آرژانتین رخ داده است، جایی که شهروندان به دلیل اقتصادهای تورمی به ارز دیجیتال روی آورده اند. ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال آنها را برای این مورد مناسب می کند زیرا توسط کشورهایی که می خواهند آزادی های اقتصادی شهروندان را از بین ببرند، نمی توانند کنترل شوند.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس