video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیت کوین همچنان پر نوسان بوده و تکمیل الگوی شمعی نزولی نشان می دهد که کاهش قیمت بیشتر برای بیت کوین و آلت کوین ها امکان پذیر است.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا با انتشار توئیتی اعلام کرد که این شرکت با توجه به “افزایش سریع استفاده از سوخت های فسیلی برای استخراج و تراکنش های بیت کوین”، از پذیرش پرداخت های بیت کوین (BTC) برای خرید وسایل نقلیه خود منصرف خواهد شد. اندکی پس از اعلامیه، قیمت بیت کوین ۱۷٪ کاهش یافت و به پایین ترین قیمت خود یعنی به ۴۶،۰۰۰ دلار رسید.

در حالی که تصمیم ماسک ضربه ای کوتاه مدت به احساسات بازار است، اما بعید است که روند بازارهای  خرید و فروش ارز دیجیتال به طور کلی تغییر کند زیرا تقاضای نهادی برای ارزهای دیجیتال همچنان بالاست. اثبات این موضوع را می توان باCowen Inc ، یک بانک ۱۰۳ ساله که اعلام کرد که برای ورود به کسب و کار کاستدی ارز دیجیتال با Standard Custody و Trust Co. همکاری کرده است، دریافت.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

نشانه دیگر افزایش علاقه نهادی به ارز دیجیتال را می توان با مشاهده به عملکرد صرافی ارز دیجیتال جمینی مشاهده کرد. این صرافی که توسط دوقلوهای وینکلووس هدایت می شود، در حال حاضر ۳۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال تحت کاستدی دارد.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا روند هر یک را برای حرکت بعدی تعیین کنیم.

BTC/USDT

بیت کوین یک الگوی سر و شانه های نزولی ایجاد کرده است که با یک شکست کامل خواهد شد. سقوط شدید بیت کوین در ۱۲ ماه مه و در روز جاری قیمت این دارایی را تا سطح گردن پایین آورده بود، اما گاوها در تلاشند از این سطح پشتیبانی دفاع کنند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۴۹۵۸ دلار) شروع به کاهش می کند و شاخص مقاومت نسبی (RSI) به منطقه منفی فرو رفته که نشان می دهد خرس ها برتری دارند.

اگر قیمت زیر خط گردن شکسته شود، تنظیمات H&S کامل می شود. هدف این الگو رسیدن به ۳۱،۶۵۳٫۷۳ دلار است. با این حال، ممکن است گاوها سعی کنند این روند نزولی را به ۴۲،۵۰۰ دلار و سپس ۴۰،۰۰۰ دلار برسانند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت این دارایی دیجیتال را بالاتر از ۴۶،۹۸۵ دلار حفظ کنند، قیمت جفت ارز BTC / USDT می تواند تا ۵۲،۳۲۳،۲۱ دلار افزایش یابد، جایی که خرس ها احتمالاً مقاومت سختی دارند.

ETH/USDT

در حالی که قیمت اتریوم (ETH)پس از رسیدن به یک رکورد جدید در سطح ۴،۳۷۴٫۶۷ دلار معکوس شد، یک الگوی شمعی پوشا نزولی ایجاد کرد. با این حال، دنباله بلند روی نمودار شمعی امروز نشان می دهد که احساسات همچنان مثبت است و گاوها در حال خرید این دارایی به هنگام کاهش قیمت ها هستند.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک شیب دارند و RSI نزدیک منطقه خرید بیش از حد است که نشان می دهد گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند. اکنون خریداران سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالاترین حد برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز ETH / USDT ممکن است به ۵۰۰۰ دلار و سپس ۵،۷۲۳٫۶۶ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی یا مقاومت سربار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳۴۸ دلار) برسد، نشان دهنده این است که میزان عرضه بیش از تقاضاست. این امر می تواند قیمت این دارایی را به ۳۰۰۰ دلار و سپس به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۵۵۲ دلار) کاهش دهد.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) در نزدیکی سطح ۶۸۰ دلار با مقاومت شدیدی روبرو است. شکست های مکرر برای افزایش و پایداری بالاتر از این سطح ممکن است در ۱۲ مه منجر به ذخیره سود از جانب معامله گران کوتاه مدتی شود که قیمت بایننس کوین این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۹۳ دلار) کاهش دادند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

با این حال، دنباله طولانی روی نمودار شمعی امروز خرید قوی در سطوح پایین را نشان می دهد. اگر گاوها قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده و حفظ کنند، جفت ارز BNB / USDT ممکن است سطح مقاومت ۶۸۰ دلار را آزمایش کند.

شکسته شدن و بسته شدن قیمت در بالاتر از سطح مقاومت می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که ممکن است قیمت را به ۷۷۱ دلار برساند. برعکس، اگر گاوها نتوانند قیمت را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را حفظ کنند، ممکن است این جفت ارز به تدریج به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۹۶ دلار) و سپس ب قیمت ۴۴۰ دلار سقوط کند.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) پس از حفظ قیمت در بالاتر از سطح شکست ۱٫۴۸ دلار از ۶ مه، از سطح مقاومت ۱٫۸۳ دلار شکسته است. این نشان می دهد که گاوها بر خرس ها غلبه کرده اند و روند صعودی از سر گرفته شده است.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۵۲ دلار) و RSI بالاتر از ۶۶ نشان می دهد که ایم مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر روند صعودی است. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را در بالاتر از ۱٫۸۳ دلار حفظ کنند، جفت ارز ADA / USDT می تواند به هدف بعدی ۲٫۲۵ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاردانو این دارایی از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۱٫۸۳ دلار برسد، این جفت ارز ممکن است اقدام بدون روند خود را برای چند روز دیگر تمدید کند. شکسته و بسته شدن قیمت در زیر ۱٫۴۸ دلار نشان می دهد که خرس ها بر گاوها غلبه کرده اند و این جفت ارز ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۳۲ دلار) سقوط کند.

DOGE/USDT

Dogecoin (DOGE) در تاریخ ۱۱ ماه مه معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۳ دلار) را پشت سر گذاشت، اما در سطوح بالاتر با فشار فروش مواجه شد، همانطور که از فتیله بلند روی نمودار شمعی روز دیده می شود. امر فروش در تاریخ ۱۲ مه از سر گرفته شد و خرس ها قیمت دوج این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساندند.

نمودار روزانه DOGE / USDT. منبع: TradingView

خریداران در تلاشند تا از سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۰٫۳۸ دلار دفاع کنند اما با مقاومت سخت ۰٫۴۵ دلار مواجه هستند. اگر قیمت این دارایی کاهش یابد و به زیر ۰٫۳۵ دلار سقوط کند، جفت ارز DOGE / USDT ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۲۵ دلار) سقوط کند.

متناوباً، اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی برگردد و از ۰٫۴۵ دلار بالاتر رود، نشان دهنده خرید این دارایی در سطوح پایین تر است. پس از آن ممکن است قیمت این جفت ارز به ۰٫۵۵ دلار افزایش یابد در حالی که گاوها احتمالاً با مقاومت سختی روبرو می شوند. اگر قیمت از این سطح مقاومت کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است بین ۰٫۴۵ تا ۰٫۵۵ دلار برای چند روز ثابت باقی بماند.

XRP/USDT

گاوها نتوانستند XRP را بالای خط روند نزولی طی چند روز گذشته حفظ کنند این نشان دهنده مقاومت شدید خرس هاست. این ممکن است منجر به این شود که معامله گران کوتاه مدت دارایی های خود را نقد کرده و قیمت ریپل این دارایی را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۲۰ دلار) کاهش دهند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

در صورت بازگشت قیمت به سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، گاوها دوباره سعی می کنند جفت ارز XRP / USDT را به بالای خط روند نزولی و سطح مقاومت ۱٫۶۶ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند بالاترین قیمت ۵۲ هفته را در قیمت ۱٫۹۶ دلار دوباره آزمایش کند.

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۴۱ دلار) شروع به کاهش می کند و RSI در منطقه منفی معامله می شود و این یک مزیت جزئی برای خرس ها است. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رسانده و آن را حفظ کنند، ممکن است قیمت این جفت ارز به ۱٫۰۱ دلار و سپس ۰٫۸۸ دلار کاهش یابد.

DOT/USDT

Polkadot (DOT) به طور مکرر در عبور از سطح ۴۲٫۲۸ دلار با شکست مواجه شده است و این نشان می دهد که خرس ها به طور تهاجمی از این سطح دفاع می کنند. با این وجود، گاوها همچنان در سطوح پایین تر این دارایی را خریداری می کنند زیرا اجازه نداده اند قیمت پولکادات در زیر ۳۲٫۵۰ دلار حفظ شود.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک ثابت و RSI نزدیک نقطه میانی نشان می دهد که جفت ارز DOT / USDT می تواند بین ۳۲٫۵۰ تا ۴۲٫۲۸ دلار برای چند روز دیگر ثابت بماند.

شکسته شدن و نزدیک شدن به سطح ۴۲٫۲۸ دلار می تواند قیمت ان دارایی را به ۴۸٫۳۶ دلار برساند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان سطح مقاومت عمل کند اما اگر گاوها قیمت را بالاتر از آن بالا ببرند، این جفت ارز ممکن است روند صعودی خود را به سمت هدف مورد نظر در ۵۸٫۰۶ دلار از سر بگیرد.

متناوباً، اگر خرس ها قیمت این دارایی را در زیر ۳۲٫۵۰ دلار فرو ببرند، ممکن است قیمت این جفت ارز به ۲۶٫۵۰ دلار کاهش یابد. یک جهش شدید از این سطح نشان می دهد که این جفت ارز ممکن است اقامت خود را در محدوده ۲۶٫۵۰ دلار تا ۴۲٫۲۸ دلار برای چند روز دیگر افزایش دهد. شکست در زیر ۲۶٫۵۰ دلار می تواند آغاز یک روند نزولی جدید باشد.

BCH/USDT

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۱۲ مه به بالاترین قیمت ۵۲ هفته ای در ۱۶۳۸٫۰۸ دلار رسید اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این امر منجر به ذخیره سود توسط معامله گران شد و قیمت این دارایی را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲۱۳ دلار) کاهش داد.

نمودار روزانه BCH / USDT. منبع: TradingView

الگوی شمعی پوشا نزولی در تاریخ ۱۲ مه نشان دهنده تغییر روند احتمالی است. اگر خرس ها بتوانند قیمت را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بشکنند و حفظ کنند، جفت ارز BCH / USDT می تواند تا سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱،۰۵۴،۴۱ دلار و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۸۶۷ دلار) سقوط کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت بهبود یابد و به بیش از ۱،۲۱۳٫۵۱ دلار برسد، این جفت ارز ممکن است برای چند روز وارد یک اقدام بدون روند شود. میانگین متحرک نمایی مسطح ۲۰ روزه و RSI درست بالای نقطه میانی نیز نشان دهنده چند روز ثبات قیمت است.

LTC/USDT

عدم موفقیت لایت کوین (LTC) در حفظ قیمت در بالاتر از خط مقاومت در برابر شکل گیری گُوِه باز شونده در تاریخ ۱۲ ماه مه می تواند فروش گسترده ای را توسط معامله گران باعث شود. این امر باعث کاهش قیمت لایت کوین این دارایی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۱۳ دلار) شد.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این دارایی را در زیر ۳۰۰ دلار حفظ کنند، قیمت جفت ارز LTC / USDT می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۶۰ دلار) و سپس به خط حمایت گوه سقوط کند. شکسته شدن در زیر گوه می تواند آغاز یک روند نزولی جدید باشد.

برعکس، اگر گاوها قیمت این دارایی را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، این جفت ارز ممکن است برای یک بهبود روند اقدام کند که احتمالاً در نزدیکی سطح ۳۴۰ دلار با مقاومت سختی روبرو خواهد شد. شکست بالای خط مقاومت گوه نشان می دهد که اصلاح به پایان رسیده است.

UNI/USDT

Uniswap (UNI) تجارت خود را در یک کانال صعودی ادامه می دهد. خرس ها در ۱۰ مه قیمت یونی سواپ این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸٫۳۵ دلار) رساندند اما نتوانستند سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۴٫۵۰ دلار) را بشکنند که خرید این دارایی در سطوح پایین تر را نشان می دهد.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

گاوها سعی کردند تا حرکت صعودی را از ۱۲ ماه مه از سر بگیرند اما نتوانستند سطوح بالاتر را همانطور که از فتیله بلند روی شمعدان روز دیده می شود، حفظ کنند. این نشان می دهد که معامله گران دارایی های خود را در افزایش قیمت ها به فروش می رسانند.

خرید این دارایی در نزدیکی سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و فروش در سطوح بالاتر نشان دهنده یک اقدام بدون روند برای چند روز است. اگر گاوها قیمت این دارایی را به بالاتر از ۴۵ دلار رسانده و حفظ کنند حرکت بعدی روند ممکن است شروع شود. برعکس، شکست در زیر خط پشتیبانی این کانال می تواند روند نزولی جدیدی را آغاز کند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب