video thumb

ایجاد یک پلتفرم دیفای امور مالی اسلامی در استرالیا

یک تیم مستقر در سیدنی استرالیا در حال ساخت چیزی است که ادعا می کند اولین پلتفرم امور مالی غیرمتمرکز اسلامی در جهان است تا مزایای دیفای (DeFi) و اعتقادات مالی اسلامی را در بر داشته باشد.

پیش بینی می شود که این پلتفرم امور مالی غیرمتمرکز که Marhaba نام دارد و معنای آن در زبان عربی “خوش آمدید” است، در ماه های آینده راه اندازی می شود و در تلاش است تا به جهان اسلام یک پلتفرم DeFi ارائه دهد که توسط اصول اصلی شریعت است.

ناکیب محمد (Naquib Mohammed)، مدیر ارشد فناوری اطلاعات Blockchain Australia Solutions و مدیرعامل Marhaba در صحبت با کوین تلگراف تأکید کرد که اصل امور مالی مبتنی بر شریعت اطمینان از این است که “هم ارگان مالی ارائه دهنده خدمات و هم مشتری باید در تراکنش های مالی پیروز شوند.” وی در این باره اظهار داشت:

“ما در حال ساخت پلتفرمی هستیم که هدف آن فراگیری جامعه است و مکانی قابل اعتماد است که در آن مسلمانان می توانند بدون هیچ گونه تردیدی از آن استفاده کنند.”

محمد پس از تأسیس پلتفرم متمرکز بر شرکت Spherium Finance در اوایل سال ۲۰۲۰ ، توجه خود را به طراحی پلتفرمی برای جمعیت دو میلیاردی مسلمانان معطوف کرد.

محمد خاطرنشان کرد تیم Marhaba در مورد نگرش بسیاری از جوامع عربی در مورد دارایی های دیجیتال تحقیق کرده اند. وی عنوان کرد:

متوجه شدیم که در کشورهای مسلمان ۹۹٪ از اوقات مردم می پرسند: آیا این توکن حلال است؟ آیا این توکن با شریعت سازگار است؟ دومین سوال این است که “این توکن را از کجا خریداری می کنید؟”

در حالی که اکثر پروژه های ارز دیجیتال جدید با استفاده از یک شبکه آزمایشی در رسانه های اجتماعی آغاز می شوند، کار Marhaba با جستجوی محمد از علمای اسلامی که نسبت به دارایی های دیجیتال آگاهی دارند و معتقدند که می توان از طریق آن سرمایه غیرمتمرکز را به کار گرفت، شروع شد.

مفهوم اسلامی “Riba” (ربا) محصولات “وام با بهره بالا ” و همچنین معاملات مشابه قمار (“Maysir”) را منع می کند، و آن دسته از معاملاتی که خطر یا شک بیش از حدی دارند (“Gharar”) نیز ممنوع است . محمد خاطرنشان كرد:

“دلیل اینکه بیت کوین هنوز توسط برخی از محققان در اکوسیستم اسلامی مورد بحث است، این است که هیچ کس نمی داند خالق بیت کوین کیست. اگر نمی دانید چه کسی آن را ایجاد کرده است – این بدان معنی است که مورد تردید است. “

Marhaba DeFi ابتدا “کیف پول Sahal” غیرحضوری خود را راه اندازی می کند که از خدمات کاستدی و انتقال “توکن های اسلامی و NFT” پشتیبانی می کند.

Marhaba یک تیم از “مشاوران اسلامی داخلی بسیار واجد شرایط” استخدام خواهد کرد که وظیفه آنها اطمینان از هدایت شرعی محصولات و توکن های پشتیبانی شده توسط این پلتفمر است. این تیم به طور سیستماتیک توکن های ذکر شده در جمع کننده های داده های ارز دیجیتال را از بزرگ ترین به کوچک ترین مورد ارزیابی می کند و پس از تأیید پروژه ها مرتباً آنها را بررسی می کند.

نسخه های بعدی این کیف پول با محصولات Marhaba که عبارتند از: معاملات اخلاقی، خیریه غیرمتمرکز، راه حل پرداخت، محصولات بازار NFT و …ادغام می شوند.

اگرچه بهره وام شرعاً ممنوع است، اما Marhaba در حال تحقیق درباره محصولات وام و وام های بدون بهره است.

در پایان باید عنوان کرد که قرار است بازار NFT در اواخر امسال راه اندازی شود.