video thumb

آیا ارز دیجیتال و بلاک چین آینده امور مالی را شکل می دهد؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند

در این مطلب قصد داریم تا نظر کارشناسان ارز دیجیتال و بلاک چین را در مورد نقش فناوری های نوظهور در آینده امور مالی به شما ارائه دهیم.

هنگامی که ساتوشی ناکاموتو در بیش از یک دهه پیش وایت پیپر بیت کوین (BTC) را معرفی کرد، دشوار بود تصور کنید که بخش ارزهای دیجیتال چه نقشی در امور مالی جهانی بازی می کند. برخی معتقدند که اختراع فناوری بلاک چین قابل مقایسه با انقلابی است که با اختراع اینترنت در دهه ۱۹۸۰ ایجاد شده است. با ۱۲ سال سرمایه گذاری در بازار گوگل، یکی از بزرگ ترین غول های فناوری جهان ، بیت کوین به عنوان یک فضای ویژه برای علاقه مندان به فناوری، فقط در ۱۲ سال به یک بازیگر جدی در زمینه مالی تبدیل شده است.

یکی از دلایل محبوبیت روزافزون و علاقه روزافزون مردم به ارز دیجیتال در این واقعیت نهفته است که فناوری که ستون فقرات ارز دیجیتال را تشکیل می دهد، نویدبخش شمول مالی بیشتری را در مقایسه با امور مالی قدیمی را می دهد. این امر به ویژه برای کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور با پتانسیل اقتصادی سریع در حال رشد است – مناطقی که امیدوار کننده ترین پتانسیل برای استفاده گسترده از ارز دیجیتال هستند. و گرچه بلاک چین نمی تواند همه مشکلات جامعه را حل کند، این جامعه پشت این صنعت است که باید عوامل ایجادکننده محرومیت مالی را برطرف کند. صنعت ارز دیجیتال در اصل خود غیرمتمرکز بوده و توسط جامعه هدایت می شود، تنوع و شمول را از اولویت های خود می داند.

بحث های عمومی در مورد فضای ارز دیجیتال هنوز از شهرت حماسه جاده ابریشم و ICO در سال ۲۰۱۷ رنج می برد – ۸۰٪ از عرضه اولیه سکه به کلاهبرداری منجر شد. در عین حال، با افزایش تقاضا از سوی نسل های جوان که به زودی محرک اصلی اقتصاد جهان خواهند بود، مطمئناً مومنتوم خود را بدست می آورد. درست در سال گذشته، پی پال، بزرگ ترین پردازنده پرداخت در جهان اعلام کرد که به مشتریان خود امکان خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال را می دهد و به همین دلیل تقاضای این سرویس بیش از انتظار شرکت شده است.

همچنین سال گذشته، جهان شاهد ظهور صنعت امور مالی غیرمتمرکز بود و حتی برخی معتقدند که DeFi آنچه را که بیت کوین آغاز کرده است به اتمام می رساند و ” آینده ای بهتر و آزادتر را تضمین می کند”. DeFi به نشانه ای برای تغییر واقعی از خدمات متمرکز به غیرمتمرکز تبدیل شده اس، که به نوآوری و رشد گسترده پروتکل های وب ۳٫۰ و تقاضای اینترنت غیرمتمرکز دامن می زند. از آنجایی که سیستم امور مالی قدیمی پوسیده و رو به زوال است، ما در میان همه گیری کووید ۱۹ شاهد چاپ بی سابقه پول توسط دولت ها در سراسر جهان بوده ایم. DeFi چشم انداز تغییر پارادایم را پیش می کشد و نه تنها دموکراتیزه کردن پول بلکه دموکراتیزه سازی امور مالی را نوید می دهد که نشان دهنده یک تغییر عمده در نحوه بانکداری در آینده است.

صنعت رمزنگاری به دلیل ماهیت غیرمتمرکزی که دارد، یک روند محلی نیست و نخواهد بود – تغییراتی که در فضای امور مالی ایجاد می کند جهانی است. با ورود ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC توسط دولت های سراسر جهان و بازیگران نهادی بیشتری مانند MicroStrategy ، Mastercard ، Bank of New York Mellon ، Tesla و بسیاری دیگر که وارد این فضا می شوند، به نظر می رسد که اقتصاد جهانی ناگزیر باید ارز دیجیتال را بپذیرد.. این موارد نیز به وضوح نشان دهنده بلوغ این صنعت است.

در عین حال، همه کشورها به یک نحو با ارز دیجیتال رفتار نمی کنند: هند از مدتی قبل رابطه سختی با فضای ارز دیجیتال داشته است. چین در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی است. کمیسیون اروپا مقررات دارایی های دیجیتال را به بازارهای خود پیشنهاد کرده است که نگرانی هایی را در صنعت ارز دیجیتال ایجاد کرده است. و در ایالات متحده، در حالی که فضای ارز دیجیتال در مورد انتصابات جدید در دولت رئیس جمهور بایدن امیدوار است، قانون گذاران کمربندها را برای کاربران ارز دیجیتال محکم می کنند. به همین دلیل کوین تلگراف تصمیم گرفت با متخصصان و کارشناسان چین در زمینه بلاک چین و ازط دیجیتال در مورد سوال زیر صحبت کند: فناوری های نوظهور مانند بلاک چین، ارز دیجیتال و DeFi – چه نقشی در شکل گیری آینده مالی در جهان به طور کلی و در چین به طور خاص دارند؟

بابی لی، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Ballet:

وی در ادامه افزود: “من فکر می کنم راهی که بلاک چین و ارز دیجیتال در سطح جهانی برای تغییر در امور مالی ایجاد کرده اند، اساساً معرفی یک کلاس جدید دارایی است. به طور سنتی، جهان فقط دارای طلا و نقره بود. بعد از آن، ما اختراع پول کاغذی را داشتیم که تبدیل به ارز شد و این یک کلاس جدید دارایی بود. و پس از صدها سال، سهام اختراع شد. سهام عدالت در یک شرکت به مفهوم مالکیت در شرکت تبدیل شد، بنابراین سهام به یک کلاس دارایی تبدیل شد. و البته، ما وام و اوراق قرضه داشته ایم. بنابراین، اوراق قرضه دولتی باشد یا شرکتی، آن یک کلاس دارایی دیگر است.

و آنچه که حدود ۱۲ سال با ارز دیجیتال مشاهده می کنیم این است که ما بیت کوین داریم و اکنون یک کلاس دارایی جدید به نام ارز دیجیتال است. درست است که نام این ارز دیجیتال است، اما در واقع نیازی به استفاده از آن مانند ارز نیست. فقط باید با آن مانند یک کلاس دارایی جدید رفتار شود. اما چرا ما به آن کلاس دارایی جدید نیاز داریم؟

مسئله ارزهای کاغذی این است که افراد صاحب قدرت همیشه می خواهند قوانینی را تغییر دهند تا به نوعی قدرت خود را در اقتصاد تقویت کنند و قدرت خود را بر مردم حفظ کنند .بنابراین، آنها مفهوم چاپ نامحدود را معرفی می کنند. و این فقط در سال ۱۹۷۱ معرفی شد. ما اکنون در ۵۰ سالگی این کلاس جدید دارایی هستیم که دارای ویژگی جدیدی است: چاپ نامحدود. خیلی سال قبل، قبل از ۵۰ سال پیش ، دلار آمریکا چاپ نامحدود نداشت زیرا پشتوانه آن طلا بود. بنابراین ، شما نمی توانسید چاپ نامحدود داشته باشید، اما اکنون می توانید کمی چاپ پول داشته باشید زیرا از طلا جدا شده است. ارز فیات تغییر کرده است.

و اکنون به دلیل تغییر آن، لوکوموتیو جهان کلاس دارایی جدیدی را به نام بیت کوین معرفی کرده است که هدف آن ایجاد تعادل در برابر تغییر در ارز فیات است که به مردم و به دنیا حق انتخاب می دهد. آیا می خواهید به استفاده از این کلاس دارایی که بدون محدودیت به چاپ خود ادامه می دهد ادامه دهید؟ یا ترجیح می دهید پس انداز خود را در یک کلاس دارایی قرار دهید که حداکثر تعداد آن ۲۱ میلیون واحد است؟ این همان چیزی است که ارز دیجیتال به این دنیا می آورد.

سوالات مهم این است: چه کسی برنده می شود؟ چه کسی درست فکر می کند؟ چه کسی اشتباه می کند؟ من فکر می کنم ارز دیجیتال به دلیل انتشار محدود ، برنده خواهد شد. افکار من در مورد بیت کوین به عنوان یک کلاس دارایی را می توان در کتاب من وعده بیت کوین: آینده پول و چگونگی کارایی شما می توانید بخوانید. ارز دیجیتال مفهوم کلاس دارایی جدیدی را به جهانیان ارائه می دهد. و همچنین تعادل را به دنیا بازمی گرداند زیرا قبل از بیت کوین، مهم ترین شکل پول، ارز صادرشده توسط دولت ها بود، آنچه ما ارز فیات می نامیم و ارز دیجیتال ماهیت آن را تغییر داده است. “

چانگ جیا (Chang Jia)، بنیان گذار Bytom و ۸btc:

اول از همه، یوان دیجیتال ذکر شده در مقاله اول که فناوری پیشرفته بلاک چین و ارز دیجیتال را یکپارچه می کند، شروع به اجرای برنامه در چندین شهر ردیف اول در چین کرده است. می توان گفت كه DCEP در حال حاضر در خدمت اقتصاد ملی و معیشت مردم است. نمونه اولیه شبکه مالی آینده چین به تدریج در حال ظهور است. بنابراین، از نظر امور مالی دیجیتال، چین در موقعیت پیشرو در جهان قرار دارد.

فناوری بلاک چین در آینده یک مأموریت اصلی در دنیا دارد، از جمله ترویج بین المللی سازی ارز، جهانی سازی تجارت و ساختار بهتر برای سیستم امور مالی سطح بالا در جهان برای جلوگیری از تکرار بحران مالی.

در حال حاضر، ما می توانیم درک کنیم که بیت کوین ایجاد شده توسط فناوری بلاک چین در حال تبدیل شدن به دارایی محافظ ارجح برای جریان اصلی مالی است و طی یک دهه کوتاه به ارزش بازار ۱ تریلیون دلار آمریکا رسیده است.

در این روند طولانی تکامل مالی، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با کیفیت بالا یک تغییر منطقی جدید را وارد جهان می کنند. “

Da Hongfei ، بنیان گذار Neo، بنیان گذار و مدیرعامل Onchain:

“رونق مداوم DeFi ثابت کرده است که فناوری بلاک چین برای ادامه کار است. از دیدگاه من، نارضایتی از موسسات مالی سنتی در حال افزایش است در حالی که DeFi به دلیل توانایی در ارائه به مردم – افراد عادی با سطح مختلف تجربه بلاک چین – بازدهی بی نظیر، کارایی و شفافیت رونق گرفته است.

من معتقدم که فناوری های بلاک چین در چین و سراسر جهان، نقشی اساسی در زمینه سازی اقتصاد هوشمند آینده خواهد داشت، زیرا هرروز تعداد بیشتری از مردم و موسسات در آن سرمایه گذاری می کنند.

با حرکت به جلو، من معتقدم که دولت انعطاف پذیر عاملی رای ایجاد توسعه پایدار بلاکچین از طریق فراهم آوردن ابزاری برای پلتفرم ها و جوامع است تا انعطاف پذیری و سرعت با نیازهای بازار اقتصاد دیجیتال و مقررات کشورهای مختلف سازگار شوند.

دانیل لو (Daniel Lv)، بنیان گذار Nervos:

چین چشم انداز خاص خود را برای استفاده از این فناوری دارد: این کشور می خواهد از بلاک چین برای بهبود اشتراک داده ها، بهینه سازی فرآیندهای تجاری، کاهش هزینه های عملیاتی و ایجاد سیستم های اعتباری بهتر برای حل مشکلات مشترک در امور مالی شرکت های کوچک و متوسط استفاده کند که شامل کنترل ریسک بانکی ، نظارت قانونی و غیره می شود.

در سطح جهانی، ارز دیجیتال و DeFi خدمات مالی را عادلانه تر خواهند کرد، به ویژه برای افرادی که دارای حساب بانکب نیستند و موسسات مالی سنتی از آنها غافل شده اند. ما همچنین خواهیم دید که فناوری بلاک چین به رشد خود ادامه می دهد و سرانجام به اندازه اینترنت همه گیر می شود – که توسط هر صنعتی برای اهداف مختلف پذیرفته شده است.

Discus Fish، بنیان گذار F2Pool و Cobo:

“اخیراً همه توجه زیادی به حرکت سرمایه گذاران خرده فروشی علیه موسسات مالی وال استریت در بورس های زیرمجموعه r / wallstreetbets داشته اند. رابین هود به عنوان نماینده پلتفرم های اوراق بهادار می تواند تجارت خرده فروشی را محدود کند و حتی کاربران را مجبور به فروش کند. یک بار دیگر، این مسئله باعث می شود که ما به اهمیت امور مالی غیرمتمرکز پی ببریم. در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق توسعه یافته، تعداد افرادی که نیاز به امور مالی غیرمتمرکز دارند، بیشتر می شوند.

در سال گذشته، با توسعه سریع فناوری جدید بلاک چین که توسط DeFi ارائه می شود، تمرکز زدایی امور مالی فراتر از یک رویا بود. این امر می تواند خدمات مالی را برای مردم در مناطق کمتر توسعه یافته فراهم کند و مردم را در سراسر جهان قادر به تجربه محصولات و خدمات مالی شفاف و منصفانه تر کند. مردم می توانند ارائه دهندگان خدمات مالی را با توجه به تقاضای آنها برای محصولات مالی انتخاب کنند و کاملاً از انواع اکولوژی امور مالی واقعاً غیرمتمرکز و غنی لذت ببرند.

تأثیر فناوری بلاک چین در امور مالی سنتی بیشتر از تأثیر فناوری مالی فعلی بر صنعت بانکداری خواهد بود. همچنین اصلاح کل صنعت مالی را تحمیل خواهد کرد و انتظار می رود الگوی این بخش را دوباره توزیع کند. “

کوین چو (Kevin Chou)، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت Rally:

“ارز دیجیتال در حال جایگزینی جنبه های منسوخ امور مالی سنتی است، اما همچنین عملکرد کاملا جدیدی را به این بخش وارد می کند. ما قبلاً شاهد این هستیم که ارز دیجیتال جایگزین قطعات قدیمی سیستم مالی سنتی می شود، از حواله های ارز دیجیتال بین ایالات متحده و مکزیک گرفته که هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد تا پروتکل های وام دهی بر روی اتریوم که نیازی به طرف مقابل ندارند.

اما فراتر از آن، ما شاهد هستیم که ابزارهای مالی کاملا جدیدی که قبلاً وجود نداشته اند، با ظهور ارز دیجیتال و بلاک چین ظهور نمی کنند. یک مثال، توکن های اجتماعی است که به اینفلوئنسرها اجازه می دهد تا از برند خود کسب درآمد کرده و جوامع خود را همراه کنند. بهبود اقتصاد بین خالقان و طرفداران می تواند کلید گشودن قفل درآمد خانوار برای میلیون ها خالق در سراسر جهان باشد.

همه این تحولات به ویژه در مناطقی مانند چین و آسیای بزرگ مهم هستند. اگر شرکت های ارز دیجیتال بتوانند از محدودیت های نظارتی در این مناطق استفاده کنند، زندگی میلیون ها نفر را می تواند تغییر دهد. “

کوین شاو (Kevin Shao)، یکی از بنیان گذاران Bitrise Capital:

“بلاک چین یک تغییر تکنولوژیکی بدون مرز است. هر کشوری در جهان باید از ظهور فناوری های جدید استقبال کند. غرب و چین باید فعالانه فن آوری های جدید را جذب کرده و در جامعه بکار گیرند.

بلاک چین در زمینه های خاصی مانند حکمرانی دولت ، بررسی اعتبار اجتماعی، ردیابی محصول و محضری سازی اطلاعات نقش ابتکاری داشته است. در این حیطه ها، ما معتقدیم که غرب و چین بسیار مهم هستند.

همزمان، ما در حال توسعه بلاک چین در زمینه امور مالی نیز هستیم. البته، در مقایسه با سایر صنایع، امور مالی از اهمیت بالاتری در سیستم برخوردار است. بنابراین، چه در غرب و چه در چین، استفاده از بلاک چین در حوزه مالی باید بسیار محتاطانه باشد.”

یات سیو (Yat Siu)، رئیس و بنیان گذار Animoca Brands:

“DeFi امور مالی را از طرق فوق العاده بنیادی شکل خواهد داد. شاید بزرگ ترین راه (از جمله در چین) آموزش مالی باشد. منظور من از این حرف، دانش و درک مشترک مالی است که به طور سنتی در یک طبقه اقتصادی نخبه محدود می شود.

ما و بسیاری دیگر در این جنبش غیرمتمرکز با وجود پرتفوهای سرمایه گذاری خود و پایه قوی از آگاهی مالی، آینده ای را می سازیم که بچه های ما به هنگام ورود به دانشگاه از نظر مالی مشکلی نداشته باشند. شاید این بچه ها به لطف دانش هایی که با شرکت در اکوسیستم غیرمتمرکز کسب می کنند، حتی در موقعیتی باشند که بتوانند هزینه تحصیل خود را بپردازند.

جهانی را تصور کنید که شمول مالی فقط داشتن یک حساب بانکی نیست، بلکه این است که شما می توانید به راحتی و به طور موثر در فرصت های مختلف سرمایه گذاری شرکت کنید، از مزایای استفاده از مواردی مانند استیکینگ، ییلد فارمینگ یا نرخ صرافی ها و یا سرمایه گذاری در یک پروژه ای که دوست دارید، بهره ببرید.