video thumb

بانك مرکزی فرانسه: انتشار اوراق قرضه دیجیتال ۱۰۰ میلیون یورویی یك برنامه آزمایشی CBDC بود

به نظر می رسد اوراق قرضه دیجیتال ۱۰۰ میلیون یورویی منتشر شده توسط بانک سرمایه گذاری اروپا در اوایل این هفته در واقع طرح آزمایشی یک ارز دیجیتال یا CBDC منتشر شده توسط بانک مرکزی اروپا بوده است.

در اطلاعیه بانک مرکزی فرانسه (Banque de France)، مشخص شد که اوراق قرضه دیجیتال با استفاده از CBDC در بلاک چین تسویه شده است.

این اوراق قرضه دو ساله در تاریخ ۲۷ آوریل بر روی بلاک چین عمومی اتریوم منتشر شد و روز بعد با سررسید ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ تسویه شد. این فروش توسط Goldman Sachs ، Santander و Société Générale انجام شد.

Banque de France عنوان کرد: از منظر فن آوری، این آزمایش نیاز به توسعه و استقرار قراردادهای هوشمند تحت شرایط امن داشت، به طوری که بانک مرکزی فرانسه می تواند گردش توکن های CBDC را صادر و کنترل کند و به همین ترتیب انتقال CBDC همزمان با تحویل توکن های اوراق بهادار به پرتفوی سرمایه گذاران صورت می گیرد.

این بانک همچنین از برنامه هایی برای آزمایش های بیشتر در آینده خبر داد و خاطرنشان كرد كه تلاش های آن بخشی از تلاش برای تهیه شواهد موارد استفاده برای CBDC اروپاست. این بانک همچنین عنوان کرد:

“در ماه های آینده و با همکاری بازار، بانک مرکزی فرانسه دو آزمایش اضافی برای ارزیابی سایر کاربردهای ارز دیجیتال بانک مرکزی در تنظیمات بین بانکی انجام خواهد داد.”

اخبار منتشر شده توسط EIB برای انتشار اوراق قرضه بر روی اتریوم، قیمت اتر (ETH) را در روز چهارشنبه به ۲۷۷۰۹ دلار رساند. دنی کیم (Danny Kim)، رئیس درآمد در کارگزاری ارز دیجیتالSFOX به رویترز گفت که این اعلامیه “باعث افزایش استفاده از نهادی برای اتریوم شده است.

با وجود روند صعودی اتریوم، انتظار برای یوروی دیجیتال هنوز ممکن است مدتی طول بکشد، زیرا بانک مرکزی اروپا در این برنامه آزمایشی مشارکت نکرد.

در ژانویه سال جاری، کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا عنوان کرد که توسعه یوروی دیجیتال “برای اطمینان از ایمن بودن آن زمان زیادی را صرف خواهد کرد” و اضافه کرد ، “امیدوارم که این زمان بیشتر از ۵ سال طول نکشد.”

در ۱۲ آوریل، مونیکا سینگر رهبر ConsenSys آفریقای جنوبی هشدار داد که اگر اروپا برای این امر خیلی کند عمل کند، ممکن است از این وادی عقب بماند. وی در این خصوص اظهار داشت:

“اگر بانک مرکزی در اروپا قرار است تا سال ۲۰۲۸ صبر کند، تا آن زمان بانک مرکزی وجود نخواهد داشت. زیرا چه کسی می خواهد از یورو به شکل فعلی استفاده کند؟ چرا که تا آن زمان انتخاب های زیادی وجود دارد. “