video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پس از یک افزایش شدید، قیمت بیت کوین با سطح مقاومت ۵۵۰۰۰ دلار مواجه شد که منجر به پولبک کوتاه مدت در آلت کوین های منتخب شد. روند قیمت بیت کوین (BTC) پس از افزایش شدید در ۴۸ ساعت گذشته کند شده است، اما اتر (ETH) همچنان به دنبال ثبت یک رکورد است.

به نظر می رسد قیمت بزرگ ترین آلت کوین بازار از نظر ارزش سرمایه پس از خبر راه اندازی فروش اوراق قرضه دیجیتال ۱۰۰ میلیون یورویی (۱۲۰٫۸ میلیون دلار) در شبکه خود توسط بانک سرمایه گذاری اروپا افزایش یافته است.

در همین حال، پذیرش نهادی بیت کوین به گسترش خود ادامه داده است. توسعه دهنده بازی ژاپنی نکسون از خرید ۱،۷۱۷ بیت کوین با قیمت متوسط ۵۸۲۲۶ دلار خبر داد و در کل ۱۰۰ میلیون دلار برای این امر خرج کرد. اوون ماهونی (Owen Mahoney)، رئیس و مدیرعامل شرکت نکسون عنوان کرد که این سرمایه گذاری برای محافظت از ارزش سهامداران و حفظ قدرت خرید دارایی های نقدی انجام شده است.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

فقط خرید بیت کوین توسط شرکت ها نیست که توجه سرمایه گذاران خود را به خود جلب می کند. گلدمن ساکس عنوان کرد که سهام مرتبط با ارز دیجیتال در سال جاری ۴۳٪ افزایش یافته است و از S&P 500 با اختلاف زیادی فراتر رفته است که بیش از ۱۳٪ نسبت به امروز است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال انباشتن سهام خود در ارزهای دیجیتال هستند.

حتی مجله تایم نیز ظهور شرکت های ارز دیجیتال را پذیرفته است و از Coinbase و Digital Currency Group در لیست ۱۰۰ شرکت برتر با نفوذ برای ۲۰۲۱ نام برده است. در حالی که DCG در گروه ” disrupter ” قرار داشت، Coinbase در گروه ” titan ” قرار داد.

آیا تقویت اصول اساسی منجر به افزایش قیمت در بازار ارز دیجیتال می شود؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا به این مسئله پی ببریم.

BTC/USDT

افزایش قیمت بیت کوین (BTC) در ۲۷ آوریل به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵،۲۶۰ دلار) رسید، جایی که با مقاومت شدید خرس ها روبرو شده است. خرس ها در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند و اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی دیجیتال را به ۵۰۴۶۰ دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، اگر گاوها در این سطح فعلی میدان رقابت را رها نکنند، نشان می دهد که تقاضا همچنان قوی است. این امر می تواند منجر به وقفه ای بیش از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۶۹۴۷ دلار) شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز BTC / USDT می تواند تا ۶۱،۸۲۵ دلار افزایش یابد و سپس به بالاترین قیمت خود در ۶۴،۸۴۹٫۲۷ دلار برسد.

حتی اگر قیمت این دارایی به سطح پشتیبانی ۵۰،۴۶۰ دلار سقوط کند اما به شدت از آن پشتیبانی کند ، جمع آوری این دارایی در سطوح پایین تر را نشان می دهد. این امر باعث خواهد شد که گاوها یک تلاش دیگر برای پاک کردن مانع از میانگین های متحرک داشته باشند.

اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر منطقه پشتیبانی ۴۶۹۸۵٫۰۲ دلار تا ۵۰،۴۶۰ دلار فرو ببرند، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. این امر می تواند منجر به کاهش سطح پشتیبانی در ۴۳،۰۰۶٫۷۷ دلار شود.

ETH/USDT

بازگشت اتر (ETH) به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲،۳۳۶ دلار) منجر به افزایش مومنتوم در تاریخ ۲۶ آوریل شد و گاوها قیمت را در ۲۷ آوریل به بالاترین سطح جدید خود رساندند. به دنبال آن حرکت دیگری در ۲۸ آوریل برگزار شد، اما الگوی شمعی Doji نشان می دهد که این افزایش قیمت خرید اتریوم ممکن است در کوتاه مدت خسته کننده باشد.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اولین سطح پشتیبانی در این روند نزولی ۲۵۰۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود، کاهش قیمت می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. یک بازگشت قوی از این سطح پشتیبانی نشان می دهد که معامله گران به شدت در حال خرید این دارایی به هنگام کاهش قیمت ها هستند.

میانگین های متحرک در حال افزایش و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که این مسیر کمترین مقاومت در برابر صعود است. اگر گاوها به خط مقاومت کانال صعودی نفوذ کنند، قیمت جفت ارز ETH / USDT می تواند به ۳۰۰۰ دلار برسد.

برعکس، شکست به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می تواند قیمت را به پایین ترین سطح پشتیبانی این کانال برساند. وقفه در زیر این سطح پشتیبانی می تواند میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۰۴۱ دلار) را به چالش بکشد.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) به تدریج به سمت خط مقاومت مثلث متقارن در حرکت است. افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

شکسته شدن و نزدیک شدن به بالای این مثلث نشان خواهد داد که تقاضا بیش از عرضه است و این امر می تواند منجر به شروع مرحله بعدی روند صعودی شود که می تواند به ۸۰۸٫۵۷ دلار برسد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از خط مقاومت کاهش یابد، این نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. این امر می تواند باعث شود که جفت ارز BNB / USDT را برای چند روز در داخل این مثلث گیر کند. شکسته و بسته شدن در زیر این مثلث نشانگر یک روند معکوس احتمالی است.

XRP/USDT

XRP در تاریخ ۲۶ آوریل بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۲۴ دلار) افزایش یافت که نشان می دهد فروش در کوتاه مدت به پایان رسیده است. با این حال، این آلت کوین با مقاومت در برابر ۱٫۴۶ دلار مواجه است، دقیقاً بالاتر از سطح ۵۰ درصد اصلاح فیبوناچی در ۱٫۴۲ دلار.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

اگر جفت ارز XRP / USDT در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این نشان می دهد که خرس ها دارایی های خود را در افزایش قیمت ها به فروش می رسانند. این امر می تواند درهای سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۸۹ دلار) را باز کند.

برعکس، اگر گاوها از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند و قیمت را به بالای ۱٫۴۶ دلار برسانند، ممکن است این قیمت ریپل جفت ارز به ۱٫۵۵ دلار برسد. شکست این مقاومت نشان می دهد که گاوها دوباره بر بازار حکمرانی می کنند. سپس این جفت ارز می تواند بالاترین قیمت ۵۲ هفته را در قیمت ۱٫۹۶ دلار دوباره آزمایش کند.

ADA/USDT

ADA کاردانو در تاریخ ۲۶ آوریل بیش از میانگین متحرک افزایش یافت و نباله طولانی روی نمودار شمعی امروز نشان می دهد که معامله گران این دارایی را با افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۲۳ دلار) خریداری کردند. این یک نشانه مثبت است، زیرا نشان می دهد که خریداران در افت قیمت ها این دارایی راجمع آوری می کنند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز ADA / USDT اکنون می تواند این روند صعودی را به ۱٫۴۸ دلار برساند در جایی که خرس ها مقاومت سختی دارند. اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، احتمالاً قیمت این جفت ارز به میانگین متحرک سقوط می کند و برای چند روز دیگر بدون روند باقی می ماند.

بر خلاف این فرض، اگر گاوها قیمت کاردانو را به بالاتر از سطح مقاومت ۱٫۴۸ تا ۱٫۵۵ دلار برسانن ، این جفت ارز می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که هدف رسیدن به ۲ دلار است.

DOGE/USDT

برای Dogecoin (DOGE) ، الگوی شمعی روز در تاریخ ۲۶ آوریل و الگوی شمعی Doji در تاریخ ۲۷ آوریل بلاتکلیفی بین گاوها و خرس ها را نشان داد. این عدم قطعیت در تاریخ ۲۸ آوریل به صورت صعودی برطرف شد و گاوها DOGE را به سطح مقاومت ۰٫۳۴ دلار رساندند.

نمودار روزانه DOGE / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند این مانع را در سطح ۰٫۳۴ دلار برطرف کنند، جفت ارز DOGE / USDT می تواند سفر خود را به سمت ۰٫۴۲ دلار و سپس به بالاترین سطح در ۰٫۴۵ دلار برساند. افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۳ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

با این وجود، احتمالاً مقاومت در برابر ۰٫۳۴ دلار خرس ها چالش سختی را نشان می دهند. افت قیمت دوج کوین به زیر ۰٫۲۹ دلار ممکن است مونتوم را تضعیف کند. پس از آن خرس ها یک فرصت خواهند داشت و سعی می کنند قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. شکست در زیر این سطح پشتیبانی می تواند منجر به کاهش قیمت این دارایی به سطح ۰٫۱۵ دلار شود.

DOT/USDT

افزایش قیمت Dot Polkadot در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵٫۵۴ دلار) با مقاومت روبرو است، که نشان می دهد احساسات منفی شده و معامله گران در افزایش قیمت ها دارایی های خود را به فروش می رسانند. خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به سطح پشتیبانی ۲۶٫۵۰ دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و افت نرخ ارز RSI از خط روند نزولی نشان می دهد که خرس ها در یک مزیت قرار دارند. شکست در زیر سطح پشتیبانی ۲۶٫۵۰ دلار، یک الگوی بزرگ سر و شانه را تکمیل می کند که می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر باشد.

برعکس، اگر گاوها از سطح فعلی میدان راقبت را رها نکنند، این نشانگر خرید در هر فروپاشی جزئی است. این امر باعث افزایش چشم انداز شکسته شدن میانگین متحرک می شود و در نتیجه به یک صعود به ۴۲٫۲۸ دلار و سپس آزمایش مجدد ۴۸٫۳۶ دلار منجر می شود.

UNI/USDT

UNI Uniswap بالاتر از سطح مقاومت ۳۹٫۶۰ دلار شکست و در تاریخ ۲۷ آوریل به بالاترین سطح تاریخی خود رسید. این حرکت صعودی در ۲۸ آوریل ادامه داشت و گاوها قیمت این دارایی را از بالای خط مقاومت کانال صعودی بالا بردند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

اگر جفت ارز UNI / USDT در بالای کانال پایدار باشد، یک مومنتوم قوی را نشان می دهد. سپس قیمت این جفت ارز می تواند به ۴۴٫۸۸ دلار و سپس ۵۰ دلار برسد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴٫۵۰ دلار) و RSI که می خواهند از خط روند نزولی عبور کنند نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

متناوباً، اگر قیمت نتواند بالاتر از این کانال باقی بماند، افت به ۳۸ دلار امکان پذیر است. اگر گاوها این سطح را برای پشتیبانی امتحان کنند، احتمال وقفه در بالای این کانال افزایش می یابد. اگر قیمت این جفت ارز کاهش یابد و به زیر ۳۵٫۲۰ دلار برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود.

LTC/USDT

روند صعودی لایت کوین (LTC) در تاریخ ۲۸ آوریل بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴۷ دلار) افزایش یافت که نشان می دهد فشار فروش کوتاه مدت کاهش یافته است. با این وجود بعید است خرس ها به راحتی تسلیم شوند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز LTC / USDT با مقاومت در برابر سطح ۵۰٪ اصلاحی فیبوناچی در ۲۷۰٫۸۹ دلار مواجه است. اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲۴ دلار) سقوط کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن باشید زیرا در صورت عبور از آن، اصلاح قیمت لایت کوین ممکن است به ۱۶۸ دلار برسد.

برعکس، اگر گاوها با موفقیت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند، این نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر است. سپس خریداران سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالای ۲۷۰٫۸۹ دلار کشانده و به سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحب فیبوناچی در ۲۸۶٫۰۲ دلار برسانند.

این سطح ممکن است دوباره به عنوان مقاومت عمل کند، اما اگر گاوها قیمت بالاتر از آن را افزایش دهن ، این جفت ارز می تواند در مسیر آزمایش مجدد ۳۳۵٫۰۳ دلار باشد.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

BCH/USDT

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۲۶ آوریل بالاتر از روند نزولی شکسته شد و این پیشنهاد آغاز یک روند صعودی است. این عقب نشینی اولین علائم مقاومت را در نزدیکی سطح ۵۰٪ اصلاحی فیبوناچی در ۹۵۰٫۱۳ دلار نشان می دهد.

نمودار روزانه BCH / USDT. منبع: TradingView

خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸۱۵ دلار) برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز BCH / USDT می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۶۱ دلار) سقوط کند. چنین اقدامی نشان می دهد که احساسات منفی شده و معامله گران به هنگام افزایش قیمت ها دارایی های خود را به فروش می سانند.

برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد و از ۹۵۰٫۱۳ دلار شکسته شود، این نشان می دهد که معامله گران با افت قیمت این دارایی را خریداری می کنند. این امر می تواند قیمت این جفت ارز را به سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱۰۱۲٫۲۹ دلار برساند. وقفه ای بالاتر از این سطح باعث برتری گاوها می شود.

خرید تتر ، خرید ارز دیجیتال