سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پذیرش بیت کوین توسط شرکت هایی که نگران تورم هستند !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیت کوین به احتمال زیاد در میان افزایش نرخ تورم موضوع گفتگوی بسیاری از شرکت های آمریکایی است. حدود ۴۷ شرکت در گزارش های خود برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ اصطلاح “تورم” را ذکر کرده اند.

بر اساس گزارشی از ارائه دهنده داده های بازار مالی FactSet ، این رقم نشان دهنده بیشترین تعداد شرکت هایی است که در دهه گذشته این کار را انجام داده اند.

در اوایل ماه آوریل، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش “شاخص قیمت تولید کننده” خود را منتشر کرد که نشان می دهد ۴٫۲ درصد نسبت به سال گذشته در PPI افزایش داشته است که بالاترین میزان از سپتامبر ۲۰۱۱ است.

در حالی که جروم پاول رئیس فدرال رزرو همچنان استدلال می کند که تورم فعلی و رقم شاخص قیمت مصرف کننده فقط موقتی است، و در این بین یک استدلال مخالف وجود دارد که کسب و کارها بار هزینه های بیشتر تولید را به به دوش مشتریان خود می اندازند.

در همین حال، شرکت ها ممکن است بدنبال راه های محافظت از ذخایر نقدی خود در برابر کاهش ارزش دلار آمریکا پس از حدود ۶ تریلیون دلار پول محرک ریخته شده به اقتصاد ایالات متحده طی روند همه گیری ویروس کرونا باشند.

در آگوست سال ۲۰۲۰ ، شرکت MicroStrategy با اعلام اولین خرید بیت کوین (BTC) ، خبرساز شد. شرکت مایکل سایلور اکنون بیش از ۹۰،۰۰۰ بیت کوین با ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار را در اختیار دارد که این دارایی تقریباً ۵ برابر نسبت به ماه آگوست ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

روز دوشنبه، تسلا از فروش ۲۷۲ میلیون دلار بیت کوین – حدود ۱۰ درصد از دارایی های بیت کوین – در گزارش مالی سه ماهه اول این شرکت خبر داد. طبق کزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ تسلا، این تولیدکننده وسایل نقلیه الکترونیکی ۱۰۱ میلیون دلار سود خالص از فروش کسب کرده است.

گفتنی است که تسلا برای اولین بار مالکیت بیت کوین خود را در ماه فوریه اعلام کرد و اعلام کرد که حدود ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است.

با این انتظار که این تورم حداقل در کوتاه مدت در مسیر صعودی خود ادامه داشته باشد، شرکت های آمریکایی بیشتری ممکن است برخی از ذخایر نقدی خود را به بیت کوین تبدیل می کنند. این احتمال علی رغم استدلال هایی است که خلاف آن توسط کارشناسان خزانه داری در ماه فوریه مطرح شده است.

در ماه مارس، داون فیتزپاتریک (Dawn Fitzpatrick)، مدیر ارشد سرمایه گذاری مدیریت صندوق Soros اظهار داشت که بیت کوین به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا دیگر یک دارایی مارجین نیست.

خرید تتر ، خرید اتریوم ، خرید ارز دیجیتال

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location