video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن ایت که در حالی که گاوها سعی می کنند قیمت بیت کوین را به سطح ۵۵۰۰۰ دلار بازگردانند، آلت کوین ها در حال رسیدن به یک افزایش دو رقمی هستند. قیمت بیت کوین هفته را با حرکتی قدرتمند آغاز کرد به طوری که قیمتش به بالای ۵۰،۰۰۰ دلار رسید و در زمان نگارش این مطلب گاوها به دنبال رسیدن به سطح ۵۵،۰۰۰ دلار هستند.

در تاریخ ۲۱ آوریل، تحلیلگران JPMorgan نوشتند که نقدینگی در بازارهای خرید ارز دیجیتال پس از فروش اخیر در بیت کوین (BTC) به شدت بهبود می یابد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

در ادامه بیایید تا نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا مقاومت حساس و سطوح پشتیبانی را تعیین کنیم که روند بعدی هریک از این ارزها را تعیین می کند.

BTC/USDT

بیت کوین در تاریخ ۲۵ آوریل به ۴۶۹۸۵٫۰۲ دلار کاهش یافت اما خرس ها نتوانستند سطح پایین تر را حفظ کنند. این نشان می دهد که گاوها همچنان ب هنگام کاهش قیمت ها این دارایی را خریداری می کنند. خرید بیت کوین شدید امروز قیمت این دارایی را به بالای ۵۰،۴۶۰ دلار رسانده است.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵۳۸۵ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در ۴۵ نشان می دهد که خرس ها هنوز برتری دارند. فروشندگان احتمالاً به شدت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع می کنند.

اگر قیمت این دارایی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد این نشان می دهد که احساسات نزولی باقی مانده و معامله گران به هنگام افزایش قیمت ها داریی خود را به فروش می رسانند. سپس خرس ها سعی می کنند جفت ارز BTC / USDT را به زیر ۴۶،۹۸۵٫۰۲ دلار کاهش دهند و اصلاح قیمت را به ۴۳،۰۰۶٫۷۷ دلار برسانند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها پس از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه چندان میدان رقابت را رها نکنند، نشان دهنده این است که معامله گران به خرید در سطوح بالاتر ادامه می دهند. شکست میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۶۹۰۳ دلار) ممکن است درهای افزایش قیمت را برای رسیدن به ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار باز کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) در تاریخ ۲۵ آوریل از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲،۲۵۹ دلار) عقب نشینی کرد که نشانگر تجمع در سطوح پایین تر است. اکنون گاوها سعی خواهند کرد قیمت خرید اتریوم این دارایی را از منطقه مقاومت ۲۵۴۵٫۸۴ دلار به ۲،۶۴۵ دلار برسانند.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز ETH / USDT می تواند روند صعودی خود را که می تواند تا ۳۰۰۰ دلار ادامه یابد، از سر بگیرد. میانگین متحرک پر شور و RSI بالای ۶۳ نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

با این حال، اگر قیمت از این منطقه پایین بیاید، خرس ها ممکن است دوباره قیمت این دارایی را به پایین ترین سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. اگر این سطح پشتیبانی شکسته شود، قیمت این جفت ارز می تواند تا ۲۰۴۰٫۷۷ دلار سقوط کند. بازپس گرفتن این سطح پشتیبانی می تواند قیمت این جفت ارز را بین ۲،۰۴۰٫۷۷ دلار و ۲،۶۴۵ دلار برای چند روز حفظ کند.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) در حال شکل گیری یک مثلث متقارن است که معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند. اکنون گاوها سعی می کنند قیمت این دارایی دیجیتال را به خط مقاومت مثلث برسانند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالای ماین ثلث برسانند، روند صعودی احتمالاً از سر گرفته خواهد شد. هدف از این امر این دستیابی به ۸۰۸٫۵۷ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تدریجی (۴۸۹ دلار) و RSI بالای ۵۹ نشان می دهد گاوها از مزیت کمی برخوردار هستند.

با این حال، اگر قیمت این دارایی کاهش یابد و به زیر خط حمایت مثلث سقوط کند، جفت ارز BNB / USDT می تواند تا ۳۴۸٫۷۰ دلار سقوط کند. چنین حرکتی نشان می دهد که مثلث متقارن به عنوان یک الگوی معکوس عمل می کند.

XRP/USDT

سطح پشتیبانی XRP نزدیک به ۷۸٫۶٪ سطح اصلاحی فیبوناچی در ۰٫۸۶ دلار است. گاوها در تلاشند تا امروز یک روند صعودی را شروع کنند و قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۲۰ دلار) برسانند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها قیمت این دارایی را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، جفت ارز XRP / USDT می تواند به تدریج به ۱٫۴۶ دلار برسد. خرس ها سعی می کنند در این سطح روند صعودی را متوقف کنند. اگر قیمت این دارایی از این سطح کاهش یابد، این نشان می دهد که معامله گران پوزیشن های خود را به هنگام افزایش قیمت ها می بندند.

سپس این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. شکست در زیر این سطح پشتیبانی می تواند منجر به سقوط این دارایی به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۸۶ دلار) شود. برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت این دارایی را به بالای ۱٫۴۶ دلار برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به ۱٫۷۴ دلار و سپس ۱٫۹۶ دلار برسد.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در تاریخ ۲۳ آوریل به زیر سطح پشتیبانی ۱٫۰۳ دلار سقوط کرد اما خرس ها نتوانستند از این شکست استفاده کنند. دنباله بلند روی نمودار شمعی روز نشان داد که گاوها به شدت این دارایی را در سطوح پایین تر خریداری کردند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

خرس ها مجدداً در تاریخ ۲۵ آوریل سعی کردند سطح پشتیبانی ۱٫۰۳ دلاری را بشکنند اما موفق به انجام این کار نشدند. دفاع موفقیت آمیز از سطح پشتیبانی ۱٫۰۳ دلار می تواند خرید جدی از گاوهایی را که قصد دارند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، جلب کند.

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز ADA / USDT می تواند به تدریج به سمت سطح مقاومت ۱٫۴۸ دلار صعود کند. برعکس، اگر قیمت این دارایی دوباره از میانگین متحرک کاهش یابد، خرس ها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت این دارایی را به زیر ۱٫۰۳ دلار برسانند و روند نزولی جدیدی را شروع می کنند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

DOGE/USDT

خرس ها در تاریخ ۲۵ آوریل تلاش کردند Dogecoin (DOGE) را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۲ دلار) کاهش دهند اما موفق به انجام این کار نشدند، که نشان می دهد گاوها در تلاشند تا از این سطح حمایت کنند. سکه الگوی رفتاری امروزه الگوی شمعدانی را ایجاد کرده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خرس هاست.

نمودار روزانه DOGE / USDT. منبع: TradingView

اگر خریداران قیمت این دارایی را به بالای ۰٫۲۹ دلار برسانند، قیمت جفت ارز DOGE / USDT می تواند به ۰٫۳۵ دلار برسد، جایی كه خرس ها مقاومت سختی دارند. اگر قیمت از این سطح مقاومت کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند قیمت این دارایی را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند.

میزان سقوط از ۰٫۳۵ دلار، حرکت احتمالی بعدی را تعیین می کند. اگر گاوها پس از ۰٫۳۵ دلار میدان رقابت را رها نکنند، احتمال افزایش قیمت این دارایی به ۰٫۴۲ دلار افزایش می یابد. با این حال، اگر قیمت این دارایی تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این جفت ارز می تواند برای چند روز بدون روند باقی بماند.

در صورت غرق شدن خرس ها ممکن است امر فروش شدت یابد و قیمت این دارایی را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کند. این امر می تواند درهای سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۱ دلار) را باز کند.

DOT/USDT

وقتی یک دارایی بدون روند است، معامله گران آن را نزدیک سطح پشتیبانی می خرند و با مقاومت دراین محدوده می فروشند. Polkadot (DOT) نیز در تاریخ ۲۵ آوریل شاهد حمایت نزدیک به ۲۶٫۵۰ دلار بود و گاوها امروز روند صعودی را تمدید کردند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

این روند صعودی ممکن است با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵٫۷۹ دلار) روبرو شود که در حال کاهش است. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه معکوس شود، خرس ها سعی می کنند جفت ارزDOT / USDT را به زیر ۲۶٫۵۰ دلار فرو ببرند.

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز می تواند روند نزولی جدیدی را آغاز کند. برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت این دارایی را بالاتر از میانگین متحرک قرار دهند، قیمت این جفت ارز می تواند تا ۴۲٫۲۸ دلار بالا رود. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند اما اگر گاوها این مانع را برطرف کنند، قیمت این جفت ارز می تواند تا ۴۸٫۳۶ دلار افزایش یابد.

UNI/USDT

Uniswap (UNI) در تاریخ ۲۴ آوریل به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۱٫۴۱ دلار) سقوط کرد اما خرس ها نتوانستند روند را به نفع خود حفظ کنند. این آلت کوین در تاریهخ ۲۵ آوریل به سرعت جهش کرد و از سطح هر دو میانگین متحرک بالاتر رفت.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

امروز گاوها خرید خود را ادامه داده و جفت ارز UNI / USDT را به بالای ۳۵٫۲۰ دلار رسانده اند. با این حال، خریداران احتمالاً با مقاومت شدید خرس ها در منطقه ۳۸٫۴۵ تا ۳۹٫۶۰ دلار مواجه خواهند شد.

اگر قیمت این دارایی از این منطقه کاهش یابد اما از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲٫۸۳ دلار) بازگردد، نشان دهنده مثبت بودن احساسات و خرید این دارایی توسط معامله گران در روند نزولی است. این امر چشم انداز رسیدن این دارایی به بالاترین سطح خود در ۳۹٫۶۰ دلار افزایش می دهد.

اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی مقاومت کاهش یابد و به زیر ۲۹٫۸۰ دلار برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود.

LTC/USDT

طی سه روز گذشته خرس ها نتوانستند قیمت این دارایی را در زیر ۵۰ دلار میانگین متحرک ساده (۲۲۱ دلار) بشکنند و حفظ کنند. این امر می تواند باعث جذب خرید از سوی گاوها شود که امروز می خواهند لایت کوین (LTC) را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴۵ دلار) برگردانند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز LTC / USDT می تواند سفر خود را به ۲۸۹٫۶۲ دلار آغاز کند، جایی که خرس ها ممکن است تلاش کنند تا روند صعودی را متوقف کنند. اگر قیمت از این سطح مقاومت کاهش یابد، قیمت این جفت ارز دوباره می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند.

یک وقفه در زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه می تواند شاهد شدت فروش باشد که ممکن است قیمت این دارایی را به ۱۶۸ دلار کاهش دهد. از طرف دیگر، اگر گاوها قیمت این دارایی را به بالای ۲۸۹٫۶۲ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند تا بالاترین قیمت ۵۲ هفته خود در ۳۳۵٫۰۳ دلار صعود کند.

BCH/USDT

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۲۴ آوریل در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۹۷ دلار) بسته شد اما خرس ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند و قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۴۷ دلار) برسانند. این امر نشان داد که خریداران در حال جمع آوری این دارایی در زیر ۷۵۰ دلار بودند.

نمودار روزانه BCH / USDT. منبع: TradingView

گاوها امروز قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده اند. اگر خریداران بتوانند شکست خود را حفظ کنند جفت ارز BCH / USDT می تواند سفر خود را به سمت قیمت ۱۰۰۰ دلار آغاز کند، جایی که خرس ها احتمالاً یک چالش سخت محسوب می شوند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها نتوانند این شکست را حفظ کنند، این امر نشان می دهد که معامله گران پوزیشن های خود را در افزایش قیمت ها می بندند. این امر می تواند احتمال کاهش قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را افزایش دهد.

خرید تتر