video thumb

سئول، ۲۲ میلیون دلار ارز دیجیتال را از مجرمین مالیاتی مصادره کرد

بر اساس گزارش های منتشر شده، شهر سئول به اولین شهری در کره جنوبی تبدیل می شود که ارزهای دیجیتال متعلق به مجرمین مالیاتی را مصادره می کند. حکومت شهر سئول، پایتخت کره جنوبی از توقیف ارزهای دیجیتال به ارزش ۲۵ میلیارد وون (۲۲ میلیون دلار) از افراد و روسای شرکت ها خبر داده است.

براساس گزارشی از The Korea Times، این میزان ارز دیجیتال مصادره شده از سوی افرادی است که توسط آژانس جمع آوری مالیات این شهر به عنوان مجرم مالیاتی معرفی شده اند.

به عنوان بخشی از این تحقیقات، دفتر خدمات مالیاتی ملی سئول ۱۵۶۶ فرد و رئیس شرکت را که دارای مالیات معوق بودند شناسایی کرد. سپس دفتر NTS در سئول اقدام به توقیف ۲۲ میلیون دلار ارز دیجیتال کرد که توسط ۶۷۶ نفر از آنها در سه صرافی ارز دیجیتال نگهداری می شد.

با توجه به اجبار برای انجام تجارت ارز دیجیتال با با نام واقعی در کره جنوبی، سازمان های دولتی می توانند جزئیات معاملات مشتری را از صرافی های ارز دیجیتال دریافت کنند. کسب و کارها همچنین باید مطابق با الزامات سختگیرانه گزارش تراکنش های اررز دیجیتال را ارائه دهند یا مشاهده کنند که چگونه مدیران آنها با به حبس محکوم شده اند.

طبق NTS ، این ۶۷۶ نفر حدود ۲۵ میلیون دلار بدهی مالیاتی داشتند و از زمان توقیف ارزهای دیجیتال شان، ۱۱۸ نفر از آنها بیش از ۱ میلیون دلار به دولت واریز کرده اند.

در بیانیه ای به نقل از Korea Times، حکومت این شهر عنوان کرد که متخلفان مالیاتی از دولت خواسته اند که ارز دیجیتال مصادره شده را نقد نکند. در این بیانیه آمده است:

“ما معتقدیم که مودیان مالیاتی به دلیل افزایش اخیر قیمت ارزهای دیجیتال انتظار دارند که ارزش ارزهای دیجیتال آنها بیشتر افزایش یابد و تصمیم گرفته اند که با پرداخت مالیات های معوق و آزادسازی اموال مصادره شده شان سود بیشتری کسب کنند.”

از این اموال مصادره شده ۱۹ درصد بیت کوین (BTC) است که بیشترین سهم از ۲۲ میلیون دلار ارز دیجیتال توقیف شده را به خود اختصاص می دهد. از دیگر توکن های معروف می توان به DragonVein و XRP با نرخ ۱۶٪ اشاره کرد و همچنین اتر (ETH) که حدود ۱۰٪ از کل ارزهای دیجیتال مصادره شده را شامل می شود.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، NTS برنامه هایی را برای تحقیق بیشتر در مورد افراد و شرکت هایی که به دنبال فرار از مالیات با پنهان کردن دارایی های خود در ارز دیجیتال هستند، نشان داده بود. در آن زمان، این آژانس مالیاتی اظهار داشت که افرادی با بیش از ۸،۸۰۰ دلار پیش پرداخت مالیات را، هدف قرار خواهد داد.

در عین حال، باید عنوان کرد که قانون مالیات ارزهای دیجیتال کره جنوبی قرار است از ژانویه ۲۰۲۲ اجرایی شود.