video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که در طی روند صعودی قوی، بهترین روش خرید ارز دیجیتال، خرید دارایی در هنگام افت چشمگیر است زیرا وقتی قیمت به سرعت از شرایط فروش بیش از حد برگشت می شود، سود حاصل می شود. به نظر می رسد این همان اتفاقی است که در ۱۸ آوریل رخ داد، در حالی که معامله گران از فرصت خرید بیت کوین و آلت کوین ها در سطوح پایین استفاده کردند.

با این حال، هیچ بازاری نمی تواند به صورت صعودی ادامه یابد و اصلاحات دوره ای و مراحل ثبات مورد نیاز است.

افزایش شدید قیمت Dogecoin (DOGE) و اضافه شدن بسیار زیاد مشترکان برای سرمایه گذاری بر روی Dogecoin و سایر ارزهای دیجیتال در هفته گذشته نشان دهنده هجوم معامله گران تازه کاری است که آرزو دارند یک شبه ثروتمند شوند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

این دسته از معامله گران معمولاً آخرین معامله گرانی هستند که وارد این روند صعودی می شوند و معمولا با خرید غیرمنطقی منجر به یک جهش می شوند که در اوج کوتاه مدت به اوج خود می رسد، زیرا پول هوشمند این را به عنوان سیگنال سود حساب می کند. معامله گران بی تجربه به خرید در هنگام افت قیمت دارایی ادامه می دهند و با افزایش ضرر و زیان، وحشت زده کل دارایی خود را به قیمت پایین می فروشند.

از طرف دیگر، سرمایه گذاران با تجربه بلند مدت با صبر و حوصله منتظر می مانند تا این مازاد از سیستم پاک شود و سپس شروع به خرید می کنند. معامله گران باید به دنبال فرصت مناسب برای ورود باشند تا اینکه بخاطر FOMO در معاملات جذب شوند.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد بررسی قرار دهیم تا سطح پشتیبانی و مقاومتی را که ممکن است نشانه شروع حرکت بعدی باشد، شناسایی کنیم.

BTC/USDT

بازیابی قیمت خرید بیت کوین (BTC) از ۵۰،۴۴۷٫۵۰ دلار در تاریخ ۱۸ آوریل نشان می دهد که معامله گران به شدت در کاهش قیمت ها این دارایی را خریداری می کنند. با این حال، عدم موفقیت گاوها در حفظ قیمت در بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۶۴۸۶ دلار) امروز نشان می دهد که در مورد خرید در سطوح بالاتر شک و تردید وجود دارد.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۸،۷۷۵ دلار) در حال کاهش است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در قلمرو منفی قرار دارد، این نشان می دهد که خرس ها در تلاشند که دوباره به میدان برگردند. هرچه قیمت معاملات در زیر میانگین های متحرک بیشتر باشد، امکان بازآزمایی ۵۰۴۶۰ دلار بیشتر است.

اگر قیمت از سطح پشتیبانی ۵۰،۴۶۰ دلار بازگردد، جفت ارز BTC / USDT می تواند برای چند روز بدون روند باقی بماند. از طرف دیگر، اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر ۵۰۴۶۰ دلار برسانند، ممکن است میزان فروش افزایش یابد، زیرا گاوهایی که در تاریخ ۱۸ آوریل این دارایی را در این کاهش قیمت خریداری کردند، مجبور به پوشاندن پوزیشن های خود می شوند. سپس این جفت ارز می تواند تا ۴۳،۰۰۶٫۷۷ دلار سقوط کند.

برعکس، اولین نشانه قدرت شکسته شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. چنین حرکتی چشم انداز برای بازآزمایی بالاترین رقم در ۶۴،۴۴۹،۲۷ دلار را افزایش می دهد.

ETH/USDT

خرید اتریوم (ETH) در تاریخ ۱۸ آوریل نزدیک به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۸۹۹ دلار) سقوط کرد اما گاوها این دارایی را در این کاهش قیمت به شدت خریداری کردند و در نتیجه قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۱۵۴ دلار) برگردانند.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

با این حال، گاوها در تلاشند تا روند بهبود را تقویت کنند، زیرا خرس ها دوباره در تلاشند تا قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ETH / USDT می تواند به ۲٫۰۴۰٫۷۷ دلار و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد. وقفه ای در زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه می تواند امر فروش را تشدید کند که می تواند منجر به سقوط این دارایی به ۱۵۴۲ دلار شود.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطح فعلی عقب نشینی کند، نشان دهنده شدت خرید در افت قیمت هاست. گاوها سپس سعی خواهند کرد قیمت را به بالاترین قیمت در سطح ۲۵۴۵٫۸۴ دلار برسانند. وقفه ای بالاتر از این سطح مقاومت می تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را آغاز کند.

BNB/USDT

در روندهای صعودی قوی ، گاوها معمولاً دارایی را به هنگام افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۵۴ دلار) خریداری می کنند و این همان اتفاقی است که در ۱۸ آوریل رخ داد. بایننس کوین (BNB) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگشت و گاوها تلاش کردند تا روند بهبودی خود را ادامه دهند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

با این حال، ئنباله بلند روی نمودار امروز نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطح مقاومت ۵۵۰ دلار دفاع می کنند. اگر قیمت این دارایی کاهش یابد و به زیر سطح پشتیبانی ۴۲۸ دلار برسد، این کاهش قیمت می تواند تا ۳۴۸٫۶۹ دلار افزایش یابد.

برعکس، اگر قیمت این دارایی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد و خریداران قیمت را به بالای ۵۵۰ دلار برسانند، جفت ارز BNB / USDT می تواند به ۶۰۰ دلار و سپس به ۶۳۸٫۵۶ دلار برسد. شکست این سطح مقاومت ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که می تواند به ۸۳۲٫۷۵ دلار برسد.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

XRP/USDT

با جمع شدن گاوها در سطوح پایین تر، XRP از پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۲۳ دلار) در ۱۸ آوریل برگشت. با این حال، خریداران به سختی می توانند این روند بهبودی را حفظ کنند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، افت به سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱٫۱۰ دلار امکان پذیر است. شکست در زیر این سطح می تواند امر فروش را تشدید کند و قیمت جفت ارز XRP / USDT را به سطح ۷۸٫۶٪ اصلاحی فیبوناچی در ۰٫۸۶ دلار کاهش دهد.

برخلاف این فرض، اگر گاوها قیمت این دارایی را به بالای ۱٫۵۶ دلار برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به ۱٫۸۰ دلار و سپس به ۱٫۹۶ دلار برسد. خرس ها ممکن است به شدت از این سطح دفاع کنند اما اگر گاوها بتوانند این مانع را برطرف کنند، این جفت ارز می تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را شروع کنند.

DOGE/USDT

پس از صعود بزرگ Dogecoin در ۱۶ آوریل، معامله گران سود خود را در ۱۷ آوریل ذخیره کردند که این امر قیمت را به ۰٫۲۳ دلار درست زیر سطح ۵۰٪ اصلاحی فیبوناچی در ۰٫۲۵ دلار کاهش داد. خرس ها سعی کردند این روند نزولی را در ۱۸ آوریل افزایش دهند اما گاوها دوباره این دارایی را در افت به ۰٫۲۳ دلار خریداری کردند.

نمودار روزانه DOGE / USDT. منبع: TradingView

گاوها امروز به این روند بهبودی ادامه داده و در تلاشند تا قیمت را به بالاترین حد خود در ۰٫۴۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز DOGE / USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که می تواند قیمت را به ۰٫۶۳ دلار برساند.

با این حال، خرس ها به احتمال زیاد از سطح ۰٫۴۵ دلار به شدت دفاع می کنند. اگر قیمت از این سطح مقاومت کاهش یابد و به زیر ۰٫۳۵ دلار کاهش یابد، این نشان می دهد که معامله گران به هنگام افزایش قیمت ها دارایی خود را به فروش می رسانند. این جفت ارز می تواند برای چند روز در یک محدوده ای ثابت باقی بماند. اگر خرس ها بتوانند قیمت این دارایی را در زیر ۰٫۲۳ دلار حفظ کنند، این روند به نفع آنها خواهد بود.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در تاریخ ۱۸ آوریل زیر میانگین متحرک شکسته شد و به پایین ترین سطح روزانه ۱٫۰۸ دلار سقوط کرد. با این حال، گاوها این دارایی را در این کاهش قیمت به شدت خریداری کردند و قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۲۰ دلار) برگردانند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

گاوها امروز با افزایش قیمت به بیش از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۲۸ دلار) سعی کردند روند بهبودی را افزایش دهند اما سطوح بالاتر باعث فروش این دارایی توسط خرس ها می شود. اگر قیمت این دارایی به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد، قیمت جفت ارز ADA / USDT می تواند به ۱٫۰۳ دلار برسد. شکست زیر سطح پشتیبانی نشان دهنده تغییر روند است.

متناوباً، اگر گاوها این دارایی را با افت قیمت به ۱٫۰۳ دلار خریداری کنند، این نشان می دهد که سطوح پایین تر همچنان خریداران را جذب می کند. سپس این جفت ارز می تواند برای چند روز دیگر بدون روند باقی بماند. گاوها با یک شکست در بالای ۱٫۵۵ دلار، برتری خود را کسب خواهند کرد.

DOT/USDT

Polkadot (DOT) در تاریخ ۱۷ آوریل به رکورد تاریخی خود در سطح ۴۸٫۳۶ دلار رسید اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. دنباله بلند روی نمودار شمعی نشان می دهد که معامله گران به شدت سودهای خود را ذخیره می کنند که این امر قیمت این دارایی را به زیر ۴۲٫۲۸ دلار می رساند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

فروش این دارایی در تاریخ ۱۸ آوریل ادامه یافت و جفت ارز DOT / USDT به زیر میانگین متحرک سقوط کرد و به پایین ترین سطح در ۳۲ دلار رسید. اگرچه گاوها بهبودی خوبی را تجربه کردند، اما در تلاشند تا قیمت را در بالای سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷٫۴۵ دلار) حفظ کنند.

این امر نشان می دهد که خرس ها در افزایش قیمت ها در حال فروش دارایی های خود هستند. اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر ۳۲ دلار فرو ببرند، این جفت ارز می تواند تا ۲۶٫۵۰ دلار کاهش یابد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹٫۷۸۴ دلار) شروع به کاهش می کند و RSI زیر ۴۱ است که نشان دهنده برتری فروشندگان است.

اگر گاوها قیمت این دارایی را به بالاتر از سطح مقاومت ۴۲٫۲۸ دلار برسانند، این دیدگاه منفی بی اعتبار خواهد شد. شکست در این سطح می تواند منجر به بازآزمایی در قیمت ۴۸٫۳۶ دلار شود.

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۱۷ آوریل الگوی شمعی ستاره ثاقب را شکل داد که معمولاً به عنوان الگوی معکوس عمل می کند. این آلت کوین در تاریخ ۱۸ آوریل شاهد فروش شدید دیگری بود و قیمت آن به ۲۳۰ دلار سقوط کرد.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

اگرچه گاوها این دارایی را به هنگام افت قیمت در تاریخ ۱۸ آوریل خریداری کردند، اما آنها نتوانسته اند روند برگشت را حفظ کنند. این امر نشان می دهد که خرس ها در تلاشند تا برتری خود را کسب کنند. فروش مجدد امروز جفت ارز LTC / USDT را به سطح پشیبانی ۲۴۶٫۹۶ دلار کاهش داد.

اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر ۲۴۶٫۹۶ دلار فرو ببرند، این اصلاح می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱۳ دلار) منجر شود. چنین حرکتی می تواند شروع مرحله بعدی روند صعودی را به تأخیر بیندازد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی از ۲۴۶٫۹۶ دلار بازگردد، گاوها سعی می کنند یک روند صعودی را شروع کنند. شکست بالاتر از سطح ۶۱٫۸٪ اصلاح فیبوناچی در ۲۹۴٫۹۱ دلار نشانگر بازگشت گاوها میدان است.

BCH/USDT

بیت کین کش (BCH) از ۴۴۲٫۹۶ دلار در ۲۴ مارس به بالاترین قیمت در ۱،۲۱۳٫۵۱ دلار در ۱۷ آوریل افزایش یافت. این آلت کوین در حال حاضر در حال اصلاح روند صعودی است. در تاریخ ۱۸ آوریل، قیمت این دارایی به ۸۰۰ دلار کاهش یافت، درست زیر سطح ۵۰٪ اصلاح فیبوناچی در ۸۲۸٫۲۴ دلار، اما دنباله بلند نمودار شمعی روز خرید قدرتمندی را در سطوح پایین نشان داد.

نمودار روزانه BCH / USDT. منبع: TradingView

با این حال، گاوها در تلاشند تا به بهبودی جدی برسند. این نشان می دهد که خرس ها تسلیم نشده اند و آنها در کاهش قیمت ها در حال فروش این دارایی هستند. خرس ها سعی می کنند قیمت این را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷۶۲ دلار) برسانند و برتری خود را بدست آورند.

برعکس، گاوها سعی می کنند این دارایی را به هنگام افت قیمت خریداری کنند و قیمت آن را به بالای ۱۰۶۰ دلار برسانند. در صورت انجام چنین کاری، جفت ارز BCH / USDT می تواند ۱۲۱۳٫۵۱ دلار را دوباره آزمایش کند. شکاف بالاتر از این سطح مقاومت می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که هدف آن رسیدن به ۱٫۵۷۰٫۵۵ دلار است.

UNI/USDT

عدم موفقیت گاوها در حفظ Uniswap (UNI) در بیش از ۳۵٫۲۰ دلار می تواند امر فروش را در ۱۸ آوریل بدتر کند. این آلت کوین زیر هر دو میانگین متحرک پایین آمد و به پایین ترین سطح روز خود و به ۲۶٫۹۷ دلار رسید. با این حال، گاوها همانطور که از دنباله بلند روی نمودار شمعی روز دیده می شود، به سرعت این دارایی را به هنگام کاهش قیمت ها خریداری کردند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

به نظر می رسد که بهبودی امروز در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲٫۲۴ دلار) به مانع برخورد کرده است. این نشان می دهد که معامله گران در به هنگام افزایش قیمت این دارایی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه این دارایی را می فروشند و این نشان دهنده تغییر احتمالی احساسات است. اگر خرس ها قیمت این دارایی را در پایین تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۰٫۶۶ دلار) حفظ کنند، فروش می تواند شتاب بگیرد و جفت ارز UNI / USDT به سطح پشتیبانی ۲۵٫۵۲ دلار سقوط کند.

بازگشت شدید این سطح نشان می دهد که گاوها همچنان به خرید در افت قیمت ادامه می دهند. این امر می تواند این جفت ارز را بین ۲۵٫۵۲ تا ۳۸ دلار برای چند روز بدون روند حفظ کند. با این حال، شکست در زیر ۲۵٫۵۲ دلار می تواند منجر به کاهش قیمت به ۲۰ دلار شود. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده و آن را حفظ کنند، این دیدگاه منفی بی اعتبار خواهد شد.