video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

بر اساس گزارش های منتشر شده، چنین به نظر می رسد که روند صعودی در بیت کوین و آلت کوین ها متوقف شده است، زیرا خرس ها همچنان در سطوح مقاومت کلیدی به سمت عقب حرکت می کنند.

شرکت فناوری هنگ کنگ Meitu در تاریخ ۸ آوریل عنوان کرد که ۱۰ میلیون دلار بیت کوین (BTC) به دارایی های خود اضافه کرده است که با نرخ متوسط ۵۷۰۰۰ دلار برای هر کوین خریداری شده است. پس از آخرین خرید، مجموع سبد دارایی های ارز رمزایه Meitu شامل ۴۹٫۵ میلیون دلار بیت کوین و ۵۰٫۵ میلیون دلار اتر (ETH) است. این خرید نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی اطمینان دارند که روند صعودی بیت کوین هنوز در مراحل اولیه است.

تام جسوپ (Tom Jessop)، رئیس بخش ارز رمزپایه فیدلیتی معتقد است که بیت کوین به یک نقطه اوج رسیده است و شرکت های مالی سنتی همچنان به پذیرش ارزهای رمزپایه در چند سال آینده ادامه می دهند. جسوپ معتقد است انگیزه های گسترده پولی دولت ها و بانک های مرکزی پذیرش نهادی را تسریع کرده است و این روندی است که می تواند حداقل برای یک سال دیگر ادامه یابد.

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

تنها سرمایه گذاران نهادی نیستند که به سوی سرمایه گذاری بر روی ارزهای رمزپایه می شتابند. داده ها نشان می دهد که تعداد سرمایه گذاران خرده فروشی که ارزهای رمزپایه را معامله می کنند نیز افزایش یافته است. برنامه محبوب تجارت Robinhood در تاریخ ۸ آوریل گزارش داد که معاملات ارز رمزپایه بر روی پلتفرم خود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ۹٫۵ میلیون کاربر افزایش یافته است که شش برابر بیشتر از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ است.

در حالی که پذیرش ارز رمزپایه در حال افزایش است، برخی از شرکت های مالی قدیمی هنوز رویکردی ضد ارز رمزپایه در پیش گرفته اند. گزارش شده است که HSBC سهام MicroStrategy را در لیست سیاه قرار داده است و به مشتریان موجود در پلتفرم HSBC InvestDirect خود اجازه خرید سهام از این شرکت را نخواهد داد.

آیا بیت کوین و آلت کوین های بزرگ روند صعودی خود را گسترش می دهند و خریداران بیشتری را جذب می کنند یا اینکه وارد مرحله اصلاحی می شوند؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا به این مسئله پی ببریم.

BTC/USDT

خرس ها نمی توانند از شکست بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۷،۰۴۳ دلار) در ۷ آوریل استفاده کنند. عدم موفقیت در شکستن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۴،۵۷۲ دلار) می تواند خرید از سوی گاوها را به دنبال داشته باشد که نتیجه آن یک بازگشت در تاریخ ۸ آوریل بود.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، نمودار شمعی Doji امروز نشان می دهد که گاوها در تلاشند تا این مومنتوم را در سطوح بالاتر حفظ کنند.

جفت ارز BTC / USDT الگویی معکوس برای سر و شانه ها ایجاد کرده است که با یک شکست کامل می شود و به بالاتر از ۶۰،۰۰۰ دلار می رسد. هدف این راه اندازی صعودی رسیدن به سطح ۶۹٫۵۴۰ دلار است. اگر گاوها مومنتوم خود را حفظ کرده و این مانع را برطرف کنند، ممکن است این روند صعودی به هدف بعدی خود در ۷۹،۵۶۶ دلار برسد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید، خرس ها یک بار دیگر سعی می کنند سطح پشتیبانی در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را بشکنند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، امر فروش ممکن است تشدید شود زیرا معامله گران کوتاه مدت می توانند پوزیشن های خود را ببندند. این امر می تواند باعث کاهش قیمت این جفت ارز به ۵۰،۴۶۰٫۰۲ دلار و سپس ۴۳،۰۰۶٫۷۷ دلار شود.

ETH/USDT

کاهش قیمت اتر (ETH) در تاریخ ۷ آوریل در مسانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۳۳ دلار) متوقف شد که نشان می دهد گاوها در حال سقوط هستند. قیمت این دارایی در تاریخ ۸ آوریل به شدت جهش کرد و به بالاتر از سطح مقاومت در ۲۰۴۰٫۷۷ دلار رسید.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

گاوها اکنون یک تلاش دیگر برای صعود به بالاترین سطح خود در ۲۱۵۰ دلار انجام خواهند داد. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ETH / USDT می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد و به سطح هدف بعدی خود در ۲،۶۱۸٫۱۴ دلار برسد.

با این حال، خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری نیز دارند. آنها سعی خواهند کرد قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است چندین گاو به دام بیفتند. این مسئله می تواند امر فروش را تشدید کند. وقفه در زیر این سطح پشتیبانی نشان دهنده یک تغییر در این روند است.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) همچنان در یک روند صعودی قوی قرار دارد. گاوها به سطح ۳۴۸٫۶۹ دلار به عنوان سطح پشتیبانی صعود کردند و در ۸ آوریل با شکسته شدن به بالاترین سطح جدید، این روند را دنبال کردند. این نشان دهنده اشتهای شدید گاوهاست.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک پرشیب و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالای ۷۵ نشانگر فرمانده بودن گاوهاست. هدف بعدی در روند صعودی منطقه ۵۰۰ تا ۵۳۰ دلار است که خرس ها ممکن است در آن مقاومت سختی داشته باشند.

در صورت اصلاح، اولین حمایتی که باید در نظر اشته باشید، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳۴ دلار) است. بازگشت شدید این سطح پشتیبانی نشان می دهد که احساسات همچنان صعودی است و معامله گران با کاهش قیمت این دارایی را خریداری می کنند.

با این حال، اگر جفت ارز BNB / USDT به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، نشان می دهد که مومنتوم صعودی در حال تضعیف است.

XRP/USDT

اقدام فعلی قیمت XRP به یک الگوی شمعی داخلی روز دیگر اشاره دارد. کاهش نوسانات روزانه نشان می دهد این آلت کوین همچنان در حال هضم سودهای اخیر است.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

اگر این عدم قطعیت به سمت روند صعودی ادامه پیدا کند و گاوها قیمت را به بالای ۱٫۱۱ دلار برسانند، جفت ارز XRP / USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که می تواند آن را به ۱٫۳۴ دلار و سپس ۱٫۶۶ دلار برساند.

متناوباً، اگر این بلاتکلیفی به سمت نزولی ادامه پیدا کند، این نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضا است و معامله گران پوزیشن های خود را کنار گذاشته اند. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۷۲ دلار) سقوط کند. شکست در زیر این سطح می تواند قیمت این دارایی را به ۰٫۶۵ دلار کاهش دهد.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در تاریخ ۷ آوریل به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۸ دلار) رسید اما گاوها اجازه ندادند قیمت این دارایی به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۱۶ دلار) برسد. این نشان می دهد که گاوها به طور تهاجمی از میانگین های متحرک دفاع می کنند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

اکنون خریداران سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالای ۱٫۳۳ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ADA / USDT می تواند تا ۱٫۴۸ دلار افزایش یابد. این سطح مهمی است که باید در نظر داشته باشید زیرا این جفت ارز در دو مورد قبلی از آن بازگشته است.

اگر قیمت این دارایی دوباره از ۱٫۴۸ دلار تغییر جهت دهد، نشان دهنده این است که این اقدام بدون روند احتمالا برای چند روز دیگر ادامه دارد. از طرف دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی دیجیتال را به بالای ۱٫۴۸ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند روند صعودی را به سمت هدف بعدی با ۲ دلار از سر بگیرد.

شکست زیر میانگین های متحرک اولین نشانه ضعف است و می تواند منجر به یک افت در سطح حمایت ۱٫۰۲ دلار شود. اگر این سطح بشکند، خرس ها می توانند اصلاح عمیق تری را به قیمت ۰٫۸۰ دلار آغاز کنند.

DOT/USDT

Polkadot (DOT) در تاریخ ۷ آوریل به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸٫۶۸ دلار) بازگشت که این نشان دهنده خرید به هنگام افت قیمت است. اکنون گاوها سعی خواهند کرد قیمت این دارایی دیجیتال را به بالای سطح مقاومت ۴۲٫۲۸ دلار برسانند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز DOT / USDT بالاترین سطح خود را در قیمت ۴۶٫۸۰ دلار مجددا آزمایش می کند. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که هدف آن ۵۳٫۵۰ دلار و سپس ۵۷ دلار است.

میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه و RSI در منطقه مثبت نشان دهند برتری گاوهاست.

با این حال، اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی کاهش یابد و از میانگین متحرک پایین بیاید، این نشان می دهد که معامله گران در حال بستن پوزیشن های خود هستند که این امرمی تواند منجر به سقوط قیممت این دارایی دیجیتال به ۳۲٫۵۰ دلار و سپس ۲۶٫۵۰ دلار شود.

UNI/USDT

گاوها با موفقیت سطح پشتیبانی ۲۷٫۹۷ دلار را در تاریخ ۷ آوریل حفظ کردند که یک نشانه مثبت است زیرا نشان دهنده جمع آوری این دارایی در افت قیمت هاست. Uniswap (UNI) در تاریخ ۸ آوریل به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۶۵ دلار) بازگشت و خریداران اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالای ۳۲٫۵۰ دلار برسانند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز UNI / USDT می تواند به منطقه مقاومت ۳۵٫۲۰ تا ۳۶٫۸۰ دلار برسد. خرس ها احتمالاً به طور تهاجمی از این منطقه دفاع می کنند. در صورت کاهش قیمت از این سطح مقاومت، این جفت ارز ممکن است اقامت خود را در داخل این محدوده برای چند روز دیگر تمدید کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی کاهش یابد، خرس ها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت این دارایی را به زیر منطقه پشتیبانی ۲۷٫۹۷ دلار به ۲۵٫۵۰ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند اصلاح عمیق تری را برای رسیدن به قیمت ۲۰٫۷۴ دلار آغاز کند.

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۷ آوریل با موفقیت آزمایش مجدد سطح شکست از مثلث متقارن را به پایان رساند. این دارایی دیجیتال در ۸ آوریل با جهش روبرو شد، اما گاوها در تلاشند تا مومنتوم خود را بدست آورند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

این نشان دهنده تردید در خرید در سطوح بالاتر است. اگر گاوها ظرف چند روز آینده در برطرف کردن مانع ۲۴۶٫۹۶ دلار موفق نشوند، احتمال وقفه زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰۷ دلار) افزایش می یابد. در چنین شرایطی، جفت ارز LTC / USDT می تواند به این خط حمایت سقوط کند.

بر خلاف این فرض، اگر گاوها این مومنتوم را حفظ کنند و قیمت را به بالاتر از ۲۴۶٫۹۶ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که ممکن است به ۳۰۷٫۴۲ دلار برسد. افزایش تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI بالای ۵۹ نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوهاست.

LINK/USDT

تغییر شدید Chainlink (LINK) در تاریخ ۷ آوریل نتوانست به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۰٫۲۹ دلار) برسد. این نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده و گاوها به هنگام افت قیمت این دارایی را خریداری می کنند. بازگشت قیمت در تاریخ ۸ آوریل به بالای مقاومت ۳۲ دلار افزایش یافت اما امروز گاوها در تلاشند تا این قدرت را تقویت کنند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت کاهش یابد و از میانگین متحرک پایین بیاید، نشان دهنده این است که عرضه در سطوح بالاتر از تقاضا فراتر می رود. این امر می تواند قیمت را به سطح حمایت ۲۴ دلار کاهش دهد.

از طرف دیگر، اگر گاوها دوباره از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند، جفت ارز LINK / USDT می تواند به بالاترین قیمت خود در ۳۶٫۹۳ دلار برسد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح مقاومت نشان می دهد که گاوها این عرضه را جذب کرده اند و این ممکن است نشان دهنده شروع مرحله بعدی روند صعودی باشد.

با این حال، اگر قیمت این دارایی دوباره از سطح ۳۶٫۹۳ دلار کاهش یابد، این جفت ارز می تواند اقامت خود را در داخل این محدوده برای چند روز دیگر تمدید کند.

THETA/USDT

THETA یک الگوی شمعی را در تاریخ ۸ آوریل ایجاد کرد و امروز آن را با یک نمودار دیگر دنبال کرد. این نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس ها در مورد حرکت جهت بعدی است. در حالی که خرس ها از این سطح مقاومت دفاع می کنند، گاوها با هر کاهش قیمت جزئی این دارایی را خریداری می کنند.

نمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

رشد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱٫۳۳ دلار) و RSI بالاتر از ۶۲ نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوها است. برای آغاز مرحله بعدی روند صعودی، خریداران باید این مانع ۱۴ دلار را برطرف کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت جفت ارز THETA / USDT می تواند به ۱۷٫۶۵ دلار و سپس ۲۲٫۵۰ دلار برسد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این اولین نشانه تغییر احتمالی احساسات است. این امر نشان می دهد که گاوها دیگر نمی توانند این دارایی را به هنگام افت قیمت یه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خریداری کنند. سطح حمایت مهم بعدی برای نظارت سطح ۱۰٫۳۵ دلار خواهد بود. اگر این دارایی از این سطح خارج شود، ممکن است اصلاح عمیق تر برای رسیدن به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه آغاز شود.