video thumb

بانک مرکزی سوئد اولین مطالعه خود را در مورد طرح آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی E-Krona منتشر می کند

بر اساس گزارش های منتشر شده، بانک مرکزی سوئد با صدور گزارش تفصیلی خود در مورد نتایج فاز یک برای مسیری که پیش رو دارد، گام های خود را در جهت مدل سازی پروژه آزمایشی e-krona خود برمی دارد. Riksbank هنوز در مورد راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) خوش بین است، اما برای رفع این مشکل موانعی وجود دارد.

Riksbank یک سال دیگر را صرف بررسی راه حل هایی برای طرح آزمایشی خود خواهد کرد

طبق گزارشی به نام “مرحله آزمایشی فاز ۱ E-krona “، بانک مرکزی سوئد تأکید کرد که استفاده از پول نقد در سوئد “رو به کاهش” است. گفته شده، Riksbank مشکلات بالقوه ناشی از کاهش پول نقد را مورد بررسی قرار داده و بنابراین در حال اجرای پروژه ای برای بررسی امکان تولید یک مکمل دیجیتال برای پول نقد می باشد. “

با این حال، بانک مرکزی می خواهد یک سال دیگر به بررسی های عمیق برای ارزیابی چگونگی راه حل های فنی فعلی متناسب با پروژه الکترونیکی کرونا اختصاص دهد. در حال حاضر، بانک مرکزی سوئد از پلتفرم بلاک چین R3’s Corda استفاده می کند.

Riksbank می خواهد “بازیگران بازار” درگیر توسعه این طرح شوند، “که به طور بالقوه می توانند در یک شبکه e-krona شرکت کنند تا این راه حل فنی را آزمایش کنند.”

چنین اظهار نظری می تواند حاکی از آن باشد که شرکت های خصوصی و حتی بانک های تجاری می توانند در طرح آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی شرکت کنند.

نکته دیگری که در این گزارش ذکر شده توسعه “عملکرد خارج از خط” است. بانک مرکزی جزئیات این موضوع را این گونه ارائه داد:

همانطور که قبلاً ذکر شد، امکان انجام پرداخت های خارج از خط، اولویت بندی شده و بیشتر بررسی خواهد شد. در طول فاز یک، ما فقط یک تحلیل نظری از امکانات این راه حل انجام داده ایم. در فاز دو، یک راه حل آفلاین با ذخیره محلی کلیدها و توکن ها اجرا می شود و در آزمایشات بعدی که می تواند دانش در مورد امکانات و محدودیت های این راه حل را فراهم کند، استفاده می شود.

علاوه بر این، Riksbank می خواهد راه های توسعه راه حل های ذخیره کلیدها و توکن ها را “به روش های مختلف” که شامل e-kronor است، کشف کند.

همچنین، برای اطمینان از “روند پرداخت در شبکه”، بانک مرکزی سوئد می خواهد پشتیبانی از آدرس دهی پرداخت ها را توسعه دهد.

از جمله جزئیات دیگری که Riksbank در این گزارش ذکر کرده است، “ارزیابی و بهبود عملکرد و مقیاس پذیری در شبکه e-krona”، “ادغام با پایانه های موجود در نقطه فروش” و “تجزیه و تحلیل زیرساخت های شبکه e-krona” است.

در پایان جالب توجه است بدانید که بلومبرگ این گزارش را “پیشرفته ترین کاوش در دوره پس از پول نقد که توسط یک اقتصاد بزرگ غربی انجام شده است” خوانده است.