video thumb

مدیر ارشد فنی ریپل: ایالات متحده آمادگی قانون گذاری صنایع جدید مانند ارز رمزپایه را ندارد

دیوید شوارتز در مصاحبه اختصاصی با کوین تلگراف عنوان کرد که “توصیه اول من به نهادهای نظارتی ایالات متحده این است که به بقیه دنیا نگاه کنید و عقب نمانید.”

دیوید شوارتز (David Schwartz)، مدیر ارشد فناوری در Ripple Labs می گوید که واکنش قانون گذاران ایالات متحده به صنعت ارز رمزپایه ممکن است در نهایت به XRP کمک کند اما همچنین ممکن است به شرکت های در حال رشد نیز آسیب برساند.

مدیر ارشد فنی ریپل به کوین تلگراف گفت که او معتقد است بسیاری از شرکت های ارز رمزپایه و بلاک چین با توجه به شروع کار در ایالات متحده یا جابجایی به خارج از کشور با یک قانون نظارتی بازدارنده روبرو هستند. وی قانون گذاران ایالات متحده را رژیم های همپوشانی توصیف کرد که در آن نهادهایی مانند کمیسیون اوراق بهادار و بورس، شبکه اجرای جرایم مالی و کمیسیون معاملات آتی کالاها ممکن است در مورد اینکه یک اوراق بهادار در برابر یک ارز از نظر دارایی های دیجیتال چیست، به توافق نرسند.

شوارتز اظهار داشت: “بسیار دشوار است كه بفهمید چه قوانینی اعمال می شود و چگونه آنها در چیزهای جدید اعمال می شوند.” “که شما معمولاً در سایر کشورها نمی بینید – نهادی وجود دارد که قوانین را تنظیم می کند و حداقل شما می دانید که با یک طرف مناسب صحبت می کنید.”

وی در ادامه افزود:

“ایالات متحده یکی از معدود کشورهایی است که این خطر قابل لمس را دارد که نهادهای نظارتی به شما رجوع می کنند و می گویند، کاری که شما پنج سال در ملاء عام و در روشنایی روز انجام می دادید کاملاً غیرقانونی بوده است.”

اظهارات شوارتز در حالی مطرح می شود که ریپل با پیگرد قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یا SEC روبرو است چرا که این نهاد در ماه دسامبر شکایتی را علیه این شرکت و برد گارلینگهاوس، مدیرعامل این شرکت و کریس لارسن، بنیان گذار آن به دلیل “داشتن دارایی دیجیتالی ثبت نشده و عرضه اوراق بهادار دارایی دیجیتال و فروش توکن خود یعنی XRP مطرح کرده است.

از زمان انتشار خبر این دادخواست، چندین صرافی ارز رمزپایه معاملات XRP را به حالت تعلیق درآورده و یا این توکن را به طور کامل از لیست خود خارج کردند. گزارش شده است که سرویس جهانی انتقال پول MoneyGram نیز همکاری خود را با Ripple فسخ کرده است.

موضع ریپل در پاسخ به دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده این بوده است که XRP بیشتر شبیه بیت کوین (BTC) یا اتر (ETH) است که این سازمان هر دو را به عنوان کالا طبقه بندی کرده است. با این حال، ادعاهای شوارتز مبنی بر اینکه قانون گذاران ضامن ریپل هستند و باید XRP را به عنوان یک توکن اوراق بهادار غیرقانونی معرفی می کردند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده پس از عرضه این توکن در سال ۲۰۱۳، تقریباً هشت سال طول کشید تا شکایت کند و ماهیت XRP به طور عمده بدون تغییر باقی ماند. وی در ادامه اظهار داشت:

“توصیه اول من به نهادهای نظارتی ایالات متحده این است که به بقیه دنیا نگاه کنید و عقب نمانید.”