video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که آلت کوین ها پس از افت قیمت بیت کوین به زیر ۵۶،۰۰۰ دلار، به سطح پشتیبانی خود بازگشته اند، اما آیا معامله گران این کاهش قیمت را به عنوان یک فرصت خرید در نظر می گیرند؟

طبق گزارش CoinShares، ورود سرمایه نهادی به محصولات ارز رمزپایه در سه ماهه اول سال جاری به ۴٫۵ میلیارد دلار رسیده است که ۱۱ درصد بیشتر از میزان دریافت شده در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ می باشد. این امر نشان دهنده این است که علاقه موسسات به ارزهای رمزپایه در حال افزایش است اما رشد سه ماهه اول سال جاری از رشد ۲۴۰ درصدی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

با افزایش قیمت بیت کوین، بودجه بیشتری برای حفظ این سطوح مورد نیاز است. بنابراین، اگر ورودی سرمایه های نهادیدر چند روز آینده افزایش پیدا نکند، بیت کوین (BTC) و سایر آلت کوین ها می توانند شاهد یک اصلاح اساسی باشند.

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

اصلاح قیمت بعدی می تواند عزم سرمایه گذاران نهادی را آزمایش کند و حتی اگر این سرمایه گذاران سرمایه های زیادی داشته باشند، برخی ممکن است فقط برای کسب سودهای سریع سوداگرانه به ارزهای رمزپایه روی بیاورند. در صورت شروع اصلاح قیمت بیت کوین، همیشه این احتمال وجود دارد که سرمایه گذاران پوزیشن خود را ببندند.

اگرچه این امر ممکن است سقوط را تسریع کند، اما سطوح پایین تر احتمالاً سرمایه گذاران را جذب می کند. در صورت اجرای این فرض، ممکن است نوسانات در سراسر بازار طی چند روز آینده همچنان بالا باشد.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا ببینیم آیا اصلاحی در این بین وجود دارد یا خیر.

BTC/USDT

به نظر می رسد عدم موفقیت بیت کوین در عبور از سطح مقاومت ۶۰،۰۰۰ تا ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار موجب ذخیره سود از سوی معامله گران کوتاه مدت شده باشد. این اممر باعث شده است تا قیمت این دارایی دیجیتال به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۶،۸۶۳ دلار) برگردد.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت خرید بیت کوین این دارایی زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، ممکن است خرس ها سطح پشتیبانی در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۴۳۳۳ دلار) را به چالش بکشند. اگر این سطح پشتیبانی شکسته شود و خرس ها موفق به حفظ قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شوند، امر فروش می تواند شدت بگیرد.

سطح پشتیبانی بعدی در صورت روند نزولی سطح ۵۰۴۶۰ دلار است. در صورت رسیدن به این سطح، جفت ارز BTC / USDT می تواند تا ۴۳،۰۰۶٫۷۷ دلار سقوط کند. میانگین متحرک مسطح و شاخص مقاومت نسبی (RSI) که به زیر ۵۲ رسیده است نشان می دهد که گاوها ممکن است قدرت خود را از دست بدهند.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه عقب نشینی کند، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت اسن جفت ارز را به بالاترین سطح خود برساند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز می تواند سفر خود را به سطح هدف بعدی در ۶۹،۵۴۰ دلار و سپس ۷۹،۵۶۶ دلار آغاز کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) در تاریخ ۲ آوریل به بالاترین سطح تاریخ رسید اما نتوانست به صعود خود ادامه دهد. این مسئله نشان دهنده تردید در بین گاوها بود و حتی اگر آنها در ۶ آوریل توانستند قیمت را به بالاترین قیمت خود در تاریخ ۲۱۵۰ دلار برسانند، از آن زمان روند صعودی متوقف شده است.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

این امر ممکن است باعث ناامیدی معامله گرانی شود که به نظر می رسد امروز پوزیشن های خود را کنار گذاشته اند و در نتیجه این جفت ارز به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۰۴ دلار) سقوط می کند. اگر جفت ارز ETH / USDT از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به شدت برگشت کند، این امر نشانگر تقاضا در سطوح پایین تر است.

سپس گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این دارایی دیجیتال را به بالاتر از ۲۱۵۰ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت این جفت ارز می تواند به سطح هدف بعدی در ۲،۶۱۸٫۱۴ دلار برسد.

اگر خرس ها قیمت خرید اتریوم این دارایی را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، این دیدگاه مثبت بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان دهنده تغییر احتمالی احساسات است و می تواند قیمت را به پایین این خط روند نزولی برساند.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) در یک روند صعودی قوی قرار دارد. خرس ها تلاش کردند تا قیمت این دارایی را به زیر سطح شکست ۳۴۸٫۶۹ دلار بازگردانند اما دنباله بلند روی نمودار شمعی نشان می دهد که گاوها این دارایی را در این کاهش قیمت به شدت خریداری کرده اند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

افزایش میانگین متحرک و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها کاملاً بر میدان حاکمند. اگر خریداران بتوانند ۳۴۸٫۶۹ دلار به عنوان سطح پشتیبانی تعیین کنند، جفت ارز BNB / USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که قیمت آن می تواند به ۵۰۰ دلار و سپس ۵۳۰ دلار برسند.

از طرف دیگر، اگر قیمت این دارایی به زیر ۳۴۸٫۶۹ دلار برسد، این امر نشان می دهد که سطوح بالاتر باعث ذخیره سود از جانب معامله گران می شود. اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۱۴ دلار) برسانند، مومنتوم صعودی ممکن است ضعیف شود.

XRP/USDT

شکست XRP به بالاتر از ۰٫۶۵ دلار در تاریخ ۵ آوریل، الگوی معکوس سر و شانه ها را تکمیل کرد که هدف آن ۱٫۱۱ دلار بود. این آلت کوین در تاریخ ۶ آوریل هنگامی که به بالاترین قیمت روزانه خود در۱٫۱۱ دلار رسید، این هدف را محقق کرد.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

به نظر می رسد معامله گرانی که تجزیه و تحلیل فنی را دنبال می کنند، سودهای نزدیک به هدف را ذخیره کرده اند که این امر منجر به یک عقب نشینی شدید شد.

گاوها در تلاش هستند تا اصلاح قیمت را در نزدیکی سطح ۵۰٪ اصلاحی فیبوناچی در ۰٫۸۴ دلار ثابت کنند که از دنباله بلند روی نودار شمعی دیده می شود. اگر خریداران بتوانند این بازگشت را حفظ کنند، نشانگر خرید این دارایی در سطوح پایین تر و چشم انداز یک شکست در بالای سطح ۱٫۱۱ دلار است.

از طرف دیگر، اگر جفت ارز XRP / USDT به زیر ۰٫۸۴ دلار برسد، این اصلاح قیمت می تواند تا سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۰٫۷۷ دلار تعمیق یابد. چنین اصلاح عمیقی ممکن است شروع مرحله بعدی روند صعودی را به تأخیر بیندازد.

ADA/USDT

کاردانو (ADA) در تاریخ ۶ آوریل اقدام به حرکت صعودی کرد، اما فتیله بلند روی نمودار شمعی روز مشان دهنده عدم تقاضا در سطوح بالاتر است. خرس ها امروز از این فرصت استفاده کرده و در تلاشند تا قیمت این دارایی را به ۱٫۰۳ دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

گاوها احتمالاً به شدت از سطح پشتیبانی ۱٫۰۳ دلار دفاع خواهند کرد. اگر قیمت از این سطح به شدت کاهش یابد، گاوها سعی می کنند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت ارز ADA / USDT می تواند برای چند روز دیگر بدون روند باقی بماند.

میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (۱٫۱۸ دلار) و RSI در نزدیکی نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر پشتیبانی ۱٫۰۳ دلاری شکسته شود، این نمای خنثی فاقد اعتبار خواهد بود. در چنین شرایطی، این جفت ارز می تواند مسیر خود را به سمت سطح پشتیبانی ۰٫۸۰ دلار و سپس ۰٫۷۰ دلار آغاز کند.

DOT/USDT

عدم موفقیت گاوها در بالا بردن قیمت به بالاترین سطح خود در ۱۴۶٫۸۰ دلار در تاریخ ۵ و ۶ آوریل می تواند باعث ذخیره سود از سوی معامله گران کوتاه مدت باشد. این امر ممکن است Polkadot (DOT) را به زیر سطح شکست ۴۲٫۲۸ دلار بازگردانده باشد.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

گاوها در حال حاضر در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸ دلار) دفاع کنند. اگر آنها بتوانند یک بازگشت قوی از این پشتیبانی را بدست آورند، نشان دهنده جمع آوری این دارایی در سطوح پایین تر است. پس از آن خریداران ممکن است یک بار دیگر تلاش کنند تا بالاترین رقم تاریخ را پاک کنند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز DOT / USDT می تواند تا ۵۳٫۵۰ دلار افزایش یابد.

برعکس، یک بازگشت ضعیف نشان دهنده ضعف و فوریت بین معامله گران برای خرید تهاجمی است. این امر یک شانس را برای خرس ها فراهم می کند تا قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت این جفت ارز می تواند تا ۲۶٫۵۰ دلار سقوط کند.

UNI/USDT

Uniswap (UNI) تلاش کرد از سطح مقاومت ۳۲٫۵۰ دلار بالاتر رود اما نتوانست. این امر نشان دهنده کمبود خریدار در سطوح بالاتر است. خرس ها اکنون تلاش می کنند تا قیمت این جفت ارز را در زیر منطقه پشتیبانی ۲۷٫۹۷ دلار و ۲۵٫۵۰ دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز UNI / USDT می تواند مسیر خود را به سمت پشتیبانی بعدی در ۲۲ دلار و سپس ۱۸ دلار آغاز کند.

با این حال، میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه (۲۹٫۵۹ دلار) و RSI در نزدیکی نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. اگر گاوها بتوانند از منطقه پشتیبانی دفاع کنند، احتمالاً این جفت ارز اقدام بدون روند خود را برای چند روز دیگر گسترش می دهد.

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۵ آوریل بالاتر از خط مقاومت مثلث متقارن شکست و در تاریخ ۶ آوریل با یک حرکت صعودی دیگر دنبال شد که این امر قیمت این دارایی دیجیتال را به سطح مقاومت ۲۴۶٫۹۶ دلار رساند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

عدم موفقیت گاوها در از بین بردن مانع ۲۴۶٫۹۶ دلار، این امر ممکن است باعث ذخیره سود از سوی معامله گران کوتاه مدت و امر فروش توسط خرس های تهاجمی شود. این امر قیمت این دارایی را به پایین ترین سطح رساد.

اگر قیمت جفت ارز LTC / USDT به شدت از این سطح بازگردد، این امر نشان می دهد که گاوها در حال جمع آوری این دارایی هستند. سپس خریداران یکبار دیگر تلاش می کنند تا قیمت این دارایی را به ۲۴۶٫۹۶ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند سفر راه را برای رسیدن به قیمت ۳۰۷٫۴۲ دلار آغاز کند.

برعکس، اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک کاهش دهند، قیمت این جفت ارز می تواند به خط حمایت مثلث سقوط کند.

LINK/USDT

Chainlink (LINK) در تاریخ ۵ آوریل بالاتر از سطح مقاومت ۳۲ دلار شکست و در ۶ آوریل با یک حرکت صعودی دیگر به دنبال شد اما گاوها نتوانستند بالاترین قیمت را در ۳۶٫۹۳ دلار به چالش بکشند. این امر نشان می دهد که خرس ها تسلیم نشده اند و در سطوح بالاتر فعال هستند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز LINK / USDT امروز به زیر سطح ۳۲ دلار سقوط کرده است. گاوها در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۸۵ دلار) دفاع کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند و ظرف چند روز آینده قیمت را به بالای ۳۲ دلار برسانند، نشان دهنده جمع آوری این دارایی در سطوح پایین تر است.

گاوها ممکن است دوباره سعی کنند تا قیمت این دارایی را به بالاتر از ۳۶٫۹۳ دلار برسانند. برعکس، اگر خرس ها قیمت این دارایی را به پایین تر از میانگین متحرک برسانند، نشان دهنده این است که شکست اخیر در بالای ۳۲ دلار یک تله گاوی بوده است. سپس این جفت ارز می تواند به ۲۴ دلار کاهش یابد.

THETA/USDT

پس از انجام معاملات در یک tight range طی چند روز گذشته، THETA صعود کرد و تلاش کرد تا از سطح مقاومت ۱۴ تا ۱۴،۹۶ دلار خارج شود. با این حال، همانطور که از فتیله بلند در نمودار شمعی روز دیده می شود، خرس ها در این تلاش ناکام ماندند.

نمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز THETA / USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که هدف آن رسیدن به ۱۷٫۶۵ دلار و سپس ۲۲٫۵۰ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱/۱۳ دلار) بار دیگر شروع به افزایش کرده و RSI به بالاتر از ۶۸ رسیده است و این نشان می دهد که این حرکت به نفع گاوهاست.

با این وجود بعید است که خرس ها به این راحتی تسلیم شوند. آنها سعی خواهند کرد تا روند صعودی را در منطقه مقاومت متوقف کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می تواند اقامت خود را در داخل این محدوده برای چند روز بیشتر کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر