video thumb

هنگ کنگ و چین به دنبال طرح های آزمایشی یوان دیجیتال برون مرزی

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که یوان دیجیتال به سرعت در حال توسعه است. بر اساس این گزارش ها، چین اولین طرح های آزمایشی برون مرزی یوان دیجیتال خود را با هنگ کنگ تکمیل کرده است.

وانگ شین (Wang Xin)، مدیر دفتر تحقیقات بانک خلق چین عنوان کرد که اداره پولی هنگ کنگ و بانک خلق چین آزمایشات فنی در مورد استفاده برون مرزی ارز دیجیتال بانک مرکزی چین را انجام داده اند.

خبرگزاری محلی Sina Finance گزارش داد که این مقام مسئول این خبر را در یک کنفرانس مطبوعاتی به میزبانی دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی چین اعلام کرده است.

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که مو چانگچون (Mu Changchun)، رئیس موسسه تحقیقات ارز دیجیتال بانک خلق چین، هفته گذشته مجموعه قوانین جهانی CBDC را پیشنهاد کرد. مو در سخنرانی خود در یک سمینار بانک برای تسویه حساب های بین المللی از موسسات مالی جهانی خواست تا قابلیت همکاری جهانی ارزهای دیجیتال ملی را تضمین کنند. وی در این خصوص اظهار داشت:

“قابلیت همکاری باید بین سیستم های CBDC در حوزه های قضایی مختلف و صرافی فعال باشد. PBoC این پیشنهادات را با سایر بانک های مرکزی و مقامات پولی به اشتراک گذاشته بود. “

آخرین اخبار، به روزرسانی قابل توجهی در مورد توسعه CBDC تهاجمی چین ایجاد می کند. پس از معرفی طرح های آزمایشی داخلی یوان دیجیتال در آوریل ۲۰۲۰، بانک مرکزی چین به طور فعال در تلاش است تا تخصص CBDC خود را از حوزه اختیارات خود خارج کرده و آن را گسترش دهد.

به همین ترتیب، و بانک خلق چین به مقامات بانک مرکزی در هنگ کنگ، تایلند و امارات متحده عربی پیوست تا در فوریه ۲۰۲۱ یک CBDC برون مرزی را کشف کند. در اواخر سال ۲۰۲۰، یک مقام در HKMA ادعا کرد که این قانون گذار و بانک خلق چین در مراحل اولیه مراحل آزمایشی یوان دیجیتال برای پرداخت های برون مرزی هستند.