video thumb

آیا بلاک چین به اندازه کافی غیرمتمرکز است؟

بر اساس گزارش های منتشر شده، یک شبکه خدمات زیرساخت غیر متمرکز عنوان می کند که هدف آن مقابله با تمرکز در بخش بلاک چین و دادن انتخاب به توسعه دهندگان است. بر اساس این گزارش ها، یک پلتفرم غیرمتمرکز که خدمات زیرساختی را برای توسعه دهندگان و کاربران برنامه های غیرمتمرکز فراهم می کند، عنوان می کند که هدف آن ارائه ایمنی و ثبات است.

طبق گفته Apron، جهان به مصنوعات متمرکز عصر وب ۲٫۰ متکی است – و شبکه آن به گونه ای طراحی شده است که به عنوان لایه بنیادی برای نسل بعدی عمل می کند.

در حالی که این تیم اذعان می کند که اتریوم به محبوبیت برنامه های غیرمتمرکز کمک کرده است، آنها می گویند نودهای عملیاتی در این بلاک چین هم گران هستند و هم انرژی زیادی مصرف می کنند که این امر باعث می شود یک ساختار پشتیبانی متمرکز ظاهر شود.

Apron Networkبرای تغییر اوضاع ازطریق بهبود اکوسیستم خدمات زیرساختی جهان Web 3.0 طراحی شده است. بر اساس چارچوب Substrate، این امر می تواند به عنوان یک پاراچین هم برای Kusama و هم برای Polkadot عمل کند و راه حل هایی را ارائه می دهد که توسعه موثر برنامه های غیرمتمرکز و توسعه دهندگان DeFi را تأمین می کند.

بازار خدمات Apron با ارائه دهندگان خدمات زیرساخت و توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز مطابقت دارد – و برای هر یک از گزینه های موجود رتبه بندی ارائه می دهد.

Apron می گوید که هدف آن تبدیل شدن به میان افزار بلاک چین – و هموار کردن همکاری بین زنجیره ای و مقیاس پذیری آن است.

این پلتفرم در حال انجام اتصال فنی با Seascape ، Stafi ، Dora ، SubDAO و بسیاری از پروژه های دیگر است و در حال ایجاد همکاری با پلتفرم هایی مانند Polkadot ، Kusama ، Ethereum ، Binance Smart Chain و Huobi’s Eco Chain (HECO) بوده است. مشارکت با Phala ، Kylin ، IOST ، DEGO ، Darwinia ، Litentry ، Bifrost و Math Wallet نیز تامین شده است.

در اوایل این ماه، Apron با موفقیت مجموعه ای از خدمات نود را بر روی شبکه اصلی و شبکه آزمایشی و HECOایجاد و راه اندازی کرد – و در عین حال با ارائه ابزارهای رایگان به توسعه دهندگان، خلا موجود در خدمات نود اکوسیستم را پر می کند.

یک دور مرحله کشت ایده و فروش خصوصی قبلاً به اتمام رسیده است، که “توسط گروهی از سرمایه گذارهای خطرپذیر در این زمینه هدایت می شد.”

Apron می گوید که همه افرادی را که توانایی راه اندازی نودهای خود را دارند جمع آوری می کند – به این معنی که توسعه دهندگان می توانند هر کسی را که می خواهند با آنها کار کنند انتخاب کنند، حتی اگر چندین مورد بطور همزمان باشد. در عین حال، ارائه دهندگان خدمات نود می توانند از یک کیت کامل توسعه نرم افزار بهره مند شوند تا بتوانند به راحتی سرور خود را در شبکه تنظیم کنند.

ایجاد Apron در واکنش به قطعی های Infura در ماه نوامبر گذشته صورت گرفت. این امر باعث شد چندین پلتفرم که به این سرویس نود اتریوم متکی هستند – از جمله MetaMask ، Coinbase ، CryptoKitties و Compound – با اختلال همراه شوند.

توسعه دهندگان اتریوم این کد را به روز کرده اند، اما ارائه دهندگان خدماتی که در اجرای به روزرسانی ای کهInfura را شامل می شد، موفق نبوده اند- از لحاظ فنی با یک هارد فورک اعلام نشده روبرو شدند.

در یک پست اخیر در وبلاگ Medium، شبکه Apron توضیح داد: “این حادثه زنگ خطر برای جهان غیرمتمرکز وب ۳٫۰ را به صدا در می آورد. اعتماد به خدمات متمرکز خطرات بزرگی را به همراه خواهد داشت. “

هنگامی که ایده این پروژه به وجود آمد، Apron برای Web3 Open Grants اقدام کرد و در حال حاضر، بودجه و بازخورد امیدوارکننده از کارشناسان این بنیاد، دریافت کرده است.

با نگاهی به جلو، Apron می گوید که هدف آن تبدیل شدن به یک جایگزین غیرمتمرکز برای Infura است که از چندین زنجیره از جمله اتریوم، Polkadot و بیت کوین پشتیبانی خواهد کرد. همچنین برنامه هایی برای ادغام مجموعه ای از خدمات از جمله پیام رسانی و ذخیره اطلاعات در دست اقدام است.

این تیم بر این باور است که پلتفرم های میان افزار می توانند سطح راحتی بیشتری را ارائه دهند و سرویس های غیرمتمرکز قدرت ایمن سازی کل شبکه ها را دارند. داشتن آزادی برای توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز در انتخاب ارائه دهندگان خدمات با کیفیت بالا، تجربه پایدارتری را برای کاربر نهایی به همراه خواهد داشت.

Apron به تحقیقاتی اشاره کرد که عنوان می کند میان افزار بزرگ ترین بازار صنعت اطلاعات است و به ارقامی اشاره کرد که نشان می دهد درآمد سالانه ۳۳٫۷ میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه ۷ درصد می باشد. هرچه زمان می گذرد، این پروژه امیدوار است که به یک نیروی قدرتمند در زمینه خدمات زیرساخت بلاک چین تبدیل شود – اکولوژی زنجیره کامل، تضمین های امنیتی، دسترسی فوری و پشتیبانی فنی جامع ارائه می دهد.