video thumb

رئیس مایکروسافت: فین تک ها باید صدور ارز را به بانک های مرکزی بسپارند

گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که برد اسمیت (Brad Smith)، رئیس مایکروسافت علاقه چندانی به ایده شرکت های فناوری برای صدور استیبل کوین خصوصی ندارد.

طبق گزارش بلومبرگ، اسمیت این سخنان را هنگام سخنرانی در یک کنفرانس آنلاین که توسط بانک تسویه حساب های بین المللی برگزار شد، بیان کرد. اسمیت در بخشی از سخرانی خود عنوان کرد که عرضه پول باید منحصراً تحت نظارت دولت ها و بانک های مرکزی صورت بگیرد.

اسمیت عنوان کرد، مهم است که فقط اشخاصی که از منافع عمومی محافظت می کنند کنترل عملیات ارزی را بر عهده بگیرند و در ادامه افزود: “من خود به شخصه علاقه زیادی به شرکت در صدور ارز ندارم “

اظهارات اسمیت به احتمال زیاد مایکروسافت را در مقابل فیس بوک قرار می دهد، زیرا این غول رسانه های اجتماعی یک شرکت کننده در پروژه Diem است.

در واقع، راه اندازی Diem در سال ۲۰۱۹ هنگامی که این پروژه هنوز Libra نامیده می شد، هیجان زیادی را در میان قانون گذاران مالی ایجاد کرد. چندین آژانس پروژه ارز دیجیتال را با استدلال مبنی بر اینکه یک پروژه استیبل کوین تحت پرچم فیس بوک می تواند خطرات قابل توجهی برای سیاست پولی حاکمیت ایجاد کند، تحریک کردند.

اسمیت در ادامه اظهار داشت:

“من فکر می کنم که آنچه در طی قرن ها در دست دولت ها بوده است، به وجود یک دنیای بهتر خدمت کرده است. ما بانک نیستیم و نمی خواهیم بانک شویم و نمی خواهیم با مشتریانی که بانک هستند رقابت کنیم. “

به نظر می رسد جذابیت پیرامون ارزهای مجازی در میان شیوع مداوم ویروس کرونا و تقاضا برای استفاده بیشتر از سیستم های پرداخت دیجیتال، جنبش قابل توجهی پیدا کرده است.

برای مقابله با تهدیدهای ناشی از پروژه های استیبل کوین خصوصی مانند Diem، چندین بانک مرکزی در حال توسعه ارزهای دیجیتال مستقل خود هستند.

اظهارات اسمیت در مورد دوری شرکت های فین تک از صدور ارز با موضع چهره های برجسته مایکروسافت در مورد ارزهای رمزپایه مطابقت دارد.

بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت یک بار عنوان کرد که فناوری ارز رمزپایه باعث “مرگ” به یک روش “کاملاً مستقیم” می شود. از آن زمان گیتس نظرات خود را در مورد بیت کوین (BTC) از یک موضع منفی به یک موضع بی طرف تغییر داد.

لازم به ذکر است که این شرکت در ماه فوریه، امکان تقلید از سرمایه گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا بر روی بیت کوین را رد کرد.