سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تجزیه و تحلیل بازار بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیت کوین در یک محدوده ثابت مانده است اما این امر مانع از ادامه روند صعودی آلت کوین ها نشده است. گفتنی است، پس از آن که لیر ترکیه ۱۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و به پایین ترین سطح خود رسید، اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ناچی آغبال (Naci Agbal)، رئیس بانک مرکزی این کشور را برکنار کرد. این منجر به افزایش گسترده جستجوهای بیت کوین (BTC) در ترکیه شد زیرا سرمایه گذاران سعی در محافظت از ثروت خود در برابر کاهش ارزش لیر داشتند. این فقط یک نمونه است که نشان می دهد چگونه ممکن است سرمایه گذاران با بیت کوین به عنوان یک جایگزین احتمالی برای ارزهای فیات رفتار کنند.

در خبرهای دیگر نیز، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده نظر دیگری دارد. پاول هنگام سخنرانی در مراسمی که توسط بانک تسویه حساب های بین المللی برگزار شد، عنوان کرد که بیت کوین بیشتر یک دارایی سفته بازارنه است و می تواند به عنوان جایگزینی برای طلا عمل کند اما نوسانات و تمرکززدایی آن استفاده از این دارایی را به عنوان یک پول دشوار می کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

با این حال، داده های روی زنجیره ای تصویر متفاوتی را ترسیم می کنند. داده های Glassnode نشان می دهد که در حدود شش ماه گذشته فقط ۳۶ درصد از میزان عرضه بیت کوین منتقل شده است، این مسئله نشان می دهد که قیمت فعلی بیت کوین سرمایه گذاران بلند مدت این دارایی را وسوسه نکرده است که تا دارایی های خود را به فروش برسانند.

با کاهش عرضه و افزایش تقاضا که به دلیل ورود سرمایه گذاران نهادی است، بیت کوین در یک نقطه اوج باقی مانده است. تقاضا برای بیت کوین در صورت تأیید درخواست های صندوق قابل معامله در بورس این دارایی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده که اخیراً ارسال شده است می تواند افزایش بیشتری یابد.

احساسات نسبت به بخش ارز رمزپایه مثبت باقی مانده است، اما آیا اصول فنی نیز یک تصویر صعودی را نشان می دهند؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد بررسی قرار دهیم تا به این مسئله پی ببریم.

BTC/USD

بیت کوین یک الگوی مهم ایجاد کرده است که معمولاً یک راه حل برای ادامه کار است. همانطور که از دنباله بلند روی نمودار شمعی۲۱ مارس دیده می شود، گاوها همچنان در تلاشند تا این دارایی را به هنگام افت قیمت به سوی پایین ترین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵،۴۷۰ دلار) خریداری کنند، اما خریداران در تلاشند تا این دارایی را در سطوح بالاتر حفظ کنند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی بالا برود و به به بالای رکورد خود برسد، می تواند نشانه از سرگیری روند صعودی باشد. ممکن است این دارایی در سطح ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار با یک مقاومت روبرو شود اما اگر گاوها بتوانند بر آن غلبه کنند، قیمت جفت ارز BTC / USD می تواند به ۷۲،۱۱۲ دلار و سپس به ۷۴،۵۱۲ دلار برسد.

اگر خرس ها قیمت این دارایی را کاهش دهند، این امر روند صعودی را باطل می کند که می تواند منجر به افت سریع قیمت این دارایی به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۹۹۸۱ دلار) شود زیرا معامله گران کوتاه مدت برای بستن پوزیشن های خود عجله می کنند.

ETH/USD

اتر (ETH) طی چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷۶۴ دلار) بوده است، اما عدم موفقیت گاوها در دستیابی به یک بازگشت شدید از این سطح، نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر متوقف می شود.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر میانگین ۵۰ روزه (۱۷۱۶ دلار) برسانند، جفت ارز ETH / USD می تواند تا قیمت ۱۵۰۰ دلار سقوط کند. چنین حرکتی نشان می دهد که این جفت ارز ممکن است بین ۱،۲۸۹ تا ۲،۰۴۰ دلار برای چند روز دیگر بدون ورند باقی بماند.

برعکس، اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی تغییر کند و از منطقه مقاومت ۱،۹۴۲ دلار به ۲،۰۴۰ دلار شکسته شود، این جفت ارز ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که می تواند به ۲،۶۱۴ دلار برسد.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) طی سه روز گذشته یک الگوی شمعی Doji را تشکیل داد که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خرس هاست. اما تنها نشانه مثبت این بود که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۵ دلار) افت نکرد.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

گاوها در حال حاضر با افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۲۸۰ دلار، در تلاشند تا نوسانات را گسترش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BNB / USD می تواند تا ۳۰۹ دلار افزایش یابد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح مقاومت، یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل می کند که هدف آن رسیدن به ۴۲۹ دلار است.

میانگین متحرک پرشیب و RSI بالای ۵۶ یک مزیت جزئی برای گاوها به حساب می آید. با این وجود، اگر قیمت این دارایی از سطح مقاومت پایین آمده و به زیر خط روند مثلث برود، تنظیم صعودی را باطل می کند. این امر می تواند قیمت این دارایی را به ۱۸۹ دلار کاهش دهد.

ADA/USD

کاردانو (ADA) در تاریخ ۲۰ مارس زیر سطح پشتیبانی ۱٫۲۳ دلار شکسته و بسته شد، که نشانگر کمبود تقاضاست. گاوها در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۶ دلار) دفاع کنند اما فقدان یک بازگشت قوی، احتمال وقفه در زیر سطح را افزایش می دهد.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

اگر چنین اتفاقی بیفتد، جفت ارز ADA / USD ممکن است به ۱٫۰۳ دلار کاهش یابد، این یک سطح پشتیبانی مهم برای در نظر داشتن است زیرا SMA 50 روزه (۰٫۹۹ دلار) نیز دقیقاً زیر آن است. اگر قیمت از این سطح بازگردد، این جفت ارز می تواند اقدام بدون روند خود را برای چند روز دیگر تمدید کند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI دقیقاً بالای نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. حرکت بعدی این روند ممکن است با شکست در بالاتر از ۱٫۴۸ دلار یا شکست در زیر ۱٫۰۳ دلار شروع شود.

DOT/USD

Polkadot (DOT) در تاریخ ۲۰ مارس بالاتر از خط مقاومت مثلث متقارن شکسته شد اما فتیله بلند روی نمودار شمعی نشان می دهد که خرس ها دارایی های خود را به هنگام افت قیمت ها می فروشند. با این حال، گاوها میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵٫۷۴ دلار) را در تاریخ ۲۱ مارس حفظ کردند و اکنون دوباره تلاش می کنند تا قیمت این دارایی را به بالای این مثلث ببرند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز DOT / USD می تواند بالاترین رکورد قیمتی خود را مجددا آزمایش کند و اگر این به این سطح برسد، روند صعودی می تواند به هدف الگوی ۵۵ دلار برسد. RSI بالاتر از خط روند نزولی قرار گرفته و میانگین های متحرک به تدریج شیب دار می شوند که نشان می دهد حرکت به نفع گاوها در حال چرخش است.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی یا منطقه مقاومت ۴۰ تا ۴۲٫۲۸ دلار کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند این جفت ارز را در زیر خط حمایت مثلث فرو ببرند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز می تواند اصلاح عمیق تری را شروع کند.

XRP/USD

XRP بعد از مدت ها نشانه هایی از فعالیت خود را نشان داده است. این آلت کوین در تاریخ ۲۰ مارس به بالای سطح مقاومت ۰٫۵۰ دلار افزایش یافت که نشان می دهد گاوها بر خرس ها غلبه کرده اند. خرس ها در تاریخ ۲۱ مارس سعی کردند که قیمت این دارایی را به زیر ۰٫۵۰ دلار برسانند اما موفق به انجام این کار نشدند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

این امر امروز خرید بیشتری را به خود جلب کرده است که منجر شده تا جفت XRP / USD به سمت سطح مقاومت ۰٫۶۵ دلار سوق پیدا کند. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را از این سطح بالاتر ببرند، احتمالاً این جفت ارز روند صعودی خود را ادامه داده و به ۰٫۷۸ دلار و سپس به ۱ دلار می رسد.

میانگین متحرک تغییر کرده و RSI نزدیک به منطقه خرید بیش از حد افزایش یافته است، این امر نشان می دهد که گاوها بازار را تحت کنترل دارند. اگر قیمت پایین بیاید و به کمتر از میانگین متحرک برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد.

UNI/USD

Uniswap (UNI) در حال حاضر در یک روند صعودی در حال تحکیم است. گاوها در تاریخ ۲۰ مارس سعی کردند تا قیمت این دارایی را به بالای سطح مقاومت ۳۵٫۲۰ دلار برسانند اما موفق به انجام این کار نشدند. با این حال، یک نکته مثبت این است که خریداران اجازه ندادند قیمت حتی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۰٫۴۸ دلار) کاهش یابد.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

این امر نشان می دهد که گاوها در هر کاهش قیمت جزئی این دارایی را خریداری می کنند. آنها احتمالاً یک بار دیگر تلاش می کنند تا این دارایی به سطح مقاومت ۳۵٫۲۰ دلار برسد. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز UNI / USD می تواند مرحله بعدی روند صعودی خود را شروع کند که ممکن است به ۴۲٫۴۳ دلار و سپس ۴۶ دلار برسد.

میانگین متحرک پر شیب و RSI بالای ۶۴ نیز یک مزیت برای گاوهاست. اگر دوباره قیمت از ۳۵٫۲۰ دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد.

LTC/USD

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۲۱ مارس زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۸٫۵۲ دلار) شکسته و بسته شد. خرس ها امروز به فروش خود ادامه داده و در تلاشند تا قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۹۰٫۸۵ دلار) برسانند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت این دارایی می تواند به خط روند مثلث سقوط کند. این یک سطح پشتیبانی مهم برای در نظر گرفتن است زیرا در صورت شکسته شدن از این سطح، قیمت جفت ارز LTC / USD ممکن است به ۱۵۲٫۹۴ دلار و سپس ۱۲۰ دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی افزایش یابد، گاوها سعی می کنند آن را به سمت خط مقاومت مثلث سوق دهند. شکست و بسته شدن بالاتر از این مثلث می تواند منجر به آزمایش مجدد سطح ۲۴۶٫۹۶ دلار و سپس ۳۰۰ دلار شود.

LINK/USD

Chainlink (LINK) به معاملات خود را در داخل مثلث صعودی ادامه می دهد اما گاوها در تلاشند تا قیمت این دارایی را به بالای سطح مقاومت ۳۲ دلار برسانند. فتیله بلند روی نمودار شمعی ۲۰ مارس نشان می دهد که خرس ها به شدت از این سطح مقاومت دفاع می کنند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

با این حال، یک نکته جزئی این است که گاوها اجازه نمی دهند تا قیمت این دارایی به زیر میانگین متحرک شکسته شود. این نشان می دهد که گاوها در سطح پایین تر این دارایی را خریداری می کنند. اما بعید است که این دوره بلاتکلیفی به مدت طولانی ادامه پیدا کند.

اگر قیمت این دارایی افزایش یابد و از سطح ۳۲ دلار شکسته شود، مثلث صعودی کامل می شود و هدف آن رسیدن به ۴۳٫۲۰ دلار است. بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این دارایی را در زیر خط مثلث فرو ببرند، روند صعودی بی اعتبار خواهد شد. این امر می تواند قیمت این دارایی را به ۲۴ دلار و سپس به ۲۰٫۱۱۱۱ دلار کاهش دهد.

THETA/USD

حرکت شدید صعودی طی چند روز گذشته THETA را از نظر ارزش سرمایه پس از برون رفت بیت کوین کش(BCH) به جمع ۱۰ ارز رمزپایه برتر سوق داده است. هر دو میانگین متحرک شیب دارند و RSI به بالاتر از ۸۶ افزایش یافته است که نشان می دهد گاوها بر بازار حکمران هستند.

نمودار روزانه THETA / USDT. منبع: TradingView

اولین هدف در جهت صعودی رسیدن به ۱۱٫۵۴ دلار است که در آن خرس ها ممکن است مقاومت سختی داشته باشند. با این حال، اگر این مومنتوم بتواند قیمت را به بالای ۱۱٫۵۴ دلار برساند، قیمت جفت ارز THETA / USD می تواند به ۱۳٫۱۹ دلار برسد.

توجه به این نکته مهم است که افزایش قیمت های عمودی معمولاً چندان طولانی نیستند. بنابراین، این جفت ارز می تواند برای هضم سودهای اخیر وارد چند روز ثبات قیمت یا اصلاح جزئی شود.

یک اصلاح کم عمق یا یک ثبات قیمت دقیق نشان می دهد که این روند همچنان قوی است و این چشم انداز، از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد. یک اصلاح قیمت شدید و شکستن قیمت این دارایی در زیر سطح پشتیبانی ۸ دلار ممکن است نشانگر بازگشت خرس ها باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location