video thumb

مدیر اجرایی بانک خلق چین: یوان دیجیتال چین بهترین محافظت از حریم خصوصی را ارائه می دهد!

به گفته یک مقام مسئول در بانک خلق چین، مقامات چینی تمایل دارند تا حداکثر حریم خصوصی کاربران را در برابر ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور یا CBDC تضمین کنند.

خبرگزاری محلی سینا فایننس گزارش داد، مو چانگچون (Mu Changchun)، رئیس موسسه تحقیقاتی ارز دیجیتال بانک خلق چین در ۲۰۲۱ China Development Forum درباره قابلیت های حفظ حریم خصوصی یوان دیجیتال چین صحبت کرد.

مو اظهار داشت كه وجود یک ارز دیجیتال بانک مرکزی كاملاً ناشناس “امكان پذیر نیست” زیرا ارز دیجیتال ملی باید الزامات مربوط به مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم و فرار مالیاتی را داشته باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که یوان دیجیتال چین فاقد حریم خصوصی کاربر است.

رویکرد موسوم به “ناشناس بودن قابل کنترل” یکی از ویژگی های اصلی یوان دیجیتال چین است، به این معنی که دولت ابزارهای خاصی را برای اطمینان از حداکثر حریم خصوصی کاربر و امنیت مالی همراه با اقدامات AML ارائه می دهد. وی تأکید کرد که اپراتورهای مخابراتی – که در تحقیق و توسعه یوان دیجیتال نقش دارند – مجاز به افشای اطلاعات شخصی و شماره تلفن کاربران برای اشخاص ثالث، از جمله بانک مرکزی نیستند.

مو توضیح داد که اشخاص ثالث مانند پلتفرم های تجارت الکترونیکی نیز نمی توانند به داده های شخصی کاربران دیجیتال یوان دسترسی پیدا کنند، زیرا اطلاعات پرداخت مشتری به صورت یک کیف پول فرعی رمزگذاری شده است. علاوه بر این، وی اشاره کرد که یوان دیجیتال دارای توانایی فنی زیادی برای تضمین حریم خصوصی است، از جمله فناوری ناشناس ماندن شناسه و سیستم محافظت از داده های شخصی و سازوکار مدیریت کنترل داخلی مطابق با قوانین مربوطه چین.

طبق گفته مو، به منظور محافظت از نیازهای “معقول” برای ناشناس ماندن، بانک خلق چین قصد دارد یک طرح ارز دیجیتال بانک مرکزی را پذیرش کند که تراکنش های ناشناس یوان دیجیتال را در مقادیر کم امکان پذیر می کند.

مو عنوان کرد “به طور خلاصه، رنمینبی دیجیتال بالاترین میزان محافظت از حریم خصوصی کاربر را در میان ابزارهای پرداخت فعلی دارد.”

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده است، بسیاری از حوزه های قضایی جهانی مانند ایالات متحده مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران را به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات ارز دیجیتال بانک مرکزی در نظر گرفته اند. طبق رایزنی عمومی یوروی دیجیتال بانک مرکزی اروپا، حریم خصوصی کاربر بهترین ویژگی درخواستی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپاست و پس از آن امنیت و دسترسی به سراسر اروپا اهمیت زیادی دارد.