video thumb

تجزیه و تحلیل بازار بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که در حالی که گاوها تلاش می کنند تا قیمت بیت کوین را به بیش از ۶۰،۰۰۰ دلار برسانند، چندین آلت کوین در حال حرکت به بالاترین سطوح جدید خود هستند.

در گزارش منتشر شده توسط Deutsche Bank Research عنوان شده است که بیت کوین (BTC) بسیار مهم شده است و ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۱ قانونی شود. تحلیلگران دویچه بانک انتظار دارند که بیت کوین در “دو یا سه سال” به نقطه عطف برسد، زمانی که مشخص شود که آیا بیت کوین به یک کلاس دارایی تبدیل می شود یا خیر. این گزارش پیش بینی کرد بیت کوین در کوتاه مدت “بسیار بی ثبات باقی بماند”.

گزارش متفاوتی از طرف Bank of America، تا حدودی درمورد دلایل احتمالی بی ثباتی بیت کوین مطالبی را ارائه داده است. تحلیلگران این بانک آمریکایی تخمین زده اند که با ورود ۹۳ میلیون دلار، قیمت بیت کوین ممکن است یک درصد افزایش یابد. در مقایسه با آن، طلا به حدود ۲ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد تا بتواند حدود یك واحد درصد جابجا شود. این اختلاف بزرگ در واکنش قیمت به سرمایه های دارندگان بیت کوین نسبت داده شده است.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

اگرچه پیش بینی اینکه نهنگ های بیت کوین با چه قیمتی سود سهام خود را ذخیره خواهند کرد، دشوار است ، اما دن هلد (Dan Held) از کراکن در مصاحبه اخیر خود با کوین تلگراف عنوان کرد که قیمت بیت کوین می تواند در طول بازار گاوی فعلی به ۱ میلیون دلار برسد.

هلد معتقد است که تلاقی رویدادهایی مانند بحران ویروس کرونا، چاپ پول توسط بانک های مرکزی و افزایش فقدان اعتماد به شرکت های مالی قدیمی، عوامل اصلی حمایت از بازار گاوی ارز رمزپایه هستند.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد بررسی قرار دهیم تا مشخص کنیم که آیا روند صعودی از سر گرفته خواهد شد یا اینکه بازار گاوی نشانه هایی از توقف را نشان می دهد؟

BTC/USD

بیت کوین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۴۸۴۴ دلار) را در ۱۷ مارس بازگرداند و از سطح مقاومت در ۵۸۳۴۱٫۰۳ دلار افزایش یافت. اما با رسیدن قیمت بیت کوین به ۶۰،۱۰۲٫۱۵ دلار در تاریخ ۱۸ مارس این ارز رمزپایه شاهد ذخیره سود بود.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، علامت مثبت این است که گاوها این دارایی را در این قیمت خریداری کردند و دوباره قیمت را به بالای ۵۸۳۴۱٫۰۳ دلار رساندند. صعود این ارز رمزپایه به بالای ۶۰،۱۰۲٫۱۵ دلار می تواند بالاترین سطح در قیمت ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار را دوباره امتحان کند.

میانگین متحرک پر شیب و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در منطقه مثبت نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت تا صعود است. وقفه ای بالاتر از ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار می تواند مرحله بعدی روند صعودی برای رسیدن به ۷۲،۱۱۲ دلار را آغاز کند.

اگرچه RSI واگرایی منفی نشان می دهد، معامله گران باید از نزدیک این قیمت را دنبال کنند زیرا افزایش شدید سطح فعلی ممکن است این پیشرفت نزولی را بی اعتبار کند.

اگر قیمت این ارز رمزپایه کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، اولین نشانه ضعف خواهد بود. اگر خرس ها قیمت را کاهش داده و این جفت ارز BTC / USD را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۸۵۷۸ دلار) برسانند، این مسئله می تواند نشان دهنده یک اصلاح عمیق تر باشد.

ETH/USD

اتر (ETH) طی سه روز گذشته دقیقاً بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۷۵۶ دلار) معامله شده است. این یک نشانه مثبت است زیرا نشان می دهد که گاوها با افت این دارایی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال جمع آوری آن هستند.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از ۱۸۵۰ دلار برسانند، قیمت جفت ارز ETH / USD می تواند تا ۱،۹۴۲٫۹۲ دلار افزایش یابد و سپس بالاترین قیمت خود را به ۲،۰۴۰٫۷۷ دلار برساند. شکست بسیار نزدیک به این سطح مقاومت می تواند سفر به ۲،۶۱۴ دلار را آغاز کند. میانگین های متحرک شیب دار هستند و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد.

با این وجود، در صورت کاهش قیمت و پایین آمدن آن از میانگین متحرک، این فرض مثبت نفی خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت این دارایی دیجیتال را به ۱،۲۸۹ دلار کاهش دهد و این جفت ارز را برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) طی چهار روز گذشته میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۱ دلار) را با موفقیت حفظ کرد اما گاوها در تلاشند تا قیمت این دارایی را به بالای ۲۸۰ دلار برسانند و سطح مقاومت را در ۳۰۹٫۵۰ دلار به چالش بکشند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج در حال شیب است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که این یک مزیت جزئی برای گاوها است. شکست و نزدیک شدن به بالای ۳۰۹٫۵۰ دلار، یک الگوی مثلث صعودی صعودی را تکمیل می کند. که هدفش رسیدن به سطح ۴۲۹ دلار است.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و از خط روند مثلث شکسته شود، نشان می دهد که خرس ها بر گاوها غلبه کرده اند. که می تواند منجر به افت به سطح ۱۸۹ دلار شود.

ADA/USD

کاردانو (ADA) در تاریخ ۱۸ مارس از بالاترین سطح خود در ۱٫۴۸ دلار بازگشت، چرا که معامبله گران اقدام به ذخیره سازی سودهای خود کردند. با این حال، علامت مثبت این است که گاوها در تلاشند تا از این شکست در ۱٫۲۳ دلار دفاع کنند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

یک جهش شدید از سطح فعلی می تواند احتمال شکست به بیش از بالاترین سطح خود را افزایش دهد. هدف بعدی در حالت صعودی رسیدن به ۲ دلار است.

افزایش میانگین متحرک نشان می دهد که گاوها فرمانده هستند، اما واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که مومنتوم در حال تضعیف است.

اگر خرس ها بتوانند قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۴ دلار) برسانند، این نشان می دهد که عرضه بیش از تقاضاست. اگر جفت ارز ADA / USD به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۹۴ دلار) سقوط کند، این روند ممکن است به نفع خرس ها باشد.

DOT/USD

Polkadot (DOT) طی چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵ دلار) بوده است که یک نشانه مثبت است. گاوها در حال حاضر سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالای خط مقاومت مثلث متقارن برسانند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، روند صعودی می تواند از سر گرفته شود. گاوها ممکن است در بالاترین سطح تاریخی خود در ۴۲٫۲۸ دلار با مقاومت سختی روبرو شوند، اما اگر آنها بتوانند قیمت را به بیش از آن افزایش دهند، قیمت جفت ارز DOT / USD می تواند تا سطح هدف ۵۵ دلار افزایش یابد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج در حال صعود است و RSI بالاتر از خط روند نزولی قرار گرفته است که نشان می دهد گاوها در تلاشند تا برتری خود را کسب کنند. اگر قیمت این جفت ارز کاهش یافته و زیر خط حمایت مثلث شکسته شود، این نما اعتبار نخواهد داشت.

XRP/USD

XRP طی چند روز گذشته در یک tight range معاملات انجام شده است زیرا خرسها از سطح مقاومت ۰٫۵۰ دلار دفاع می کنند و گاوها با کاهش قیمت این دارایی به ۰٫۴۲ دلار این دارایی را خریداری می کنند. میانگین متحرک ثابت و RSI کمی بالاتر از ۵۲ تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

معمولاً یک معامله tight range با یک حرکت صعودی دنبال می شود. در این حالت، اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالاتر از ۰٫۵۰ دلار برسانند، جفت ارز XRP / USD می تواند تا ۰٫۶۵ دلار صعود کند که در اینجا احتمالاً با مقاومت سخت خرس ها روبرو خواهد شد.

متناوباً، اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر ۰٫۴۲ دلار کاهش دهند، این جفت ارز می تواند یه ۰٫۳۶ دلار سقوط کند. این یک سطح پشتیبانی مهم است که باید مراقب آن باشید زیرا شکست در زیر آن می تواند امر فروش را تشدید کند و مسیر را برای یک رسیدن به ۰٫۲۵ دلار هموار کند.

UNI/USD

Uniswap (UNI) در یک روند صعودی قرار دارد و در چند روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۴۱ دلار) بوده است که نشان می دهد گاوها این دارایی را به هنگام افت قیمت به این سطح پشتیبانی خریداری می کنند. اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالای ۳۲ دلار برسانند، آزمایش مجدد بالاترین قیمت در ۳۴٫۹۲ دلار امکان پذیر است.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

شکست و نزدیک شدن قیمت این دارایی به بیش از بالاترین سطح، ممکن است موجب آغاز مرحله بعدی روند صعودی شود و قیمت را به ۴۶ دلار برساند. میانگین متحرک پر شیب نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند اما واگرایی منفی در RSI نشان دهنده این است که باید احتیاط کرد.

اگر خرس ها قیمت این دارایی را کاهش داد و آن را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، این امر می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر باشد. اولین توقف می تواند در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه باشد (۲۴٫۷۸ دلار) و اگر این سطح پشتیبانی نیز شکسته شود، ممکن است کاهش قیمت تا ۲۲ دلار ادامه داشته باشد.

LTC/USD

گاوها در تلاشند تا قیمت لایت کوین (LTC) را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۹٫۴۱ دلار) نگه دارند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این آلت کوین می تواند تا خط مقاومت در مثلث متقارن که خرس ها احتمالاً مقاومت سختی دارند، حرکت کند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

با این وجود، اگر گاوها موفق به بالا بردن قیمت تا بیش از این مثلث شوند، نشان دهنده از سرگیری مرحله بعدی روند صعودی است. اولین توقف می تواند سطح ۲۴۶٫۹۶ دلار باشد و در صورت عبور از این سطح، قیمت جفت ارز LTC / USD می تواند به ۳۰۰ دلار برسد.

میانگین های متحرک پرشیب و RSI در منطقه مثبت نشان دهنده یک برتری جزئی برای گاوها است. اگر قیمت این دارایی کاهش یافته و زیر این مثلث شکسته شود، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود.

LINK/USD

Chainlink (LINK) در تاریخ ۱۸ مارس بار دیگر از سطح مقاومت بازگشت که نشان می دهد خرس ها از این سطح دفاع می کنند. با این حال، علامت مثبت این است که گاوها اجازه نمی دهند قیمت این دارایی به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۸٫۳۸ دلار) کاهش یابد که این نشان دهنده خرید در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز LINK / USD یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است که در صورت شکست و نزدیک شدن به بیش از ۳۲ دلار کامل خواهد شد. هدف این تنظیم رسیدن به سطح ۴۳٫۲۰ دلار است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی یا سطح مقاومت کاهش یابد و از خط روند مثلث شکسته شود، این روند صعودی، باطل می شود که در این صورت، قیمت این دارایی می تواند به ۲۴ دلار و سپس به ۲۰٫۱۱ دلار کاهش یابد.

گاوها و خرس ها برای بدست آوردن برتری در بیت کوین کش (BCH) در حال مبارزه هستند. اگرچه قیمت طی چند روز گذشته به زیر میانگین متحرک رسیده بود، اما خرس ها نتوانستند از این شرایط استفاده کنند که این مسئله نشان دهنده توقف فروش در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک ثابت و RSI درست بالای نقطه میانی نشان می دهد که جفت ارز BCH / USD می تواند برای چند روز دیگر بدون روند باقی بماند.

اگر این وضعیت ثبات منفی شود و قیمت این دارایی به زیر ۵۰۰ دلار برسد، این جفت ارز می تواند اصلاح عمیق تری را شاهد بوده و قیمت آن به ۴۴۰ دلار و سپس به ۳۲۰ دلار برسد.

برعکس، اگر گاوها قیمت این دارایی را به بالای ۵۶۰ دلار رسانده و حفظ کنند، این جفت ارز ممکن است دوباره تلاش کند تا به ۶۳۱٫۷۱ دلار و سپس ۷۴۵ دلار برسد.