video thumb

تجزیه و تحلیل بازار بیت کوین و سایر آلت کوین ها

بر اساس گزارشی از CoinShares، سرمایه گذاران نهادی بازار بیت کوین و سایر آلت کوین ها همچنان در سه ماهه اول سال جاری پول خود را به محصولات سرمایه گذاری ارزهای رمزپایه روانه می کنند. گفتنی است که ورود ۴٫۲ میلیارد دلار سرمایه به بازار در سه ماهه اول سال جاری رکورد قبلی ۳٫۹ میلیارد دلار سرمایه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ را شکسته است.

رابی گوتمن (Robby Gutmann)، مدیرعامل NYDIG اخیراً به شنوندگان پادکست ” On the Brink” عنوان کرده است که خود را برای اعلامیه های زیادی که از طرف شرکای استراتژیک این شرکت آماده کنند. گوتمن اظهار داشت که این اعلامیه ها می توانند سطوح جدیدی از “پذیرش بیت کوین، در دسترس بودن بیت کوین، محصولات و خدمات بیت کوین را در فضای مالی سنتی موجود” به ارمغان آورند.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

در حالی که این مسئله که محصولات و خدمات جدید ممکن است سرمایه گذاران تازه ای را به خود جلب کند نشانه مثبتی است، مام معامله گران باید قیمت بیت کوین (BTC) را نیز در نظر داشته باشند. در بازار گاوی، هر پیشرفت مثبتی با افزایش شدید قیمت تشویق می شود.

بیایید تا نمودارهای ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مطالعه کنیم تا حرکت بعدی روند احتمالی هر یک از ارزهای رمزپایه را تعیین کنیم.

BTC/USD

بیت کوین در ۱۶ مارس میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۳،۷۳۹ دلار) را بازپس گرفت اما گاوها در تلاش هستند تا سطوح بالاتر را حفظ کنند. این امر نشان دهنده ذخیره سود توسط معامله گران در افزایش قیمت های جزئی است.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

با این حال، اگر گاوها دوباره از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کنند، این نشان دهنده تجمع در سطوح پایین تر است. این امر می تواند منجر به بازگشت به بالاترین سطح تاریخی در ۶۱،۸۲۵٫۸۴ شود. شکست این مقاومت نشان دهنده شروع احتمالی مرحله بعدی حرکت صعودی است که ممکن است تا سطح ۷۲٫۱۱۲ دلار ادامه یابد.

برخلاف این فرض، اگر خرس ها بتوانند قیمت این دارایی را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش داده و آن را حفظ کنند، این نشان می دهد که مومنتوم صعودی ضعیف شده است. جفت ارز BTC / USD می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۷۴۵۱ دلار) که احتمالاً گاوها در آن گام برمی دارند، سقوط کند.

بازگشت به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه می تواند بینش های بیشتری را در مورد حرکت احتمالی بعدی فراهم کند. یک بازگشت ضعیف احتمال سقوط به سطح حمایت بعدی را در سطح ۴۳،۰۰۶٫۷۷ دلار افزایش خواهد داد. از طرف دیگر، یک جهش شدید نشان می دهد که روند صعودی بی عیبا و نقص باقی مانده است.

ETH/USD

گاوها در تلاشند تا اتر (ETH) را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۷۴۳ دلار) نگه دارند. اگرچه دنباله بلند روی نمودار شمعی ۱۶ مارس تقاضا در سطوح پایین تر را نشان می دهد، اما عدم موفقیت در بهبود آن بیانگر تردید گاوها در سطوح بالاتر است.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

آزمایش مجدد یک سطح پشتیبانی در مدت زمانی کوتاهی، منجر به تضعیف آن می شود. اگر خرس ها قیمت این دارایی دیجیتال را به زیر میانگین متحرک کاهش دهند، جفت ارز ETH / USD می تواند به تدریج روند نزولی خود را به ۱،۴۵۵ دلار و سپس به سطح پشتیبانی اصلی ۱،۲۸۹ دلار برساند.

هر دو میانگین متحرک در حال مسطح شدن هستند و RSI نزدیک نقطه میانی است و این امر نشان می دهد که برای چند روز آینده امکان اثبات وجود دارد. اگر قیمت از سطح فعلی عقب نشینی کند و از بالاترین سطح خود در ۲٫۰۴۰٫۷۷ دلار شکسته شود، این نمای خنثی فاقد اعتبار خواهد بود.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، هدف بعدی ۲،۶۱۴ دلار، چشم اندازهای از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) طی چند روز گذشته در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴۷ دلار) معامله شده است. با این حال، عدم موفقیت در بازگشت آن، نشان دهنده عدم فوریت بین گاوها برای خرید در سطح فعلی است.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده است و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است و این نشان دهنده این است که یک اقدام بدون روند برای چند روز امکان پذیر است. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز BNB / USD می تواند برای چند روز دیگر در ۱۸۹ و ۳۰۹٫۵۰ دلار معامله شود.

حرکت بعدی رو به پایین می تواند زمانی شروع شود که خرس ها قیمت این دارایی را تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۷۹ دلار) کاهش دهند که این می تواند منجر به اصلاح عمیق تر به ۱۲۰ دلار شود. برعکس، اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی را به بالای ۲۰۹٫۵۰ دلار برسانند، این جفت ارز ممکن است بالاترین قیمت خود را در سطح ۳۴۸٫۶۹ دلار دوباره آزمایش کند.

ADA/USD

کاردانو (ADA) در تاریخ ۱۶ مارس به بالای سطح مقاومت ۱٫۲۳ دلار افزایش یافت. با این حال، گاوها در تلاشند تا این مومنتوم صعودی را حفظ کنند که نشان دهنده توقف تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت این دارایی به زیر ۱٫۲۳ دلار کاهش یابد و پایدار بماند، نشان می دهد که این روند بدون اقدام ممکن است برای چند روز دیگر ادامه داشته باشد.

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۱ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI در تلاش است تا به بالای ۶۰ برسد، این نشان می دهد که گاوها در تلاشند تا برتری خود را بدست آورند.

اگر گاوها بتوانند از سطح شکست ۱٫۲۳ دلار دفاع کنند، جفت ارز ADA / USD ممکن است به ۱٫۴۸ دلار افزایش یابد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح مقاومت می تواند نشان دهنده از سرگیری روند صعودی باشد.

DOT/USD

Polkadot (DOT) یک الگوی مثلث متقارن را شکل داده است. معمولاً، این تنظیم به عنوان الگوی ادامه دهنده عمل می کند، اما در بعضی موارد، به عنوان علامت معکوس روند موجود نیز شناخته می شود. بنابراین بهتر است صبر کنید تا قیمت در بالا یا پایین مثلث شکسته شود تا روند احتمالی بعدی مشخص شود.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه (۳۴٫۸۵ دلار) و RSI در نزدیکی نقطه میانی هیچ مزیتی برای گاوها و خرس ها ندارند.

اگر خرس ها بتوانند قیمت این دارایی را زیر خط حمایت مثلث را فرو ببرند، جفت ارز DOT / USD می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۹٫۴۶ دلار) و سپس به ۲۶ دلار سقوط کند. هدف این الگوی مثلث متقارن بسیار کمتر است.

از طرف دیگر، اگر قیمت بالا برود و بالای این مثلث شکسته شود، نشان دهنده این است که گاوها بر خرس ها غلبه کرده اند. این امر می تواند با رسیدن به هدف الگوی ۵۵ دلار شروع به صعود کند.

XRP/USD

XRP در تاریخ ۱۷ مارس از سطح مقاومت ۰٫۵۰ دلار جهش کرد، اما فتیله بلند روی نمودار شمعی نشان داد که گاوها نمی توانند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می دهد که معامله گران در هر افزایش قیمت جزئی پوزیشن های خود را می بندند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک ثابت و RSI نزدیک نقطه میانی نشان می دهد که جفت ارز XRP / USD می تواند برای چند روز دیگر بین ۰٫۳۵ تا ۰٫۵۰ دلار بدون روند باقی بماند.

اگر گاوها بخواهند برتری خود را بدست آورند، باید قیمت را بخ بالای ۰٫۵۰ دلار رسانده و حفظ کنند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت این جفت ارز می تواند به ۰٫۶۵ دلار برسد.

متناوباً، اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر سطح پشتیبانی ۰٫۳۵ دلار کاهش دهند، این امر می تواند منجر به شدت فروش شود. سطح پشتیبانی بعدی در روند نزولی سطح ۰٫۲۵ دلار و سپس ۰٫۱۷ دلار است.

UNI/USD

دنباله بلند روی نمودار شمعی Uniswap (UNI) در تاریخ ۱۶ مارس نشان می دهد که خرس در حال کاهش قیمت اسن دارایی به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸٫۹۱ دلار) هستند. با این وجود، فتیله بلند نمودار شمعی نشان دهنده این است که خرس ها دارایی خود را در سطوح بالاتر می فروشند. این امر نشان دهنده کشمکش بین گاوها و خرس ها در مسانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که مومنتوم صعودی ضعیف شده است. در صورت ادامه کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، معامله گران ممکن است به شدت اقدام به ذخیره سود خود کنند. چنین حرکتی می تواند قیمت این دارایی را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۴ دلار) و سپس به ۲۰ دلار برساند.

اگر جفت ارز UNI / USD بهمیانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه روبرو شود و از بالاترین سطح خود به ۳۴٫۹۲ دلار برسد، این دیدگاه نزولی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی از سرگیری احتمالی روند صعودی را نشان می دهد.

LTC/USD

Litecoin (LTC) در داخل یک مثلث بزرگ متقارن معامله می شود. در حال حاضر گاوها در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۸ دلار) دفاع کنند در حالی که خرس ها سعی می کنند قیمت را به زیر آن کاهش دهند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت این دارایی به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، افت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۸۳ دلار) و سپس به خط روند مثلث امکان پذیر است. شکست در زیر این مثلث به معنای مزیت خرس هاست و درها را برای سقوط احتمالی تا ۱۵۳ دلار و سپس ۱۲۰ دلار باز می کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، گاوها یک بار دیگر برای رساندن قیمت این جفت ارز LTC / USD به بالای مثلث تلاش خواهند کرد. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز می تواند روند صعودی خود را آغاز کنند.

LINK/USD

گاوها این دارایی را به هنگام افت قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۸ دلار) در تاریخ ۱۶ مارس خریداری کردند و

آن را با یک حرکت صعودی قوی دنبال کردند. اگر خریداران بتوانند Chainlink (LINK) را بالاتر به از سطح مقاومت ۳۲ دلار برسانند، افزایش قیمت به ۳۶٫۹۳ دلار امکان پذیر است. شکاف بالاتر از این مقاومت ممکن است مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

برخلاف این فرض، اگر یک بار دیگر قیمت از ۳۲ دلار کاهش یابد، این نشان می دهد که خرس ها به شدت از این سطح دفاع می کنند. سپس جفت ارز LINK / USD می تواند به میانگین متحرک سقوط کند و برای چند روز در محدوده ۲۴ تا ۳۲ دلار بدون روند باقی بماند.

میانگین متحرک پرشیب و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی نیز نشان دهنده چند روز ثبات است. اگر خرس ها بتوانند قیمت این دارایی را زیر ۲۴ دلار حفظ کنند می توانند برتری خود را کسب کنند.

BCH/USD

بیت کوین کش (BCH) زیر هر دو میانگین متحرک شکسته شده است. گاوها سعی کردند قیمت این درایی را در تاریخ در ۱۶ مارس به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۳۸ دلار) برسانند اما موفق نشدند. الگوی شمعی نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس هاست.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش می کند و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی است که نشان می دهد خرس ها در تلاشند تا برتری خود را بدست آورند. اگر خرس ها اکنون بتوانند قیمت این دارایی را به زیر ۵۰۲ دلار برسانند، این آلت کوین می تواند سفر خود را به ۴۴۰ دلار آغاز کند.

اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی افزایش یابد و از ۵۶۰ دلار افزایش یابد، این نمای نزولی فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی خرید قوی در سطوح پایین را نشان می دهد. قیمت جفت ارز BCH / USD می تواند تا ۶۳۱٫۷۱ دلار افزایش یابد.