video thumb

افزایش دوبرابری تعداد کاربران تأیید شده دنیای ارزهای دیجیتال در سال جاری

طبق اطلاعات منتشر شده توسط مرکز مطالعاتی Cambridge Centre for Alternative Finance، با وجود رکود ترسناک در سال جاری، رشد کاربران ارزهای دیجیتال متوقف نشده است. تعداد کاربران ارزهای دیجیتال در ۹ ماهه اول سال ۲۰۱۸ از ۱۸ میلیون به ۳۵ میلیون نفر افزایش یافته است که تقریبا دوبرابر تعداد کاربران در سال ۲۰۱۷ است.

به گزارش ارزجو، در این مطالعه، بین حساب کاربری و خود کاربران تمییز قائل شده است چرا که یک کاربر می‌تواند تعداد بیشماری حساب کاربری بسازد. بدون وجود روند بین‌المللی شناخت مشتریان (KYC)، تشخیص و تمایز بین این افراد سخت خواهد بود. محققان می‌گویند استفاده از این روش نشان داده که تعداد حساب کاربری بیشتری نسبت به کاربران، کاربران بیشتری نسبت به کاربران با آی‌دی تأیید شده و نیز کاربران با آی‌دی تأیید شده بیشتری نسبت به کاربران منحصر به فرد وجود دارند که وارد اکوسیستم ارزهای دیجیتال شده اند. با این حال تعداد کاربران با آی دی تأیید شده از سال ۲۰۱۶ رشد چشمگیری داشته است. با این که فقط ۱۰ درصد همه حساب‌های کاربری در سال ۲۰۱۶ تأیید شده بود، این تعداد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ افزایش یافته و به ازای هر ۴ حساب کاربری، یک حساب کاربری تأیید شده وجود دارد.

این تیم تحقیقاتی معتقد است که با تخمین حدود ۳۵ میلیون کاربر با حساب تأیید شده جهانی، این تعداد پایین‌ترین مرز پایگاه کاربری منحصر به فرد ارز دیجیتال در سراسر دنیاست. کاربران جدید به احتمال زیاد بلافاصله تحت فرآیند های KYC قرار می‌گیرند چرا وجود رشد زیاد در میزان تأیید آی‌دی ها باعث شده رشد کلی حساب‌های کاربری کم به نظر برسد. هنوز افراد عادی، اکثریت پایگاه کاربران سرویس‌ها را تشکیل می‌دهند در حالیکه اکثریت مشتریان کسب و کارها از صندوق‌های پوشش ریسک و بازرگانان آنلاین تشکیل می‌شوند. منظور از افراد عادی، افرادی هستند که برای سرگرمی وارد این حوزه شده یا سرمایه‌گذاران خرده فروشی هستند. علاوه بر این، مصرف‌کنندگان و یا کاربرانی که به دنبال سرمایه‌گذاری بهتر و یا یک جایگزین پرداختی می‌باشند نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

طبق این تحقیق، به نظر می‌رسد بیشتر کاربران سفته‌ بازان و سرمایه‌گذاران بلند مدت هستند. کاربران ارزهای دیجیتال اکنون بیش از قبل فعال هستند. کاربران فعال در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۶ درصد، در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۷ درصد و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ حدود ۳۸ درصد کل کاربران بوده بوده‌اند. معیار فعال بودن در این مفهوم شامل ورود، سپرده‌گذاری، معاملات و برداشت‌ها است.

به طور کلی برای جمع‌بندی می‌توان گفت که با وجود بازار نه چندان مطلوب، دنیای ارزهای دیجیتال شاهد افزایش محبوبیت خود در طول سال گذشته بوده است. به نظر می‌رسد این افزایش در زمان رکودهای عمیق‌تر نیز مانند اکنون ادامه می‌یابد. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده رشد احتمالی این ارزها باشد و نه نشانه رکود و شکست مانند آنچه برخی نقدها و پیش‌بینی ها می‌گویند! اگرچه به احتمال زیاد برای علاقه‌مندان به کریپتو این رشد به خوبی واضح است اما اطلاع‌رسانی آن می‌تواند برای افراد بی‌طرف روحیه‌بخش باشد!