video thumb

بیت کوین؛ بهترین کلاس دارایی در دهه گذشته

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بازده سالانه بیت کوین، سایر کلاس های دارایی را با اختلاف زیادی تحت الشعاع قرار داده است. طی ده سال گذشته، بیت کوین کل کلاس های دارایی را حداقل با ضریب ۱۰ شکست داده است.

گفتنی است که این نقطه عطف توسط چارلی بیلهلو (Charlie Bilello)، مدیرعامل و بنیانگذار Comound Capital Advisors که عملکرد کلاس های دارایی برتر را با استفاده از داده های Ycharts جمع آوری کرده است، مورد توجه قرار گرفت.

در واکنش به این یافته ها، روبرتو تالاماس (Roberto Talamas)، محقق Messari تأكید كرد كه بیت کوین به طور متوسط سالانه ۲۳۰٪ بازده دارد – ۱۰ برابر بیشتر از دومین دارایی برتراین کلاس دارایی.

شاخص Nasdaq 100 ایالات متحده با بازده سالانه ۲۰٪ در رده دوم قرار گرفت و پس از آن U.S. Large Caps – سهام شرکت های مستقر در ایالات متحده با ارزش بازار بیش از ۱۰ میلیارد دلار – با عملکرد سالانه متوسط ۱۴٪ قرار داشت. سهام Small Cap ایالات متحده نیز تنها کلاس دیگر دارایی بود که طی ده سال گذشته ۱۲٫۹ درصد بازده سالانه دو رقمی ثبت کرد.

این داده ها همچنین نشان می دهد که طلا از سال ۲۰۱۱ بازده سالیانه ناچیز ۱٫۵ درصدی داشته است و در ۱۱ سال گذشته ۵ بار با ضرر همراه بوده است. طبق Gold Price، این فلز گرانبها از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۸٫۵٪ کاهش یافته است و این باعث ناراحتی پیتر شیف، منتقد بیت کوین شده است.

از سال ۲۰۱۱ ، سود انباشته بیت کوین معادل ۲۰ میلیون درصد است. سال ۲۰۱۳ بهترین سال برای عملکرد بیت کوین بود چرا که طی آن ۵،۵۰۷٪ سود کسب کرد.

این داده ها همچنین نشان می دهد که بیت کوین تنها در طی دو سال از تاریخ خود با زیان سالانه همراه بوده است . به طوری که بیت کوین طی سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۵۸ و ۷۳ درصد افت کرده است.

در پایان لازم به ذکر است که از ابتدای سال ۲۰۲۱، بیت کوین با ۱۰۸٪ افزایش همراه است و قیمت این ارز رمزپایه در روز یکشنبه ۱۴ مارس به بیش از ۶۱،۵۰۰ دلار رسیده اند.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین