video thumb

تجزیه و تحلیل بازار بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که گاوهای بیت کوین در تلاشند قیمت کوین را به ۵۸۰۰۰ دلار برگردانند اما داده ها نشان می دهد که آلت کوین ها ممکن است حرکت صعودی خود را از دست بدهد.

بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۱ مارس دستیابی به یک رکورد جدید در تاریخ را از دست داد زیرا Oracle Corporation شایعات خرید ۷۲۰۰۰ بیت کوین را رد کرد. این امر نشان می دهد که معامله گران می توانند به دنبال نشانه هایی از پذیرش نهادی بیشتر برای افزایش بیشتر قیمت بیت کوین باشند.

یکی از اصلی ترین عواملی که ممکن است مانع سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران نهادی شود، عدم شفافیت قانونی است اما این امر می تواند در آستانه تغییر باشد.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

هستر پیرس، یکی از اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مصاحبه اخیر خود در پادکست Thinking Crypto ، عنوان کرد که معرفی گری گنسلر به عنوان رئیس SEC می تواند منجر به شفافیت قانونی بیشتر در بخش ارز رمزپایه شود.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است چندین سرمایه گذار نهادی وارد بازار شوند و بیت کوین خریداری کنند. ابزار احتمالی دیگری که ممکن است موسسات و سرمایه گذاران خرده فروشی را به خود جلب کند، ETF بیت کوین است. همین هفته، مدیر دارایی مستقر در نیویورک WisdomTree به لیست مشتاقانی که به دنبال تأیید SEC برای راه اندازی Bitcoin ETF هستند، پیوست.

معامله گران ارز رمزپایه احتمالاً مراقب این تحولات هستند زیرا این تحولات می توانند برای بیت کوین صعودی باشند. آیا تا زمان بیت کوین و آلت کوین ها در یک محدوده باقی می مانند یا با یک الاح قیمت روبرو می شوند و سطوح پشتیبانی پایین تر می رسند؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد بررسی قرار دهیم تا به این مسئله پی ببریم.

BTC/USD

در حالی که خرس ها سعی در پایین آوردن قیمت داشتند، امروز بیت کوین با افزایش مواجه بود. با این حال، دنباله بلند روی نمودار شمعی روزانه نشان دهنده شدت خرید در کاهش قیمت هاست. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۱،۴۱۴ دلار) و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالای ۶۸ نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت تا صعود است.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی دیجیتال را به بالاتر از ۵۸۳۴۱٫۰۳ دلار رسانده و حفظ کنند، روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود. هدف صعودی بعدی ۷۲۱۱۲ دلار است.

بر خلاف این فرض، اگر جفت ارز BTC / USD بار دیگر از ۵۸۳۴۱٫۰۳ دلار کاهش یابد، این نشان می دهد که خرس ها به شدت از سطوح بالاتر دفاع می کنند.

اگر خرس ها بتوانند قیمت این دارایی دیجیتال را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فرو ببرند، معامله گران کوتاه مدت ممکن است سود خود را ذخیره کنند و این مسئله می تواند قیمت این دارایی را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۴۹۳۴ دلار) برساند.

شکست در زیر این سطح پشتیبانی می تواند منجر به کاهش قیمت تا سطح پشتیبانی در ۴۱،۹۵۹٫۶۳ دلار شود. این سطح مهمی است که باید مراقب آن باشید زیرا در صورت شکست، مزیت به نفع خرس ها تغییر خواهد کرد.

ETH/USD

خرس ها در تلاشند تا روند صعودی را در سطح ۷۸٫۶٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱،۸۷۹٫۹۱۵ دلار متوقف کنند. دنباله بلند در نمودار شمعی ۱۱ مارس نشان می دهد که گاوها این دارایی را به هنگام افت قیمت در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۹۲ دلار) خریداری کرده اند.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر قیمت از میانگین متحرک عقب نشینی کند، نشان می دهد که معامله گران همچنان به کاهش قیمت ها ادامه می دهند. گاوها دوباره سعی می کنند قیمت این دارایی را به بالای ۱،۸۷۹،۹۱ دلار برسانند و بالاترین قیمت خود را در سطح ۲،۰۴۰٫۷۷ دلار دوباره آزمایش کنند. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح می تواند مسیر را برای رسیدن به ۲،۶۱۴ دلار باز کند.

میانگین متحرک با رشد ناچیز و RSI درست بالای نقطه میانی یک مزیت جزئی را برای خریداران نشان می دهد. با این وجود، اگر خرس ها قیمت این دارایی را زیر میانگین متحرک فرو ببرند، ممکن است منجر به ذخیره سود توسط معامله گران کوتاه مدت شو که می تواند منجر به سقوط قیمت به ۱،۴۵۵ دلار و سپس به ۱،۲۸۹ دلار شود.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۱۱ مارس بالاتر از سطح مقاومت ۳۰۹٫۴۹ دلار افزایش یافت اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند همانطور که از فتیله بلند روی نمودار شمعی روز دیده می شود. خرس ها امروز سعی کردند قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳۹ دلار) فرو ببرند اما دنباله طولانی روی نمودار شمعی نشان دهند خرید در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

معامله گران در حال خرید به هنگام کاهش قیمت ها و فروش در افزایش قیمت ها هستند. این امر می تواند بدون روند بودن جفت BNB / USD را بین ۲۶۵ تا ۳۰۹٫۴۹ دلار برای چند روز حفظ کند. هر دو میانگین متحرک شیب دار هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد گاوها برتری دارند.

اگر خریداران بتوانند قیمت این دارایی را بالاتر از ۳۰۹٫۴۹ دلار رسانده و حفظ کنند، این جفت ارز می تواند به بالاترین قیمت خود در ۳۴۸٫۶۹ دلار برسد. بالاتر از این سطح، جفت ارز ممکن است حرکت صعودی خود را به ۴۱۰ دلار و سپس ۵۰۰ دلار ادامه دهد.

برعکس، اگر خرس ها بتوانند قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده و حفظ کنند، ممکن است قیمت این جفت ارز به ۲۱۵ دلار و سپس ۱۸۹ دلار سقوط کند.

ADA/USD

کاردانو (ADA) به محدوده پشتیبانی ۱٫۰۶۸۳ تا ۱٫۲۳۰۳ دلار سقوط کرد. این یک سطح مهم است، از این رو گاوها احتمالاً از آن دفاع می کنند. اگر قیمت از این سطح بازگردد، ممکن است این آلت کوین برای چند روز دیگر در ثابت باقی بماند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

وقفه ای در بالا یا پایین این محدوده می تواند حرکت روند بعدی را شروع کند. میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه (۱٫۰۹ دلار) و RSI در نزدیکی نقطه میانی فرصت های برابر را برای گاوها و خرس ها نشان می دهد.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از ۱٫۲۳۰۳ دلار برسد، این نشان می دهد که گاوها برتری دارند. این می تواند منجر به افزایش قیمت این دارایی به ۱٫۳۵ دلار و سپس ۱٫۴۸۵۲ دلار شود.

از طرف دیگر، اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر ۱٫۰۶۸۳ دلار رسانده و حفظ کند، جفت ارز ADA / USD می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۸۳۱ دلار) سقوط کند.

DOT/USD

مثلث متقارن Polkadot (DOT) در تاریخ ۱۰ مارس در ۳۹٫۶۰ دلار شکست. خرس ها امروز قیمت را به این مثلث کشاندند، اما دنباله بلند روی نمودار شمعی روز نشان می دهد که گاوها با افت قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴٫۴۰ دلار) این دارایی را خریداری می کنند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از ۳۹٫۶۰ دلار برسد، تقاضای شدید در سطوح پایین را نشان می دهد. سپس این جفت ارز می تواند بالاترین قیمت خود را با ۴۲٫۲۸ دلار دوباره آزمایش کند. شکست بالای این مقاومت ممکن است قیمت این دارایی را به ۵۲٫۵۰ دلار برساند.

برعکس، اگر قیمت در داخل مثلث ثابت بماند، خرس ها سعی می کنند جفت ارز DOT / USD را در زیر خط پشتیبانی فرو ببرند. چنین حرکتی می تواند فروش را تشدید کرده و قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۷٫۶۵ دلار) برساند.

XRP/USD

XRP از سطح مقاومت ۰٫۵۰ دلار عبور کرد و در تاریخ ۱۰ مارس زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۶۴ دلار) شکست. این نشان دهنده عدم تقاضا در سطوح بالاتر است. با این حال، گاوها در حال حاضر در تلاش برای دفاع از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۴۴۵ دلار) هستند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

اگر آنها موفق شوند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، جفت ارز XRP / USD ممکن است به ۰٫۵۰ دلار افزایش یابد. شکست بالای این سطح مقاومت می تواند خریدهایی را به دنبال داشته باشد که ممکن است قیمت را به ۰٫۵۷ دلار و سپس ۰٫۶۵ دلار برساند.

متناوباً، اگر خرس ها قیمت را پایین تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه حفظ کنند، قیمت این جفت ارز می تواند به ۰٫۳۹۲ دلار و سپس به ۰٫۳۵۹ دلار کاهش یابد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح است و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی است که نشان دهنده یک اقدام بدون روند در کوتاه مدت است.

UNI/USD

دنباله طولانی در تاریخ ۱۱ مارس و نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها در حال خرید به هنگام افت قیمت هستند. معامله گران ممکن است اکنون سعی کنند Uniswap (UNI) را به بالاتر از منطقه مقاومت ۳۳ تا ۳۴٫۹۲ دلار سوق دهند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز UNI / USD می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که ممکن است به ۴۶ دلار و سپس ۵۰ دلار برسد. افزایش میانگین های متحرک و RSI در منطقه مثبت نشانگر فرماندهی گاوهاست.

با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی یا سطح مقاومت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷٫۹۰ دلار) برسد، معامله گران کوتاه مدت می توانند سود خود را ذخیره کنند. این امر ممکن است قیمت این جفت ارز را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲٫۱۳ دلار) بکشد.

LTC/USD

ثبات لایت کوین (LTC) بین سطح مقاومت ۲۰۵٫۱۸ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹۲ دلار) امروز صعودی شد. این نشان می دهد که تقاضای گاوها از اراده معامله گران نزولی فراتر رفته است.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

گاوها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به ۲۴۶٫۹۶ دلار برسانند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش کرده و RSI به بالای ۶۲ رسیده است که نشان می دهد گاوها برتری دارند.

برعکس، اگر جفت ارز LTC / USD نتواند بالاتر از ۲۴۶٫۹۶ دلار بماند، این نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر دارایی خود را می فروشند.

این امر ممکن است گاوهای تهاجمی را به دام بیندازد که اگر جفت ارز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، ممکن است پوزیشن های خود را بپوشاند. اگر جفت ارز در زیر خط روند صعودی سقوط کند، ممکن است خرس ها برنده شوند.

LINK/USD

Chainlink (LINK) امروز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸٫۹۹ دلار) رسید اما گاوها از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۷٫۵۳ دلار) دفاع می کنند. یک جهش شدید از این سطح نشان می دهد که گاوها به خرید در افت قیمت ادامه می دهند. سپس خریداران سعی می کنند قیمت را به بالاتر از سطح مقاومت ۳۲ دلار برسانند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز LINK / USD یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل می کند که ممکن است منجر به خرید از سوی معامله گران شود هدف این تنظیم ۴۳٫۱۹ دلار است، اما افزایش قیمت ممکن است در بالاترین سطح فعلی و ۳۶٫۹۳ دلار با مقاومت سختی روبرو شود.

اگر قیمت کاهش یافته و به زیر میانگین متحرک برسد، این نمای صعودی نامعتبر خواهد شد. سپس این جفت ارز می تواند تا ۲۴ دلار و سپس به ۲۰٫۱۱ دلار کاهش یابد. میانگین متحرک مسطح و RSI در نزدیکی نقطه میانی چند روز اقدام بدون روند را نشان می دهد.

BCH/USD

عدم موفقیت گاوها در رساندن بیت کوین کش(BCH) به بالاتر از سطح مقاومت ۵۶۰ دلار باعث جذب سود توسط معامله گران کوتاه مدت می شود. با این حال، دنباله بلند روی نمودار شمعی روزانه نشان می دهد که گاوها همچنان به خرید در کاهش قیمت ها ادامه می دهند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک ثابت و RSI نزدیک به نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر آنها بتوانند جفت ارز BCH / USD را به بالاتر از ۵۶۰ دلار برسانند، این تعادل ممکن است به نفع گاوها تغییر کند. چنین حرکتی نشان می دهد که گاوها مقدار مورد نیاز را جذب کرده اند. این امر می تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را به ۶۳۱٫۷۱ دلار و سپس ۷۴۵ دلار آغاز کند.

برعکس، اگر این جفت ارز زیر میانگین متحرک باقی بماند، این نشان می دهد که خرس ها این دارایی را در کاهش قیمت ها خریداری می کنند، غلبه کرده اند. چنین حرکتی می تواند قیمت این ارز رمزپایه را به ۴۷۲٫۷۲ دلار و سپس ۴۳۲٫۰۲ دلار کاهش دهد.