سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سالگرد پنجشنبه سیاه: آیا بازارهای ارز رمزپایه می‌توانند شاهد سقوط بزرگ دیگری باشند؟

لیست عناوین این مطلب

بر هیچ کس پوشیده نیست که ۱۲ مارس ۲۰۲۰ یکی از تاریک ترین روزهای تاریخ ارز رمزپایه را رقم زد. این روز، روزی بود که بیت کوین (BTC) شاهد یکی از بزرگ ترین افت قیمت های یک روزه در طول یک دهه زندگی خود بود و از ۸۰۰۰ دلار به پایین ترین قیمت خود یعنی ۳۶۰۰ دلار رسید.

در این تاریخ در مدت زمان ۲۴ ساعت، بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین نقد شد که باعث شد یکی از شدیدترین افت قیمت های بازار ارز رمزپایه رخ دهد. روش دیگر برای بررسی این سقوط این است که در چارچوب زمانی فوق الذکر، بیت کوین تقریباً ۵۰٪ از ارزش خود را از دست داد که یک آمار کاملاً چشمگیر است.

همچنین این واقعیت را باید عنوان کرد که در طی همان هفته، بیت کوین و بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر رابطه بسیار بالایی با بازار سهام ایالات متحده به نمایش گذاشتند. یک اصلاح شدید در بازار سهام ایالات متحده رخ داد – میانگین صنعتی داو جونز به ۲۳۰۰ واحد کاهش یافت – که بدترین افت در طی ۳۰ سال گذشته بود. این اصلاح، با کمبود تقاضا برای بیت کوین همراه شد و منجر به کاهش قیمت این ارز رمزپایه در ابتدا به حدود ۵۰۰۰ دلار و سپس به حدود ۳۶۰۰ دلار شد.

آیا سقوط دیگری در راه است؟

برای بررسی این احتمال که آیا بخش ارز رمزپایه ممکن است در ماه جاری در یک افت بزرگ دیگر باشد، کوین تلگراف با CryptoYoda، تحلیلگر مستقل و کارشناس ارز رمزپایه ارتباط برقرار کرد. از نظر وی، ترکیب مثلثی عرضه محدود، تقاضای روزافزون و معاملات بسیار اهرمی، دستورالعمل سقوط های ناگهانی و نوسانات متلاطم است.

Hunter Merghart، مدیر ارشد عملیاتی در صرافی ارز رمزپایه Bitstamp اشاره کرد که حتی اگر ساختار بازار ارز رمزپایه از مارس گذشته به طرز چشمگیری تکامل یافته باشد، اما احتمال سقوط مجدد به طور کامل منتفی نیست. همانطور که گفته شد، وی اظهار داشت که صنعت ارز رمزپایه در حال حاضر پر از راه های معاملات اسپات قانون گذاری شده و پلتفرم های مشتقاتی است که سطح بالایی از نقدینگی را تضمین می کنند.

علاوه بر این، Merghart بر این باور است که وقتی سال های گذشته را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم که در حال حاضر بسیاری از شرکت کنندگان فعال تری در فضای ارز رمزپایه جهانی حضور دارند که در صورت افزایش ناگهانی نوسانات یک شبه که به دلایل پیش بینی نشده ای رخ می دهند می توانند به رفع هرگونه عدم تعادل کمک کنند.

Anshul Dhir، بنیان گذار و مدیر ارشد عملیاتی EasyFi Network – یک پروتکل وام دهی DeFi برای دارایی های دیجیتال – به کوین تلگراف گفت که در حال حاضر سرمایه زیادی در امور مالی غیرمتمرکز قفل شده است و ارزش کلی بازار صنعت ارز رمزپایه به بیش از ۱٫۵ تریلیون دلار افزایش یافته است.

با این وجود، در حالی که برخی همچنان نسبت به سقوط احتمالی ارز رمزپایه ترس و وحشت دارند، اما به طور کلی به نظر می رسد این بار احساسات پیرامون فضای ارز رمزپایه بسیار آرام تر است.

اگرچه وقایع ۱۲ مارس در این مرحله در حافظه همه مانده است، اما به نظر می رسد بیشتر شاخص های فنی نشان می دهد که احتمال وقوع مجدد چنین سناریویی بعید به نظر می رسد.

در این راستا، همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از ترس های ناشی از ویروس کرونا که سال گذشته بیداد می کرد – و به نظر می رسد عامل اصلی این سقوط بود – اکنون به طور عمده از بین رفته اند، به خصوص با شروع واکسیناسیون در مقیاس جهانی.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location