video thumb

بانک مرکزی روسیه آزمایش روبل دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ آغاز می‌کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بانک مرکزی روسیه امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۱ بتواند یک نمونه اولیه از روبل دیجیتال را تکمیل کند. آلکسی زابوتکین (Alexey Zabotkin)، معاون رئیس بانک مرکزی روسیه عنوان کرد که این بانک در حال برنامه ریزی برای تکمیل نمونه اولیه روبل دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۱ است.

لازم به ذکر است که زابوتکین این برنامه ها را در یک رویداد آنلاین به میزبانی مدرسه اقتصادی جدید مسکو اعلام کرد.

زابوتکین اظهار داشت که این نمونه اولیه “معاملات واقعی” را پشتیبانی نمی کند بلکه ترجیح می دهد به عنوان یک نقطه شروع برای ساخت اکوسیستم مورد استفاده قرار گیرد. زابوتکین اظهار داشت: “بر اساس این نمونه اولیهسال آینده شروع به انجام دورهای آزمایشی خواهیم کرد.”

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، بانک مرکزی روسیه برنامه های ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را در اواخر سال ۲۰۲۰ رسماً منتشر کرد و در اکتبر گذشته مقاله مشاوره ای در مورد توسعه روبل دیجیتال صادر کرد. در ماه ژانویه، انجمن بانک های روسیه نظرات خود را در مورد این پروژه اعلام کرد و هشدار داد که تمام مدل های پیشنهادی بانک مرکزی روسیه می تواند شامل تعدادی از خطرات مرتبط با امنیت سایبری و کلاهبرداری باشد.

در اواخر ماه فوریه، اولگا اسکوروبوگاتووا (Olga Skorobogatova)، معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که این بانک در حال برنامه ریزی برای توسعه مفهومی در مورد مدل روبل دیجیتال است. وی عنوان کرد که این بانک احتمال اخذ هزینه برای نقل و انتقال بین کیف پول های روبل دیجیتال را رد نکرده است.