video thumb

سه راهکار مهم جهت افزایش امنیت گذر واژه حساب‌های کاربری

شرکت Dashlane که از جمله شرکت‌های پیشرو در زمینه مدیریت گذارواژه و تکنولوژی ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید، روز گذشته از انتشار سومین گزارش سالانه از «بدترین حملات به گذرواژه‌ها» خبر داد که به گزارش این شرکت، سرمایه گذاران در زمینه ارزهای دیجیتال سومین رتبه این جدول را به خود تخصیص داده‌اند. هدف از انتشار این گزارش، افزایش آگاهی بخشی در خصوص گذر واژه های انتخابی توسط کاربران شخصی و یا سازمان‌ها اعلام شده است.

هیپنوتیزم سرکایه گذاران ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Dashlane، تعداد گذر واژه‌هایی که به طور متوسط یک کابر اینترنتی باید در اختیار داشته باشد، به حدود ۲۰۰ عدد می‌رسد که گفته می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۲۳ به ۴۰۰ گذر واژه افزایش خواهد یافت.

«امانوئل شلیت»، مدیر عامل Dashlane طی سخنانی در خصوص هدف از انتشار گزارش مذکور گفت: گذر واژه‌ها در خط نخست دفاع در برابر حملات سایبری به حساب می‌آیند. گذر واژه‌های ضعیف و یا مورد استفاده مجدد و همچنین مدیریت ضعیف گذر واژه‌های سازمانی می‌تواند با سادگی اطلاعات شما را در معرض تهدید حمله سایبری قرار دهد. تعداد حساب‌های نیازمند گذر واژه نشان دهنده این موضوع مهم است که هر کسی به احتمال زیاد همان اشتباهی را مرتکب می‌شود که حمله کنندگان به حساب‌ها به دنبال آن هستند. ما امیدواریم گزارش منتشر شده از سوی ما بتواند همگان را از خواب بیدار کرده تا به دنبال تضمین امنیت و گذر واژه حساب های خود باشد.

گفته می‌شود تعداد کاربران اینترنتی که در مورد اهمیت گذر واژه‌ها و نقش آنها در حفظ امنیت اطلاعات کافی دارند بسیار کم است. بر اساس آمارهای ارائه شده، هنگامی که قیمت بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ به حدود ۲۰ هزار دلار رسید، بسیاری از سرمایه گذاران پیشین در زمینه این ارز دیجیتال به دنبال گذر واژه‌های گم شده خود گشته و حتی در این راه از هیپنوتیزم نیز کمک گرفته‌اند!

توصیه‌های ایمنی در زمینه گذر واژه‌ها برای دارندگان ارزهای دیجیتال

شرکت Dashlane سه راه پیشگیری و اقدام احتیاط آمیز جهت کاهش خطر مورد حمله قرار گرفته گذر واژه‌ها را به کاربران اینترنتی پیشنهاد داده است. اول از همه، این شرکت به کاربران پیشنهاد می‌کند که از وجود گذرواژه بر روی تمامی حساب های اینترنتی خود از جمله حساب ایمیل، سرورها، اپلیکیشن‌ها یا هر حساب دیگری که حاوی اطلاعات شخصی است مطمئن شوند. وجود یک گذر واژه قوی، به معنای چینش خط مقدم قدرتمند در برابر حملات سایبری است.

دیگر پیشنهاد شرکت Dashlane این است که کاربران گذر واژه خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که تا حد ممکن قابل حدس زدن نباشد. بر اساس اعلام شرکت یاد شده، این کار به این معناست که گذر واژه‌ها باید حتی المقدور شامل اسامی یا نام‌هایی نباشند که برای اطرافین کاربر آشنا بوده و حدس زدن آنها را به کار ساده‌ای بدل سازد. همچنین استفاده از اعداد ساده‌ای مانند تاریخ تول کاربر نیز کار بسیار اشتباهی است. Dashlane معتقد است گذر واژه شما باید دستکم از ۸ کاراکتر تشکیل شده باشد که این تعداد کاراکتر شامل حروف بزرگ و کوچک و اعداد می شود.

نهایتا آخرین سفارش شرکت Dashlane به کاربران اینترنتی این است که کاربران نباید پس از تعویض گذر واژه‌های قدیمی مجددا آنها را مورد استفاده قرار دهند. به این معنا که هر گذر واژه تنها یک بار برای هر حساب کاربری مورد استفاده قرار گیرد. این کار موجب کاهش خطر دسترسی مهاجمین سایبری به اطلاعات مهم و حساس شما خواهد شد.