video thumb

تجزیه تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین و آلت کوین ها در حالی که گاوها سعی می کنند تا قیمت این ارز رمزپایه را به سطح ۵۲۰۰۰ دلار برسانند، شتاب می گیرند.

داده های Glassnode نشان می دهد که بیت کوین (BTC) نگهداری شده در صرافی های متمرکز در ۱۲ ماه گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. این مسئله نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال برداشتن بیت کوین خود به ذخیره سرد با در نظر گرفتن احتمال طولانی مدت نگه داشتن آن هستند. این در حالی است که تقاضا همچنان در حال افزایش است و عرضه موجود را کاهش داده است.

ورود وجوه قابل معامله در بورس می تواند بحران عرضه را بیشتر افزایش دهد. پس از موفقیت در صندوق معاملاتی بیت کوین TSX Purpose ، کانادا می تواند دومین ETF بیت کوین را توسط Galaxy Digital Capital Management، یکی از شرکت های تابعه Galaxy Digital راه اندازی کند. تصویب Bitcoin ETF در کانادا می تواند فشار بیشتری را به مقررات نظارتی ایالات متحده وارد کند تا در رویکرد ارزیابی پروپوزال های BTC ETF سازگارتر باشند.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

عملکرد روزانه ارزهای رمزپایه. منبع: Coin360

در عین حال، شرکت ها در سراسر جهان همچنان به خرید بیت کوین ادامه می دهند. آخرین شرکت بورسی که قصد خرید بیت کوین را دارد، شرکت سرمایه گذاری نروژی Aker ASA است که قصد دارد این کار را از طریق یک شرکت تابعه به نام Seetee AS انجام دهد. این نشان می دهد که این روند تازه شروع شده است و چندین شرکت در سراسر جهان می توانند بخشی از ذخایر خود را برای نگهداری بیت کوین اختصاص دهند.

گلدمن ساکس راه اندازی میز معاملاتی ارز رمزپایه خود را تأیید کرده است که از قراردادهای آتی CME بیت کوین و قراردادهای فوروارد (NDF) پشتیبانی می کند که تسویه حساب نقدی دارند. جالب اینجاست که یک نظرسنجی داخلی توسط این غول بانکی نشان می دهد که ۴۰٪ از مشتریان آن از قبل دارای ارز رمزپایه بوده اند. پاسخ دهندگان این نظرسنجی انتظار دارند که بیت کوین بین سال های ۲۰۲۱ بین ۴۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار معامله شود.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد بررسی قرار دهیم تا سطح پشتیبانی و مقاومت هر یک را مشخص کنیم.

BTC/USD

بیت کوین در حال حاضر بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۸۷۰۱ دلار) و سطح مقاومت ۵۲،۰۴۰ دلار معامله می شود. این معاملات tight range بعید است که به مدت طولانی ادامه یابد.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگرچه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ثابت است، اما شاخص قدرت نسبی (RSI) به تدریج در حال افزایش است که نشان می دهد گاوها در تلاشند تا کنترل بازار را بدست آورند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی دیجیتال را به بالای ۵۲،۰۴۰ دلار برسانند، جفت ارز BTC / USD یک الگوی مثلث صعودی را کامل می کند. این امر می تواند منجر به بازآزمایی قیمت ۵۸۳۴۱ دلار و سپس ۶۱،۰۷۵ دلار شود، که هدف شکست از این مثلث است.

برعکس، اگر قیمت این ارز رمزپایه از سطح فعلی پایین بیاید و از زیر خط روند شکسته شود، ممکن است منجر به ذخیره سود توسط معامله گران کوتاه مدت شود این جفت ارز می تواند تا ۴۶،۳۱۳ دلار کاهش یابد و اگر این سطح پشتیبانی نیز شکسته شود، ممکن است این کاهش قیمت تا ۴۱۹۵۹ دلار ادامه یابد.

ETH/USD

اتر (ETH) در تاریخ ۷ مارس بالاتر از سطح مقاومت ۱۶۷۰ دلار شکست که نشان دهنده قدرت آن است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۲۴ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI به بالای ۵۷ رسیده است که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوهاست.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی دیجیتال را در بالاتر از میانگین متحرک حفظ کنند، جفت ارز ETH / USD می تواند بالاترین قیمت خود را در سطح۲،۰۴۰ دلار آزمایش کند. شکست این سطح مقاومت می تواند منجر به آغاز مرحله بعدی روند صعودی شود.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی دیجیتال کاهش یابد و از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در قیمت ۱۵۷۲ دلار شکسته شود، این جفت ارز می تواند سطح پشتیبانی ۱،۲۸۹ دلار را مجددا آزمایش کند.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۵ مارس به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۱۷ دلار) بازگشت، اما گاوها نتوانسته اند قیمت را به سطح مقاومت ۲۶۵ دلار برسانند. این مسئله نشان دهنده این است که تقاضا در سطوح بالاتر متوقف می شود.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت را به زیر سطح پشتیبانی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، قیمت جفت ارز BNB / USD ممکن است به ۱۸۹ دلار کاهش یابد. شکسته شدن و نزدیک شدن به زیر این سطح پشتیبانی ممکن است درهای سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۳۷ دلار را باز کند.

برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، گاوها سعی می کنند قیمت این جفت ارز را به بالای ۲۶۵ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام این کار، رسیدن به قیمت ۳۰۹٫۴۹ دلار امکان پذیر است. افزایش تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI بالای ۵۷ نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوهاست.

ADA/USD

کاردانو (ADA) در چهار روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۰۸ دلار) بوده است، اما عدم موفقیت گاوها در شروع یک بازگشت شدید، فقدان خرید تهاجمی در سطح فعلی را نشان می دهد.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

اکنون خرس ها ممکن است تلاش کنند تا پشتیبانی میانگین متحرک ۲۰ روزه را بشکنند و اصلاح را به ۰٫۹۸۱۷۷۱۲ دلار و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰٫۷۶۹ دلار تعمیق دهند.

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI بالای ۵۸ نشان می دهد که گاوها از یک مزیت جزئی برخوردار هستند.

اگر قیمت این ارز رمزپایه بتواند از سطح فعلی بازگردد و به بالاتر از ۱٫۲۰ دلار برسد، قیمت جفت ارز ADA / USD ممکن است به ۱٫۳۵ دلار و سپس به ۱٫۴۸ دلار برسد.

DOT/USD

Polkadot (DOT) در حال حاضر در داخل یک مثلث متقارن معامله می شود که به طور کلی به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند. اما در بعضی موارد، این مثلث متقارن نقش یک الگوی معکوس را بازی می کند که نشان دهنده تغییر روند است.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این ارز رمزپایه را زیر خط حمایت مثلث فرو ببرند، جفت ارز DOT / USD می تواند شاهد فروش از جانب گاوهای کوتاه مدت باشد. سپس این جفت ارز می تواند تا ۲۶٫۵۰ دلار سقوط کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و به بالای این مثلث بالا برسد، این جفت ارز ممکن است بالاترین قیمت خود را در ۴۲٫۲۸ دلار دوباره آزمایش کند. در صورت عبور از این سطح، ممکن است قیمت این ارز رمزپایه به ۵۲٫۵۰ دلار افزایش یابد.

XRP/USD

XRP در کوتاه مدت یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است که در پایان شکست کامل می شود و به بالاتر از ۰٫۵۰ دلار می رسد. هدف این تنظیم صعودی ۰٫۶۳۵ دلار است.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

از طرف دیگر، اگر قیمت این ارز رمزپایه از سطح فعلی پایین بیاید و از خط روند مثلث صعودی شکسته شود، جفت ارز XRP / USD ممکن است به ۰٫۳۵۹ دلار سقوط کند. شکسته شدن و بسته شدن به زیر ۰٫۳۵۹ دلار، الگوی سر و شانه های نزولی را تکمیل می کند که ممکن است قیمت این ارز رمزپایه را به ۰٫۱۷۳ دلار کاهش دهد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۶ دلار) و RSI درست بالاتر از ۵۲ یک مزیت آشکار را نه برای گاوها و نه برای خرس ها پیش بینی نمی کند. بنابراین، بهتر است صبر کنید تا یک شکست قطعی اتفاق بیفتد.

UNI/USD

Uniswap (UNI) در تاریخ ۷ مارس به یک سطح تاریخی رسیده است، اما گاوها نتوانسته اند این قدرت را افزایش دهند. در حال حاضر خرس ها سعی می کنند قیمت را به زیر سطح مقاومت قبلی برگردانند و سطح پشتیبانی را به ۳۳ دلار برساند.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز UNI / USD می تواند تا ۳۰ دلار و سپس تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶٫۲۳ دلار) اصلاح شود. بازگشت شدید به هر دو سطح پشتیبانی نشان می دهد که معامله گران به خرید در سطوح پایین ادامه می دهند. گاوها سپس دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند.

شکست سریع و نزدیک شدن به ۳۵ دلار می تواند سفر را به ۴۶ دلار آغاز کند. میانگین متحرک پر شیب و RSI در منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت تا صعود است.

اگر قیمت این ارز رمزپایه کاهش یابد و از پشتیبانی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شود، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. این امر می تواند قیمت این ارز رمزپایه را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۰٫۳۱ دلار کاهش دهد.

LINK/USD

Chainlink (LINK) در حال حاضر بین ۲۴ تا ۳۲ دلار محدود شده است. گاوها در تاریخ ۷ مارس قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۸٫۴۶ دلار رساندند و این مسئله مسیری را برای صعود احتمالی به سطح مقاومت ۳۲ دلار باز کرد.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

اگر جفت ارز LINK / USD بیش از ۳۲ دلار شکسته و بسته شود، یک الگوی مثلث صعودی کامل می شود. هدف از این صعود رسیدن به ۴۳٫۱۹۱ دلار است. در حالی که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ثابت است، RSI در منطقه مثبت نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوهاست.

با این حال، اگر قیمت این ارز رمزپایه از ۳۲ دلار به شدت کاهش یابد و از خط روند مثلث شکسته شود، می تواند اقامت در داخل این محدوده را افزایش دهد. در صورت کاهش قیمت و پایین آمدن از سطح پشتیبانی ۲۴ دلار، این روند ممکن است به نفع خرس ها شود. چنین حرکتی می تواند قیمت را به ۲۰٫۱۱۱ دلار کاهش دهد.

LTC/USD

لایت کوین (LTC) در محدوده ۱۸۵٫۵۸ تا ۱۹۶٫۳۰ دلار با مقاومت سختی مواجه است. این آلت کوین امروز از سطح مقاومت کاهش یافته و به زیر ۱۸۵٫۵۸ دلار رسیده است که ذخیره سود در سطوح بالاتر را پیشنهاد می کند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی دیجیتال را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۱۷۱٫۹۴ دلار کاهش داده و سپس در خط روند صعودی قرار بگیرند. شکست در زیر این سطح پشتیبانی می تواند اصلاح عمیق تری را به ۱۵۲ دلار و سپس به ۱۲۰ دلار آغاز کند.

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸۵ دلار) مسطح شده است و RSI نزدیک نقطه میانی است که نشان دهنده یک اقدام بدون روند برای چند روز است.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از ۱۹۶٫۳۰ دلار برسد، این روند ممکن است به نفع گاوها باشد. در این حالت، قیمت جفت ارز LTC / USD ممکن است به ۲۴۶٫۹۶ دلار برسد. شکست این سطح مقاومت می تواند نشانه از سرگیری روند صعودی باشد.

BCH/USD

بیت کوین کش (BCH) در حال حاضر بین خط روند صعودی و سطح مقاومت با ۵۳۹ دلار قرار دارد. این آلت کوین امروز الگوی شمعی Doji را شکل داده است که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خرس هاست.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

با این حال، کاهش تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با ۵۳۱ دلار و RSI زیر ۴۸ نشان دهنده یک مزیت جزئی برای خرس ها است. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر خط روند صعودی فرو ببرند، قیمت جفت ارز BCH / USD ممکن است به ۴۴۰ دلار و سپس به ۳۷۰ دلار کاهش یابد.

از طرف دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت این دارایی دیجیتال را به بالاتر از ۵۳۹ دلار رسانده و حفظ کنند، این جفت ارز می تواند مسیر خود را به سمت ۶۳۱٫۷۱ دلار آغاز کند.