سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تجزیه و تحلیل بازار بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که تحلیلگران بازار مالی انتظار دارند اقتصاد ایالات متحده با توزیع واكسن های ویروس كرونا و افزایش فعالیت اقتصادی، در نیمه دوم سال جاری بهبودی خوبی داشته باشد. با افزایش رشد، نگرانی های تورمی نیز در حال افزایش است. گمانه زنی ها حاکی از آن است که فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است مجبور شود مواضع ناخوشایند خود را برای پایین نگه داشتن نرخ بهره تنظیم کند.

بازده ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا از حدود ۱٪ در ابتدای سال به ۱٫۶۲۶٪ رسیده است. این امر که منجر به ثبت سود در دارایی های پر ریسک و عقب نشینی سهام شده است، ممکن است منجر به توقف موقت در صعود بیت کوین (BTC) انجام شود.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

کاهش احساس سرمایه گذاران به قیمت سهام MicroStrategy و Tesla که اخیراً هرکدام در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند نیز آسیب رسانده است. قیمت سهام MicroStrategy بیش از ۵۰ درصد از بالاترین قیمت خود در ۱۳۱۵ دلار سقوط کرده است، اگر چه قیمت بیت کوین در حال حاضر تنها ۲۰ درصد نسبت به بالاترین قیمت خود کاهش داشته است.

تسلا که در تاریخ ۸ فوریه از سهام ۱٫۵ میلیارد دلاری بیت کوین خبر داده بود، شاهد سقوط بیش از ۳۴ درصدی قیمت سهام خود بود. برای جلوگیری از کاهش، گری بلک (Gary Black)، تحلیلگر قدیمی تسلا به این تولیدکننده اتومبیل های الکتریکی پیشنهاد داده است که دارایی های بیت کوین خود را نقد کند و در عوض درآمد حاصل از آن را برای بازپرداخت سهام استفاده کند.

بیایید تا نمودار ۱۰ ارز رمزپایه برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا سطح پشتیبانی را که خریداران ممکن است وارد آن شوند و روند کاهشی فعلی را متوقف کنند، تشخیص دهیم.

BTC/USD

بیت کوین از سطح مقاومت ۵۲،۰۴۰٫۹۵ دلار در ۴ مارس کاهش یافت، که نشان می دهد معامله گران در سطوح بالاتر پوزیشن های خود را تخلیه می کنند. امر فروش ادامه داشته و قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۸،۰۸۷ دلار) رسیده است.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها بتوانند قیمت این دارایی را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، جفت ارز BTC / USD اکنون می تواند به سطح پشتیبانی کلیدی ۴۱،۹۵۹٫۶۳ دلار سقوط کند، جایی که خریداران احتمالاً در آن صورت وارد سرمایه گذاری می شوند.

در صورت بازگشت قیمت از این سطح پشتیبانی، این جفت ارز می تواند بین ۴۱،۹۵۹٫۶۳ دلار و ۵۲،۰۴۰٫۹۵ دلار برای چند روز دیگر معامله شود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی نقطه میانی نیز چند روز اقدام بدون روند را نشان می دهد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از ۵۲،۰۴۰٫۹۵ دلار برسد، درها را برای رسیدن به بالاترین سطح خود باز می کند.

از طرف دیگر، اگر خرس ها قیمت این دارایی دیجیتال را در زیر ۴۱۹۵۹،۶۳ دلار حفظ کنند، این جفت ارز می تواند به ۳۷۰۰۰ دلار و سپس به ۲۸،۰۵۰ دلار سقوط کند.

ETH/USD

روند صعودی اتر (ETH) از ۱،۲۸۹٫۰۹ دلار در ۲۸ فوریه به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۵۹۳ دلار) در ۳ مارس رسید. میانگین های متحرک در آستانه یک کراس اوور نزولی قرار دارند و RSI در منطقه منفی است که نشانگر یک تغییر روند احتمالی است.

نمودار روزانه ETH / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر ۱،۲۸۹ دلار برسانند، امر فروش می تواند تشدید شود و جفت ارز ETH / USD ممکن است به سطح ۵۰٪ اصلاح فیبوناچی در ۱۲۲۰ دلار و سپس به سطح ۶۱٫۸٪ اصلاح فیبوناچی در ۱۰۲۶ دلار برسد.

احتمال دیگر این است که این جفت ارز مجدد به سطح ۱،۲۸۹ دلار بازگردد و برای چند روز دیگر بدون روند باقی بماند. شکسته شدن و نزدیک شدن در سطح بیش از ۱۶۷۰ دلار می تواند مجدداً منجر به رسیدن به قیمت این ارز دیجیتال به بالاترین سطح خود در ۲۰۴۰ دلار شود.

ADA/USD

در حال حاضر گاوها در تلاشند تا این پولبک در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۰۷ دلار) متوقف شود. این نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده و گاوها کاهش قیمت در کاردانو (ADA) را به عنوان یک فرصت خرید در نظر می گیرند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

اکنون خریداران سعی می کنند قیمت این دارایی دیجیتال را به بالای ۱٫۲۳ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز ADA / USD ممکن است به ۱٫۳۵ دلار رسیده و سپس به بالاترین قیمت خود در ۱٫۴۸۵۲۸۹۶ دلار برسد.

با این وجود بعید است خرس ها به راحتی تسلیم شوند. واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که مومنتوم در حال تضعیف است.

اگر روند برگشت فعلی نتواند حفظ شود، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر موفق به انجام این کار شوند، قیمت این جفت ارز می تواند به ۰٫۸۰ دلار و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۷۲ دلار) سقوط کند.

BNB/USD

روند صعودی بایننس کوین(BNB) در ۲ مارس از سطح مقاومت ۲۶۵ دلار کاهش یافت. این نشان می دهد که معامله گران ممکن است از افزایش قیمت ها برای بستن پوزیشن های طولانی خود استفاده کنند. قیمت این ارز دیجیتال مجدداً به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۱۱ دلار) کاهش یافته است.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت این دارایی به مسطح یانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها یک بار دیگر سعی می کنند قیمت را به بالای ۲۶۵ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BNB / USD می تواند سفر خود را برای رسیدن به بالاترین قیمت در ۳۴۸٫۶۹۶۹ دلار آغاز کند.

اما میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج مسطح می شود و RSI همچنان ضعیف می شود. این امر به اقدام بدون روند در کوتاه مدت اشاره دارد. این جفت ارز می تواند بین ۱۸۹ تا ۲۶۵ دلار برای چند روز ثابت شود.

شکسته شدن و بسته شدن قیمت در زیر سطح پشتیبانی ۱۸۹ دلار می تواند منجر به فروش شود که این امر نیز می تواند قیمت این دارایی را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۲۶ دلار) کاهش دهد.

DOT/USD

Polkadot (DOT) از ۳۸٫۶۸ دلار در ۳ مارس کاهش یافت، این نشان می دهد که معامله گران ممکن است در طی روند صعودی سود کسب کرده باشند. قیمت این آلت کوین به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲٫۴۹ دلار) سقوط کرده و خریداران اکنون در تلاشند تا از این سطح پشتیبانی دفاع کنند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

یک جهش شدید از سطح فعلی نشان می دهد که احساسات همچنان صعودی است و معامله گران با کاهش قیمت این دارایی را خریداری می کنند. اگر گاوها بتوانند قیمت را از مرز روند نزولی بالاتر ببرند، جفت ارز DOT / USD ممکن است بالاترین قیمت خود را در ۴۲٫۲۸۴۸ دلار آزمایش کند.

برعکس، اگر قیمت شکسته شود و زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، نشان دهنده این است که عرضه بیش از تقاضا است. در چنین شرایطی، این جفت ارز ممکن است روند نزولی خود را برای رسیدن به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۴٫۸۹ دلار) ادامه دهد.

XRP/USD

XRP در تاریخ ۴ مارس بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۶۷ دلار) شکسته شد، اما گاوها نتوانستند این مومنتوم را حفظ کنند و قیمت را به بالای سطح مقاومت ۰٫۵۰ دلار برسانند. این امر باعث ذخیره سود شده و قیمت این دارایی در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شده است.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز XRP / USD اکنون می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۴۲ دلار) و سپس به ۰٫۳۵۹ دلار سقوط کند. میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی یک اقدام بدون روند برای چند روز آینده را نشان می دهد. قیمت این دارایی ممکن است بین ۰٫۳۵۹ تا ۰٫۵۰ دلار ثابت بماند.

اگر گاوها قیمت این دارایی دیجیتال را به بالای ۰٫۵۰ دلار برسانند، یک حرکت رو به رشد شروع می شود. که می تواند منجر به افزایش قیمت این دارایی به ۰٫۶۵ دلار شود. از سوی دیگر، شکسته شدن قیمت در زیر ۰٫۳۵۹ دلار ممکن است قیمت این دارایی را به ۰٫۲۵ دلار برساند.

UNI/USD

Uniswap (UNI) در روند صعودی قرار دارد و گاوها در حال سقوط به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴٫۰۵ دلار) هستند. گاوها در ۴ مارس سعی کردند قیمت این دارایی را به بالای ۲۹ دلار رسانده و آن را حفظ کنند اما رسین به سطوح بالاتر، منجر به ذخیره سود شد.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. اگر جفت ارز UNI / USD مجدداً از این سطح پشتیبانی بازگردد، نشان دهنده این است که معامله گران به ادامه کاهش قیمت ادامه خواهند داد. سپس گاوها سعی می کنند قیمت را به بالای ۲۹ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز می تواند مرحله بعدی روند صعودی را شروع کند که ممکن است به ۳۸ دلار برسد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این جفت ارز می تواند تا ۲۰ دلار سقوط کند. چنین حرکتی ممکن است منجر به ثبات قیمت بین ۲۰ تا ۲۹ دلار شود. این روند با شکست به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۸٫۸۵ دلار) منفی خواهد شد.

LTC/USD

لایت کوین (LTC) در ۳ مارس بالاتر از مقاومت ۱۸۵٫۵۸ دلار شکسته و بسته شد، اما گاوها نتوانستند با این قدرت مقاومت کنند زیرا قیمت کاهش یافت و در ۴ مارس به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸۴٫۴۳ دلار) رسید.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

گاوها در حال حاضر در تلاش برای دفاع از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۶۹٫۲۹ دلار) هستند که از دنباله بلند روی نمودار شمعی امروز دیده می شود. در صورت ادامه روند برگشت، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را از منطقه مقاومت ۱۸۵٫۵۸ دلار به ۱۹۶٫۳۰ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز LTC / USD می تواند به ۲۰۵ دلار و سپس به ۲۴۰ دلار برسد.

با این حال، میانگین متحرک مسطح و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی از شکل گیری یک محدوده احتمالی خبر می دهد. قیمت این جفت ارز می تواند در صورت نزولی بودن به ۱۵۲ دلار در صورت صعودی بودن به ۲۰۵ دلار برسد. وقفه ای در بالا یا پایین این محدوده می تواند حرکت بعدی روند را شروع کند.

LINK/USD

روند صعودی Chainlink (LINK) از ۳۱٫۴۳ دلار در ۳ مارس کاهش یافت، که نشان می دهد تاجران در سطوح بالاتر سود را ذخیره می کنند. این آلت کوین به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۶٫۲۹ دلار) رسیده است اما دنباله طولانی روی نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها در تلاشند از این سطح پشتیبانی حمایت کنند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

خرید در کاهش قیمت ها و فروش در افزایش قیمت ها معمولاً منجر به یک اقدام بدون روند می شود. میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه و RSI نزدیک به نقطه میانی نیز تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. جفت ارز LINK / USD برای چند روز می تواند بین ۲۴ تا ۳۲ دلار ثابت شود.

شکست این محدوده ممکن است منجر به افزایش قیمت به ۳۴ دلار و آزمایش مجدد بالاترین قیمت در ۳۶٫۹۳ دلار شود. برعکس، شکست در زیر ۲۴ دلار می تواند قیمت این دارایی را به سطح پشتیانی مهم ۲۰٫۱۱ دلار کاهش دهد.

BCH/USD

جهش از خط روند صعودی در معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۳۷ دلار) در تاریخ ۳ مارس متوقف شد که نشان می دهد معامله گران دارایی های خود را به هنگام افزایش قیمت ها به فروش می رسانند. بیت کوین کش (BCH) دوباره در خط روند صعودی قرار گرفت.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه منفی حاکی از آن است که خرس ها کنترل بازار را در اختیار دارند. شکست در زیر خط روند صعودی می تواند قیمت جفت ارز BCH / USD را به ۴۳۲٫۰۲ دلار و سپس به سطح پشتیبانی مهم ۳۷۰ دلار برساند.

در صورت افزایش قیمت این دارایی از سطح فعلی و بالاتر از ۵۳۹ دلار، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی شدت خرید در سطوح پایین را نشان می دهد. سپس این قیمت جفت ارز می تواند به ۶۳۱٫۷۱ دلار برسد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location