video thumb

افسانه‌ی استخراج ارز تکذیب شد: کسی موفق به استخراج ارز اتر با پلی استیشن ۵ نشده است

سایت GizChina در گزارشی اعلام کرده بود که یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار، CPU و کارت‌های گرافیک کنسول جدید بازی -یعنی پلی استیشن ۵ – را بگونه‌ای دستکاری کرده است تا بتوان با این دستگاه، به استخراج رمزارز پرداخت.

اگرچه ممکن است همچنان کاربران بتوانند بعضی کنسول‌های بازی را برای استخراج رمزارز دستکاری کنند، شواهد و مدارک نشان می‌دهد که گزارش‌های اخیر مربوط به استخراج ارز اتر (Ether) بوسیله‌ی پلی استیشن ۵، جعلی بوده است.

بنا به گزارش بخش خبری سایت GizChina، یک توسعه‌دهنده‌ی چینی نرم‌افزار به نام ییفان گو (Yifan Gu) موفق شده رمزارز اتر (Ether) را بوسیله‌ی یک دستگاه پلی استیشن ۵ استخراج کند. در این گزارش نوشته شده که ممکن است این توسعه‌دهنده، پردازنده‌ی AMD Ryzen دستگاه پلی استیشن ۵ و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon این دستگاه را اورکلاک (مشغول کردن پردازنده با سرعتی بیش از آنچه تولیدکنندگان در نظر گرفته‌اند) کرده باشد تا بتواند به سرعت ۹۸.۷۶ مگاهرتز در ثانیه به استخراج ارز بپردازد. در گزارش این سایت، یک تصویر از اسکرین‌شات آقای ییفان گو قرار گرفته که نشان می‌دهد دستگاهی که ادعا می‌شود برای استخراج ارز دستکاری شده است، به ۲۱۱ وات قدرت برای کار کردن نیاز دارد.

در هر صورت، اسکرین‌شاتی که توسط فرد مذکور منتشر شده، شامل یک کیوآر کد (QR Code) است که به ما می‌گوید تمام این داستان فقط برای سرگرمی ساخته شده است: “چنین نرم‌افزاری وجود ندارد، هاهاها!”

اسکرین‌شاتی که ییفان گو ارائه داد
اسکرین‌شاتی که ییفان گو ارائه داد

شرکت سونی، دستگاه پلی استیشن ۵ را برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ عرضه کرد. این شرکت اعلام کرده بود تا قبل از اینکه یک چهارم سال ۲۰۲۱ بگذرد، این کنسول برای گیمرهای چینی در دسترس نخواهد بود. با توجه به اینکه تقاضای خیلی زیادی در سطح جهان برای تهیه‌ی PS5 وجود دارد و با توجه به اینکه ارسال این کالا بخاطر همه‌گیری ویروس کرونا محدود شده است، این تعجب‌آور بود که شخصی مانند آقای گو، بتواند به این سرعت این کنسول را تهیه و دستکاری‌هایی که گفته شد را در آن اعمال کند.

اگرچه اشخاص همچنان می‌توانند در خانه‌ی خود با استفاده از رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی دستکاری شده و یا دستگاه‌های مخصوص استخراج ارز به استخراج بپردازند، ولی مصرف زیاد برق و هزینه‌ی سنگین آن، به علاوه‌ی خطرات احتمالی دیگر این کار، موجب می‌شود بسیار از افراد از انجام این کار منصرف شوند. بعضی افراد از کارت گرافیک‌های قوی به عنوان بخشی از دستگاه استخراج ارز مخصوصشان استفاده می‌کنند تا پروسه‌ی استخراج ارز خود را جالب نشان دهند. چند نفر از علاقه‌مندان، مزرعه‌ی استخراج ارز قابل حمل در اتومبیل شخصی خود ایجاد کرده‌اند.

در سال گذشته، توسعه‌دهندگان شرکت بازی سازی ۱st Playable، شایعات منتشر شده مبنی بر اینکه یکی از بازی‌های آن‌ها می‌تواند از کنسول نینتندو سوئیچ جهت استخراج بیت‌کوین بکار گرفته شود را تکذیب کردند.

این نوشتار، ترجمه‌ی نوشته‌ی Crypto myth busted: Users haven’t mined Ether using a PlayStation 5 yet است.

خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو