video thumb

همکاری BSN چین با TON Labs برای استفاده از بلاک چین تلگرام

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که در حالی که پروژه توکن تلگرام مرده است، اما بلاک چین هنوز زنده است. TON Labs و شبکه خدمات مبتنی بر بلاک چین در حال همکاری برای ساخت برنامه هایی بر روی پروتکل TON ساخته شده در تلگرام هستند.

طبق اطلاعیه ای که در زمینه صادر شد، این مشارکت به توسعه دهندگان BSN اجازه می دهد تا به فناوری TON دسترسی پیدا کنند.

مانند سایر موارد پذیرش شبکه های عمومی با زیرساخت های BSN چین، TON Labs پروتکل TON ساخته شده در تلگرام را متناسب با خواسته های مقررات چین تطبیق می دهند. از این رو، پیاده سازی شبکه TON در BSN چین یک نسخه بلاک چین باز یا OPB خواهد بود.

به گفته هی ییفان (He Yifan)، مدیرعامل Red Date Technology – یکی از اعضای بنیان گذار BSN – توسعه دهندگان چینی به دنبال تأخیر کم و مقیاس پذیری بلاک چین TON به عنوان یک لایه پایه مناسب برای توسعه برنامه های مفید هستند.

از نظر TON Labs، همکاری با پروژه زیرساخت بلاک چین به افزایش فعالیت توسعه دهنده در پروتکل TON کمک می کند و ارزش بیشتری برای پروژه به ارمغان می آورد.

سیریل پاگلینو (Cyril Paglino)، مدیرعامل TON Labs در مورد مزایای احتمالی این همکاری برای هر دو شریک اظهار داشت که این شاهدی بر امکان ایجاد اتحادهای مفید بین شرکت های غیرمتمرکز و متمرکز است. وی در ادامه افزود:

“این یک رویکرد خلاقانه برای ارسال یک پیام قوی است که یک شرکت، یک کشور و مردم حتی در صورت مواجه شدن با موانع قانونی خاص حتی با وجود هرگونه دستورالعمل های محلی هنوز هم می توانند راهی برای استفاده از یک فناوری داشته باشند که برای همه مردم کره زمین در نظر گرفته شده است.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، علی رغم اینکه تلگرام بلاک چین TON را به دنبال فشار قانونی که بر روی پروژه Gram خود ایجاد شد، کنار گذاشت، اما فناوری زیر بنای این پروژه همچنان به حیات خود ادامه می دهد. این پروتکل به جای اینکه توسط سرویس برنامه پیام رسان اجرا شود، تحت نظارت شبکه Free TON تحت مالکیت جامعه است.

گفتنی است که با توجه به شرایط نظارتی سختگیرانه در چین، پروژه BSN دارای دو اجرای اصلی است که عبارتند از: – BSN China و BSN International.

در ماه فوریه، Cosmos اولین بلاک چین عمومی بود که به BSN چین اضافه شد.