video thumb

دیدگاه بی طرفانه بیل گیتس در مورد ارزهای رمزپایه

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت دیگر یک خرس بیت کوین نیست. وی اکنون به عنوان یک سرمایه گذاری موضع بی طرفانه ای نسبت به بیت کوین اتخاذ کرده است. با این حال، به عنوان یک نوآوری، او می گوید که ارز رمزپایه ارزی است که جهان بدون آن وضعیت بهتری خواهد داشت زیرا ارزهای رمزپایه منجر به امکان پذیر شده فعالیت های مجرمانه خاصی می شوند.

بیل گیتس ذهنیت خود را در مورد بیت کوین تغییر می دهد

بیل گیتس در دو مصاحبه جداگانه در مورد بیت کوین و ارز رمزپایه صحبت کرد. یکی از آنها با CNBC بود که در آنجا از او سوال شد که در مورد بیت کوین چه نظری دارد و او پاسخ داد:

“من بیت کوین ندارم. بنابراین، من دیدگاه بی طرفی داشته ام.”

گیتس ادامه داد: “بیت کوین فقط بر اساس دیدگاه ها می تواند بالا و پایین شود و من راهی برای پیش بینی اینکه چگونه این ارز رمزپایه می تواند پیشرفت کند، ندارم.”

بنیانگذار مایکروسافت افزود: “من فکر می کنم انتقال پول به شکل دیجیتالی تر و کاهش کارزدهای تراکنش، کاری است که بنیاد گیتس در کشورهای در حال توسعه انجام می دهد. اما در آنجا، ما این کار را انجام می دهیم تا شما بتوانید تراکنش ها را معکوس کنید تا مشاهده کنید که چه کسی چه کاری انجام می دهد. این مسئله در مورد اجتناب از مالیات یا فعالیت های غیرقانونی صورت نمی گیرد. “

گیتس طرفدار بیت کوین نبوده است. در سال ۲۰۱۸ وی، وارن بافت (Warren Buffett)، مدیرعامل Berkshire Hathaway و چارلی مونگر (Charlie Munger) نایب رئیس این شرکت در مصاحبه ای با CNBC در مورد بی ارزش بودن بیت کوین صحبت کردند. گیتس عنوان کرد:

“به عنوان یک کلاس دارایی، شما چیزی تولید نمی کنید و بنابراین نباید انتظار داشته باشید که قیمت آن بالاتر برود.”

گفتنی است؛ بیت کوین در آن روز در حدود ۹،۳۰۰ دلار معامله می شد. از آن زمان به بعد، قیمت این ارز رمزپایه تقریباً ۵۱۱٪ افزایش یافته و به ۵۶،۸۰۵ دلار رسیده است.

بیل گیتس فکر می کند جهان بدون نوآوری در زمینه ارزهای رمزپایه بهتر است

مصاحبه دیگری که گیتس در مورد ارز رمزپایه صحبت کرد با وال استریت ژورنال بود. وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از نوآوری های فناوری در جهان بهتر خواهد بود، پاسخ داد:

روشی که امروزه ارز رمزپایه در پی گرفته، این است که فعالیت های مجرمانه خاصی را امکان پذیر می کند. خوب است که از شر آن خلاص شویم.

با این حال، گیتس به سرعت افزود: “من احتمالاً باید می گفتم آنها اسلحه های زیستی هستند. این واقعاً چیز بدی است. ما نباید برای آن فناوری داشته باشیم. “

طبق لیست میلیاردرهای فوربس، گیتس با دارایی خالص ۱۲۴ میلیارد دلار در رتبه چهارم ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد. اولین نفر در این لیست، جف بزوس، مدیرعامل آمازون با ۱۸۹ میلیارد دلار دارایی خالص و پس از وی ایلان ماسک از تسلا و اسپیسکس با ۱۸۲ میلیارد دلار و سپس برنارد آرنو با ۱۵۹ میلیارد دلار قرار دارند.

در عین حال باید عنوان کرد که به مایکروسافت حق اختراع برای سیستم ارز رمزپایه با استفاده از داده های فعالیت بدنی اعطا شده است. این سیستم استخراج ارز رمزپایه هنگام انجام کارهای آنلاین مانند استفاده از موتورهای جستجو، ربات های چت و خواندن تبلیغات از فعالیت های انسانی از جمله امواج مغزی و گرمای بدن استفاده می کند.