video thumb

دارندگان ارز رمزپایه ثروتمند ژاپنی هدف صنعت گردشگری تایلند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که دارندگان ارز رمزپایه پولدار ژاپنی توسط صنعت گردشگری تایلند هدف قرار گرفته اند. مقامات جهانگردی تایلند در آخرین تلاش خود برای احیای صنعت جهانگردی که به بیماری همه گیری مبتلاست، دارندگان ارزهای رمزپایه را از ژاپن هدف قرار داده اند.

اداره گردشگری تایلند (TAT) می خواهد این کشور را به عنوان اولین کشوری که از دارندگان ارزهای رمزپایه به ویژه افرادی از ژاپن که به عنوان یک هاب منطقه ای فعالیت ارز دیجیتال است، استقبال می کند، تبدیل کند. این نهاد یک مطالعه امکان سنجی درباره اجرای پرداخت ارزهای رمزپایه در مقاصد گردشگری انجام داده است.

از زمان فروپاشی صنعت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ که کشورهای آسیایی در پی شیوع کووید ۱۹ شروع به بستن مرزهای خود کردند، تایلند به دنبال مسافران پولدار بوده است.

به گزارش بانکوک پست، یوتاساک سوپاسورن (Yuthasak Supasorn) رئیس TAT عنوان کرد که ارز رمزپایه می تواند کلید جذب پولدارها باشد. وی در این باره عنوان کرد: “اگر ما بتوانیم کشور را برای بازار ارزهای رمزپایه آماده کنیم، این امر به جذب فرصت های بیشتر از سوی گردشگران پولدار به ویژه نسل های جوان و ثروتمند کمک می کند.” وی در ادامه افزود: استفاده از ارز رمزپایه باید با مقررات بانک مرکزی مطابقت داشته باشد و تدابیری برای جلوگیری از پولشویی در نظر گرفته شود.

این نهاد به نمودار سه ساله ژاپن اشاره می کند که دارای نرخ مالکیت ۱۱ درصدی ارز رمزپایه است، با این حال نمودار اخیر ۲۰۲۰ از Statista نشان می دهد که این رقم نزدیک به ۴٪ است. یوتاساک حتی پیشنهاد کرد که ایلان ماسک که اخیراً سرمایه زیادی در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است ممکن است بخواهد خود از این پادشاهی دیدن کند. وی در این باره عنوان کرد:

“حتی ایلان ماسک، بنیان گذار تسلا و یک اینفلوئنسر ارز رمزپایه، ممکن است علاقه مند به بازدید از تایلند باشد” اگرچه تایلند نسبتاً در معاملات ارز رمزپایه باز بوده و تعداد زیادی صرافی مانند Bitkub و Upbit اخیراً در این کشور افتتاح شده است، اما مکان های بسیار کمی در سراسر کشور وجود دارد که در واقع ارزهای رمزپایه را به عنوان روش پرداخت قبول می کنند.

قبل از همه گیری کووید ۱۹، وزارت گردشگری گزارش داده بود که آمار ورود گردشگران نزدیک به ۴۰ میلیون نفر در سال است. اما اکنون این تعداد سقوط کرده و این صنعت رو به رشد را به یکباره نابود کرده است زیرا درهای این کشور تا حد زیادی به روی خارجی ها بسته مانده است. TAT میزان ورود افراد خارجی را فقط به ۸ میلیون مورد محدود کرده است.