سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نیجریه و جنوب شرقی آسیا دارای بیشترین میزان پذیرش ارز رمزپایه در سال ۲۰۲۰

Statista دریافت که از هر سه نفر نیجریه ای دارایی های دیجیتال را در طول سال ۲۰۲۰ نگه داشته یا از آنها استفاده می کردند. داده های منتشر شده توسط شرکت آماری Statista نشان داده است که سرانه مصرف بیت کوین و ارزهای رمزپایه در نیجریه این گونه است که تقریباً از هر سه نفر، یک نفر از دارایی های دیجیتال در سال ۲۰۲۰ استفاده کرده یا مالک آن است.

بر اساس این برسی، استفاده از پرداخت های همتا به همتای مبتنی بر تلفن همراه، بسیاری از نیجریه ای ها را به کشف ارز رمزپایه سوق داده است. Statista اشاره کرد که بسیاری از نیجریه ای ها پاسخ دادند که اخیراً برنامه های پرداخت ارز رمزپایه را بر روی دستگاه های خود نصب کرده اند.

یافته ها همچنین خاطرنشان می کنند که بسیاری از نیجریه ها در حال کشف دارایی های دیجیتال برای حواله های بین المللی هستند.

پذیرش ارز رمزپایه در این کشور با کاهش تقاضا برای دارایی های دیجیتال در میان بزرگ ترین جمعیت آفریقا علیرغم اینکه بانک مرکزی نیجریه در دو هفته گذشته ممنوعیت ارائه خدمات مالی به صرافی های ارز رمزپایه را ممنوع کرده است، هیچ نشانه ای از کندی را نشان نمی دهد. در ۱۷ فوریه، کوین تلگراف گزارش داد که بیت کوین در نیجریه با پریمیوم ۳۶٪ معامله می شود.

طبق گزارش Google Trends، نیجریه همچنین بر ترافیک جستجو برای کلمه کلیدی “بیت کوین” تسلط دارد.

ترافیک جستجوی منطقه ای برای “بیت کوین”: Google Trends

پذیرش ارز رمزپایه در جنوب شرقی آسیا نیز در حال تقویت است، به طوری که ۲۱٪ ویتنامی ها و ۲۰٪ شرکت کنندگان فیلیپینی پاسخ دادند که سال گذشته از ارز رمزپایه استفاده کرده اند. همانطور که در نیجریه، Statista بیشتر تقاضای ویتنامی ها و فیلیپینی ها برای ارز رمزپایه را ناشی از حواله ها می داند.

قابل توجه است، علی رغم اینکه ویتنام از نظر پذیرش ارز رمزپایه در رتبه دوم قرار دارد اما بانک مرکزی از شناخت دارایی های دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت قانونی امتناع می ورزد. در ماه مه سال ۲۰۲۰، دولت ویتنام یک گروه تحقیقاتی را بنیان گذاری کرد که وظیفه توسعه و بررسی دقیق سیاست های مربوط به ارزهای رمزپایه را بر عهده دارد و پیشنهاد می کند این کشور در آینده در برخی موارد مواضع خود را نرم تر کند.

مشخص شد که ترکیه و پرو سومین و چهارمین کشور از نظر پذیرش ارز رمزپایه هستند، در سال گذشته ۱۶٪ از پاسخ دهندگان از هر کشور به طور مستقیم با ارز رمزپایه درگیر شدند. سوئیس با ۱۱ درصد پذیرش در رتبه پنجم قرار دارد.

این یافته ها بر اساس بررسی Statista به دست آمده که از افراد مستقر در ۷۴ کشور پرسش به عمل آورده است.

لازم به ذکر است که پاسخ دهندگان ژاپنی علیرغم مقررات ارز رمزپایه بسیار مجاز، از نظر پذیرش دارایی های دیجیتال در پایین ترین سطح جهانی قرار دارد .

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version