سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۵ درصد مدیران ارشد مالی شرکت ها قصد خرید بیت کوین را در سال ۲۰۲۱ دارند

بر اساس گزارش های منتشر شده بیش از ۷۰٪ از مدیران مالی ای که مورد بررسی قرار گرفته اند، قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری ذخایر نقدی شرکت های خود در حال بررسی این مسئله هستند که افراد با بیت کوین خود چه می کنند.

یک بررسی کوچک از مدیران مالی نشان داده است که ۵٪ از شرکت ها قصد دارند در سال جاری بر روی بیت کوین (BTC) به عنوان یک دارایی شرکتی سرمایه گذاری کنند و ۱۱٪ دیگر اظهار داشتند که می توانند این کار را تا سال ۲۰۲۴ انجام دهند.

این نظرسنجی انجام شده توسط گارتنر حاکی از آن است که تسلا ۸٪ یا ۱٫۵ میلیارد دلار از ذخایر نقدی خود را بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. شرکت MicroStrategy که سرمایه های زیادی را به این توکن اختصاص داده است، اعلام کرد که سه شنبه ۶۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه قابل تبدیل با هدف استفاده از درآمد حاصل از آن برای به دست آوردن بیت کوین اضافی ارائه می دهد.

۷۷ پاسخ دهنده از جمله ۵۰ مدیر مالی در میان سایر مدیران، دیدگاه های بسیار متفاوتی را بر اساس صنعتی که شرکت در آن کار می کند، نشان دادند. بخش فناوری بیشترین جذابیت را نسبت به بیت کوین نشان داد و ۵۰٪ از پاسخ دهندگان از این صنعت بدون توجه به اندازه سازمان پیش بینی کردند که این ارز رمزپایه را در آینده نگهداری کنند.

اگرچه اکثر افراد حاضر در این نظرسنجی (۸۴٪) ابراز داشتند که نگرانی های اصلی شان راجع به سرمایه گذاری مربوط به ریسک مالی ناشی از بی ثباتی بالای بیت کوین است، اما به نظر می رسد که بسیاری از آنها منتظر می مانند تا رویکردی را که این چشم انداز ایجاد می کند مشاده کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، قیمت خرید تتر ، قیمت خرید اتریوم ، قیمت خرید بیت کوین

بیش از ۷۰٪ از مدیران اظهار داشتند یکی از مهم ترین مواردی که آنها می خواهند بدانند این است که دیگران با بیت کوین چه می کنند. تقریباً همین تعداد می خواهند بیشتر راجع به قانون گذاران بدانند تا به درک خطرات ذاتی نگهداری دارایی دیجیتال کمک کنند.

الكساندر بانت (Alexander Bant)، رئیس تحقیقات گارتنر خاطرنشان كرد كه “رهبران امور مالی كه وظیفه تضمین ثبات مالی را دارند، مستعد انجام جهش های سوداگرانه به این قلمرو ناشناخته نیستند”

سایر نگرانی های بیان شده عبارتند از: ریسک پذیری هیئت مدیره (۳۹٪)، پذیرش کُند به عنوان یک روش پذیرفته شده پرداختی یا صرافی (۳۸٪)، عدم درک (۳۰٪)، خطرات سایبری (۲۵٪) و حسابداری پیچیده (۱۸٪).

گرچه کسب نتایج آماری قابل توجه از این حجم نمونه کم دشوار است، اما باید توجه داشت که افزایش سرمایه گذاری شرکت ها چگونه بر بیت کوین تأثیر می گذارد. در نیمه دوم سال ۲۰۲۰، شرکت های خارج از بخش های مالی و یوتیلیتی در S&P Global تقریباً ۲ تریلیون دلار ذخیره نقدی داشتند. این مقدار در حال حاضر بیش از دو برابر ارزش فعلی بازار بیت کوین است و به همین ترتیب، مقدار زیادی پول در دسترس است تا به بیت کوین منتقل شود.

بخش فناوری به تنهایی می تواند حداقل ۶۴۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری داشته باشد – اگرچه بیشتر شرکت ها تاکنون فقط درصد کمی به بیت کوین اختصاص داده اند.

شرکت سرمایه گذاری ARK Invest در اوایل این ماه پیشنهاد کرد که اگر “همه شرکت های S&P 500 بخواهند ۱٪ از پول نقد خود را به بیت کوین اختصاص دهند، قیمت این دارایی دیجیتال تقریباً ۴۰،۰۰۰ دلار افزایش می یابد و قیمت این ارز رمزپایه را به ۹۰٫۰۰۰ دلار می رساند.

ARK ادعا می کند در صورتی که شرکت ها ۱۰٪ از ذخایر نقدی خود را به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین اختصاص دهند، قیمت بیت کوین به ۴۰۰،۰۰۰ دلار افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که این مطالعه نشان دهنده افزایش چشمگیر آگاهی نسبت به نظرسنجی گارتنر در سال ۲۰۱۸ می باشد که در آن فقط ۶۶٪ از مدیران ارشد فناوری اطلاعات از فناوری بلاک چین اطلاع داشتند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location