video thumb

هشدار قانون گذاران آفریقای جنوبی درباره سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال

مقامات در آفریقای جنوبی به سرمایه گذاران هشدار داده اند که در بحبوحه بازار گاوی کنونی، مراقب کلاهبرداری ها باشند. سازمان رفتار مالی بخش آفریقای جنوبی (FSCA) بار دیگر آلارم کلاهبرداری ارز دیجیتال را به صدا در می آورد.

در بیانیه مطبوعاتی که روز پنجشنبه صادر شد، FSCA مردم را موظف کرد تا قبل از سرمایه گذاری در هر پروژه مرتبط با ارز دیجیتال، دقت لازم را انجام دهند. طبق FSCA، ماهیت پر خطر فضای سرمایه گذاری ارزز دیجیتال توسط بسیاری از کلاهبرداری های ارز دیجیتال در کشور بیشتر تشدید می شود.

در حقیقت، همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش داده بود، موج کلاهبرداری ارز دیجیتال در آفریقای جنوبی، مقامات را به سمت کنترل نظارتی سختگیرانه بر این صنعت سوق می دهد.

در ماه ژانویه، نقد کنندگان موقت ادعای کلاهبرداری بیت کوین در آفریقای جنوبی خواستار صدور حکمی برای تحقیق در مورد طرح مشکوک به بازاریابی چند سطحی شدند. در آگوست سال ۲۰۲۰ ، FSCA به سرمایه گذاران هشدار داده بود که از Mirror Trading International، شرکتی که قلب تحقیقات کلاهبرداری است، خودداری کنند.

FSCA در اطلاعیه خود در مورد اهدافی که توسط این کلاهبرداری های ارز دیجیتال اتخاذ می شود، اظهار داشت: “همراه با جریان پیش نروید و از بزرگ ترین دستاورد بعدی نترسید.

FSCA همچنین عنوان کرد که در حال همکاری با شرکت Intergovernmental Fintech Working Group می باشد تا بخش هایی از فضای ارز دیجیتال را قانون گذاری کند. گفتنی است که در دسامبر سال ۲۰۲۰ ، FSCA ارزهای دیجیتال را به عنوان محصولات مالی طبقه بندی کرده است.

در عین حال، آژانس مالیاتی این کشور فعالیت های نظارت بر انطباق مالیات ارز دیجیتال خود را تشدید می کند. گزارش ها حاکی از آن است که سرویس درآمد آفریقای جنوبی یا SARS درخواست حسابرسی با درخواست های مرتبط با ارز دیجیتال را به مودیان مالیاتی صادر کرده است.

مانند “crypto question” معروف که توسط سرویس درآمد داخلی ایالات متحده، معرفی شذه است، SARS crypto query به دنبال اطلاعاتی در مورد هدف سرمایه گذاران برای خرید ارزهای مجازی و همچنین داده های معاملاتی از صرافی هاست.

این اقدام به احتمال زیاد نشانه اهداف SARS برای پیگرد قانونی سرمایه گذاران ارز دیجیتال است که یا نمی توانند معاملات ارز دیجیتال خود را اعلام کنند یا ارزش فعالیت های مربوط به ارز مجازی خود را نادرست معرفی می کنند.