video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

قیمت های منتشر شده حاکی از آن است که افزایش قیمت اتریوم منجر شده تا احساسات سرمایه گذاران نسبت به بیت کوین و چندین آلت کوین دیگر صعودی شود. چنین به نظر می رسد که عملکرد خوب قیمت بیت کوین (BTC) در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ و خرید دارایی دیجیتال توسط MicroStrategy مورد توجه چندین شرکت دارای فهرست عمومی در ایالات متحده قرار گرفته است. با این حال، عدم شفافیت قانونی می توانست آنها را از خرید بیت کوین در سطوح پایین باز دارد.

برای رسیدگی به این مسئله، شرکت MicroStrategy در ۳ و ۴ فوریه میزبان یک سمینار آنلاین بود، جایی که “شرکت ها با ادغام بیت کوین در استراتژی شرکت خود با ملاحظات قانونی روبرو می شوند”. چندین شرکت بزرگ ارز دیجیتال نیز سخنرانی هایی را برای مخاطبان انجام می دهند.

حدود ۱۴۰۰ شرکت در این وبینار ثبت نام کردند که نشان می دهد شرکت ها علاقه زیادی به بیت کوین دارند. حتی اگر تعداد انگشت شماری از این شرکت ها خرید بیت کوین را انجام دهند، این مسئله می تواند منجر به ثبت یک رکورد برای این دارایی دیجیتال شود.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

سرمایه گذاران نهادی مستقر در ایالات متحده علاقه بیشتری به بیت کوین در سال ۲۰۲۰ نشان داده اند که این مسئله کوین بیس را به سمت ۱۰۰۰ وب سایت برتر جهان و یکی از ۴۰۰ وب سایت برتر در ایالات متحده سوق داده است.

به نظر می رسد محبوبیت این دارایی دیجیتال در ژانویه سال جاری بیشتر شده است. آنتونی پمپلیانو، بنیان گذار Morgan Creek Digital اخیراً تأکید کرد که برنامه کوین بیس ۱٫۳ میلیون بار در ژانویه بارگیری شده است که بیشتر از ” E-trade، TD Ameritrade ، Charles Schwab ، Fidelity و Sofi” است.

با استفاده از این عقاید بنیادی مثبت، بیایید نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کرده و مشخص کنیم که این محصولات فنی چه پروژه ای را ارائه می دهند.

BTC/USD

بیت کوین در تاریخ ۲ فوریه بالاتر از روند نزولی شکست و امروز با یک حرکت صعودی دیگر به دنبال آن حرکت کرد، که این باعث کاهش احساسات نزولی کوتاه مدت می شود. شاخص مقاومت نسبی (RSI) به منطقه مثبت جهش کرده و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳۹۴۵ دلار) شروع به افزایش می کند که این نشان دهنده مزیت گاوها است.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

قیمت جفت ارز BTC / USD اکنون می تواند تا ۳۸،۰۰۰ دلار افزایش یابد. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را بالاتر از این مقاومت افزایش دهند، این جفت ارز می تواند بالاترین قیمت خود را در ۴۱۹۵۹ دلار و ۶۳ دلار دوباره آزمایش کند. شکست در این سطح می تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را که ممکن است به ۵۰۰۰۰ دلار برسد آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر خرس ها به شدت از سطح ۳۸۰۰۰ دلار دفاع کنند، ممکن است قیمت کاهش یابد و به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، گاوها دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند.

اما اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را زیر میانگین متحرک کاش دهند، این جفت ارز ممکن است بین ۲۸،۸۵۰ تا ۳۸،۰۰۰ دلار ثابت شود. شکست در زیر ۲۸،۸۵۰ دلار می تواند منجر به اصلاح عمیق تری شود.

ETH/USD

اتر (ETH) در تاریخ ۲ فوریه بالاتر از سطح مقاومت ۱۴۰۰ دلار به ۱،۴۷۳٫۰۹۶ دلار افزایش یافت و امروز با یک حرکت صعودی قوی دیگر این روند را دنبال کرد. این مسئله نشان می دهد که گاوها همچنان در سطوح بالاتر خرید می کنند.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اقدام قیمت در سه روز گذشته واگرایی منفی در RSI را بی اعتبار کرده است. جفت ارز ETH / USD اکنون می تواند تا ۱،۶۷۵ دلار افزایش یابد و در صورت عبور از این سطح، صعود به ۲،۰۰۰ دلار ادامه دارد.

هر اصلاح قیمتی احتمالاً پشتیبانی قوی در سطح شکست ۱۴۰۰ دلار و زیر آن در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۳۲۱ دلار) را پیدا خواهد کرد. بازگشت از هر سطح نشان می دهد که گاوها همچنان کنترل بازار را در اختیار دارند.

اگر این جفت ارز معکوس حرکت کند و زیر خط روند صعودی شکسته شود، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. چنین اقدامی ثبت سود در سطوح بالاتر را پیشنهاد می کند.

XRP/USD

XRP در تاریخ ۲ فوریه نمودار شمعی Doji را تشکیل داد که نشان دهنده بلاتکلیفی بین گاوها و خرس هاست. امروز، گاوها در تلاشند تا با رساندن و حفظ قیمت به بالاتر از ۰٫۴۱۱۲۳ دلار، این بی ثباتی را به نفع خود تمام کنند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز XRP / USD می تواند تا ۰٫۵۰ دلار و سپس به ۰٫۶۰ دلار برسد. میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه (۰٫۳۳ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها سعی در بازگشت دارند.

با این حال، اگر گاوها نتوانند قیمت بالای ۰٫۴۱۱۲۳ دلار را حفظ کنند، خرس ها سعی می کنند این جفت ارز را به زیر ۰٫۳۸۵۵ دلار برگردانند. شکست در زیر میانگین های متحرک نشان دهنده ضعف و احتمال افت تا ۰٫۲۴۵ دلار خواهد بود.

DOT/USD

Polkadot (DOT) در تاریخ ۱ فوریه از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵٫۹۷ دلار) عقب نشینی کرد و امروز بیش از بالاترین سطح تاریخی خود قرار گرفت. اگر این آلت کوین بیش از ۱۹٫۴۰ دلار بسته شود، نشان می دهد که مرحله بعدی روند صعودی آغاز شده است.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز DOT / USD می تواند تا ۲۴٫۰۸ دلار و سپس ۳۰ دلار افزایش یابد. میانگین متحرک پرتحرک و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز جهت خود را از سطح فعلی معکوس کند، چند روز دیگر اقدام بدون روند ممکن است. خرس ها باید قیمت این ارز دیجیتال را زیر سطح پشتیبانی ۱۴٫۷۲۵۹ دلار فرو ببرند تا مزیت را به نفع خود تمام کنند.

ADA/USD

کاردانو (ADA) از میانگین محرک نمایی (۰٫۳۵ دلار) پشتیبانی کرد و در تاریخ ۱ فوریه به بالاتر از مقاومت ۰٫۳۸ دلار افزایش یافت. در پی آن یک حرکت صعودی دیگر در ۲ فوریه به وجود آمد، که این آلت کوین را در نزدیکی خط مقاومت در برابر کانال صعودی می رساند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

با این حال، فتیله بلند در نمودار شمعی ۲ فوریه نشان می دهد که معامله گران در نزدیکی خط مقاومت سود خود را ثبت می کنند. جفت ارز ADA / USD امروز یک الگوی شمعی روزانه تشکیل داده است که به طور کلی به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از ۰٫۴۵۴۶۲۶۵ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند به خط مقاومت کانال صعود کند. شکست بالای این کانال می تواند قیمت را به سطح مقاومت ۰٫۵۰ دلار برساند.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۰٫۳۸ دلار برسد، ثبت سود در سطوح بالاتر پیشنهاد می شود. یک وقفه در زیر این کانال نشان دهنده تغییر روند احتمالی است.

LINK/USD

Chainlink (LINK) در تاریخ ۱ فوریه از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۱٫۸۰ دلار) برگشت و امروز بالاتر از خط روند نزولی قرار گرفت. گاوها اکنون سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاترین سطح خود در ۲۵٫۷۸۲۴ دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز LINK / USD می تواند به ۳۰ دلار برسد. افزایش میانگین متحرک و RSI بالای ۶۲ نشانگر مزیت گاوهاست.

از طرف دیگر، اگر قیمت این ارز دیجیتال از ۲۵٫۷۸۲۴ دلار کاهش یابد، جفت ارز LINK / USD می تواند مجدداً به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. شکست در زیر این سطح پشتیبانی ممکن است منجر به سقوط به ۲۰٫۱۱۱۱ دلار شود و این جفت ارز می تواند برای چند روز در این محدوده ثابت شود.

اگر پشتیبانی از ۲۰٫۱۱۱۱ دلار شکسته شود، این یک مزیت به نفع خرس ها خواهد بود. چنین حرکتی می تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۷٫۱۱ دلار) کاهش دهد.

LTC/USD

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۲ فوریه بالای خط روند نزولی و میانگین متحرک شکسته شد. این حرکت الگوی سر و شانه ها را بی اعتبار می کند و نشان می دهد فشار فروش کاهش یافته است.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز LTC / USD اکنون می تواند تا ۱۶۵٫۹۷۰۹ دلار افزایش یابد. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، این امر به یک ثبات احتمالی بین ۱۲۰ تا ۱۶۵٫۹۷۰۹ دلار اشاره دارد.

از طرف دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از ۱۶۵٫۹۷۰۹ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند ۱۸۵٫۵۸۲۱ دلار را دوباره آزمایش کند. وقفه ای بالاتر از این سطح مقاومت می تواند روند صعودی را از سر بگیرد.

اگر این جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر سطح پشتیبانی ۱۲۰ دلار برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان می دهد که خرس ها دوباره کنترل بازار را در اختیار گرفته اند.

BCH/USD

گاوها بیت کوین کش (BCH) را به بالای روند نزولی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳۱ دلار) رسانده اند که نشان می دهد احساس نزولی تضعیف شده است. میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه مسطح شده و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

گاوها اکنون می توانند قیمت را به ۴۶۵ دلار و سپس به ۵۱۵٫۳۵ دلار برسانند. اگر قیمت از هر دو سطح کاهش یابد، این نشان می دهد که خرس ها به هنگام افزایش قیمت ها دارایی خود را به فروش می رسانند. سپس خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت را به زیر میانگین متحرک فرو ببرند.

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز BCH / USD می تواند به منطقه پشتیبانی ۳۷۰ تا ۳۵۳ دلار سقوط کند. بازگشت از این منطقه، این جفت ارز را برای چند روز دیگر بدون روند نگه می دارد، اما شکست در زیر آن می تواند قیمت را به ۲۷۵ دلار کاهش دهد.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۱ فوریه بالاتر از سطح مقاومت ۵۰ دلار افزایش یافت و این نشان دهنده تقاضای شدید گاوهاست. نشانه مثبت دیگر این است که این آلت کوین از آن زمان زمین بازی را رها نکرده است که نشان می دهد معامله گران با عجله سود خود را ذخیره نمی کنند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

در یک روند صعودی قوی، اصلاحات معمولاً کم عمق بوده و برای یک تا سه روز ادامه دارد. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۵۳ دلار برسانند، مرحله بعدی حرکت صعودی ممکن است آغاز شود. هدف بعدی روند صعودی رسیدن به قیمت ۶۰ دلار است.

برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این دارایی دیجیتال را به زیر ۴۹ دلار کاهش دهند جفت ارز BNB / USD ممکن است به ۴۷ دلار سقوط کند. اگر گاوها بتوانند به سطح مقاومت قبلی برسند، این جفت ارز دوباره سعی می کند روند صعودی را از سر بگیرد.

اولین نشانه ضعف شکسته شدن به زیر ۴۷ دلار است و قیمت این ارز دیجیتال می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۹٫۷۵ دلار) برسد که این روند می تواند به نفع خرس ها باشد.

XLM/USD

طی چند روز گذشته خرس ها از منطقه مقاومت ۰٫۳۲۵ تا ۰٫۳۵ دلار دفاع کرده اند، اما آنها نتوانسته اند استلار (XLM) را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۹ دلار) رسانده و حفظ کنند. این نشان می دهد که گاوها در سطوح پایین تری این دارایی را خرید می کنند.

نمودار روزانه XLM / USDT. منبع: TradingView

هنگامی که قیمت به طور مکرر به سطح مقاومت می رسد، این روند تمایل به ضعیف شدن دارد. بنابراین، احتمال شکست صعودی در جفت ارز XLM / USD زیاد است. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را در بالاتر از ۰٫۳۵ دلار حفظ کنند، قیمت این جفت ارز می تواند تا ۰٫۴۰۹ دلار افزایش یابد.

شکست بالای این سطح مرحله بعدی روند صعودی را آغاز می کند که می تواند به ۰٫۵۰ دلار برسد. میانگین متحرک در حال افزایش و RSI بالای ۶۴ نشان دهنده این است که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان دهنده تغییر در احساسات است. این مسئله می تواند منجر به افت قیمت این ارز دیجیتال به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۲۳۵ دلار) شود.