سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اقتصاددان ارشد CME: بیت کوین در حال گرفتن جایگاه طلاست

Bluford Putnam، اقتصاددان ارشد و مدیرعامل CME Group اخیراً اذعان کرده که بیت کوین به عنوان یک پوشش ریسک در برابر تورم، با طلا رقابت می کند.

وی در ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد، اظهار داشت: “به نظر می رسد که بیت کوین یک رقیب نوظهور برای طلاست.” وی عنوان کرد: “با توجه به محدوده قیمت فعلی طلا، احتمالاً افزایش تولید از ویژگی های سال ۲۰۲۱ خواهد بود.”

میزان عرضه طلا نسبت به بیت کوین به وضوح مشخص شده است. بیت کوین حداکثر ۲۱ میلیون کوین برای صدور دارد. Putnam به این ویژگی بیت کوین و همچنین به ماهیت ناپایدار این کوین اشاره کرد. وی توضیح داد: “لطفاً توجه داشته باشید که عرضه ثابت به معنای نوسان كمتر نیست.” وی در ادامه افزود: “در واقع این موضوع می تواند برعکس باشد”. وی همچنین در ادامه عنوان کرد:

“هنگامی که عرضه نسبتاً غیر کششی است، بنابراین پویایی تغییر الگوها با تقاضا می تواند تأثیرات بسیار زیاد و ناگهانی بر قیمت ها داشته باشد. بیت کوین این نکته را به تصویر کشیده است. “

ذخیره ارزش یا پوشش ریسک غالباً مکانی برای قرار دادن ارزش به مدت طولانی تر به عنوان محافظت احتمالی در برابر تورم و تغییر عوامل اقتصادی جهانی است. همانطور که توسط Investopedia اشاره شده است، عدم همبستگی می تواند یکی از جنبه های اصلی دارایی های امن باشد.

Putnam درادامه اظهار داشت: “ما همچنین متوجه شده ایم كه طلا می تواند جذابیت خود را به عنوان پوششی در برابر خطرات سیاسی جهانی از دست بدهد.” وی افزود: “در دوره ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ ، به نظر می رسد که بیشتر روند صعودی و نزولی قیمت طلا مستقیماً با تغییرات سیاست فدرال رزرو بیش از هر چیز دیگر مرتبط بوده است.” “از آنجا که ارزش سهام به همان نیروی محرکه پاسخ می دادند، رابطه طلا و ارزش سهام کمی نزدیکتر می شود و به کارگیری طلا به عنوان یک پناهگاه امن را ضعیف می کند.”

طلا و بیت کوین هر دو در سال ۲۰۲۰ رکوردهای قبلی خود را شکستند. بر اساس داده های TradingView.com، طلا در ماه جولای به بالاترین سطح خود رسید و در آگوست از ۲۰۰۰ دلار در هر اونس عبور کرد. بیت کوین نیز در ماه دسامبر رکورد بالای خود را شکست و در هفته های بعد از آن دو برابر شد.

طرفداران بیت کوین اغلب استدلال می کنند که این ارز دیجیتال مانند طلای دیجیتال است، اما دارای خواصی است که ذخیره و حمل و نقل آن را آسان می کند. رهبران این صنعت همچنین با این مسئله شناخته شده اند که این دو دارایی ذخیره ارزش را در برابر یکدیگر قرار می دهند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location