سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیراً در طی گفتگویی با Clubhouse حمایت خود را از بیت کوین (BTC) ابراز کرده است. ماسک عنوان کرد که دوستانش سعی کردند تا او را از اوایل سال ۲۰۱۳ نسبت به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال ترغیب کنند، اما ثروتمندترین مرد جهان دیر این قدم را برداشته است. ماسک اعتراف کرد که “نسبت به این کار دیر اقدام کرده است.”

ماسک همچنین عنوان کرد که بیت کوین می تواند “در آستانه پذیرش گسترده مالی گسترده باشد.” اگرچه این نظرات بنیان گذار SpaceX مثبت است، اما اگر او اقدام به خرید بیت کوین نمی کرد، این صحبت ها تاثیری بر روی بازار نداشت.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

با این حال، سرمایه گذاران نهادی خریدهای خود را بدون انتظار برای اصلاح عمیق تر ادامه داده اند. دنی اسکات (Danny Scott)، مدیرعامل CoinCorner خاطرنشان کرد که اخیراً یک خرید بیت کوینی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار از بازار صورت گرفته است که نشانه یک خرید نهادی است.

در حالی که به نظر می رسد خریداران بیت کوین قصد دارند پوزیشن های خود را حفظ کنند، در مورد طرح های دامپ و پامپی که درمورد آلت کوین های منتخب تبلیغ می شوند نمی توان همین حرف را نیز عنوان کرد. به عنوان نمونه، اول Dogecoin (DOGE) این گونه بود و امروز XRP افت ۵۰ درصدی را شاهد است که ممکن است چندین معامله گر تازه کار را با ضررهای هنگفتی روبرو کند.

این اصلاحات خشن باید درسی برای معامله گران باشد و به آنها یادآوری کند که به جای اینکه تحت تأثیر احساسات و حرص و طمع قرار بگیرند، از یک استراتژی معاملاتی کاملاً فکر شده پیروی کنند.

در ادامه بیایید نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا روند و مسیری را که دارای کمترین مقاومت هستند، تعیین کنیم.

BTC/USD

بیت کوین طی سه روز گذشته روند نزولی را آغاز کرده است، اما گاوها نتوانسته اند قیمت را افزایش دهند و آن را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها به صورت تهاجمی از سطوح بالاتر دفاع می کنند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳۴۱۲ دلار) مسطح شده است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) نزدیک نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست.

اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح پشتیبانی ۳۱،۹۰۰ دلار برسانند، جفت ارز BTC / USD می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۰۹۲۰ دلار) و سپس به سطح پشتیبانی ۲۸۸۵۰ دلاری سقوط کند. شکست زیر این سطح یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می کند که می تواند منجر به اصلاح عمیق تری شود.

برعکس، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۳۵۰۰۰ دلار برسانند و حفظ کنند، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۳۸۵۲۰ دلار و سپس به ۴۰،۰۰۰ دلار برسد. مرحله بعدی این حرکت صعودی می تواند پس از آن رخ دهد که گاوها قیمت این ارز دیجیتال را نسبت به بالاترین سطح خود در ۴۱،۹۵۹،۶۳ افزایش دهند.

ETH/USD

در حالی که گاوها در حال سقوط به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستند (۱۲۵۸ دلار)، خرس ها از سطح مقاومت ۱۴۰۰ دلار دفاع می کنند. این نشان می دهد که اتر (ETH) در محدوده معاملاتی ای گیر کرده است که احتمالاً طی چند روز آینده گسترش خواهد یافت.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر این کاهش اتفاق بیفتد و خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را در زیر روند صعودی فرو ببرند، امر فروش می تواند شدت بگیرد. این اتفاق ممکن است منجر به افت احتمالیقیمت این ارز دیجیتال به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰۰۵ دلار) و سپس به کاهش به سطح پشتیبانی کلیدی در ۸۴۰٫۹۳ دلار شود.

برعکس، اگر جفت ارز ETH / USD از سطح فعلی افزایش یابد و از منطقه مقاومت ۱۴۰۰ تا ۱،۴۷۳٫۰۹۶ دلار شکسته شود، این نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است. سپس قیمت این جفت ارز می تواند به ۱۶۷۵ دلار برسد.

در حالی که میانگین های متحرک پرتحرک مزیت گاوها را نشان می دهد، واگرایی منفی RSI به خرس ها علاقه مند است. از آنجایی که شاخص ها سیگنال های مختلفی را ارسال می کنند، بهتر است قبل از سهام گذاری جهت دار صبر کنید تا قیمت به طور کامل شکسته شود.

XRP/USD

XRP امروز به بالاترین قیمت روز خود به ۰٫۷۵۵ دلار افزایش یافت، اما دنباله بلند روی نمودار شمعی روز نشان می دهد که معامله گران از سطوح بالاتر برای بستن پوزیشن های طولانی خود استفاده می کردند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز XRP / USD تا سطح حمایت ۰٫۳۸۸۵ دلار سقوط کرد. اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر این سطح برسانند، می تواند امر فروش شدیدتر شود و قیمت این جفت ارز به میانگین متحرک و سپس به ۰٫۲۴۵ دلار سقوط کند و تمام سودهای اخیر را از بین ببرد.

شکست قیمت در زیر ۰٫۲۴۵ دلار می تواند منجر به سقوط قیمت این ارز دیجیتال به ۰٫۱۷۳۵۱ دلار شود. از طرف دیگر، اگر گاوها بتوانند از سطح پشتیبانی ۰٫۳۸۸۵ دلار دفاع کنند، این جفت ارز ممکن است دوباره تلاش کند تا به ۰٫۶۰ دلار برسد.

DOT/USD

بازگشت Polkadot (DOT) در تاریخ ۲۸ ژانویه با رسیدن به قیمت ۱۷٫۷۵۲۲ دلار در تاریخ ۲۹ ژانویه پایان یافت. عدم موفقیت گاوها در بالا بردن قیمت این ارز دیجیتال به بالای ۱۴٫۷۲۵۹ دلار تا ۱۹٫۴۰ دلار، نشان دهنده این است که تقاضا در سطوح بالاتر متوقف می شود.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵٫۴۱ دلار) شروع به مسطح شدن می کند و RSI به تدریج در حال نزول به سمت مرکز است که به تعادل بین عرضه و تقاضا اشاره دارد. اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح پشتیبانی ۱۴٫۷۲۵۹ دلار بازگردد، ثبات ممکن است برای چند روز دیگر ادامه یابد.

بر خلاف این فرض، شکست در زیر سطح پشتیبانی ۱۴٫۷۲۵۹ دلار اولین نشانه ضعف خواهد بود. این امر می تواند جفت ارز DOT / USD را به سطح ۶۱٫۸٪ سطح اصلاحی فیبوناچی در ۱۱٫۸۳۸۳ دلار کاهش دهد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از محدوده ۱۹٫۴۰ دلار برسانند، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی نشانه از سرگیری روند صعودی است.

ADA/USD

کاردانو (ADA) در تاریخ ۳۰ ژانویه از خط روند نزولی شکست اما گاوها نتوانستند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای سطح مقاومت ۰٫۳۸ دلار برسانند که نشان می دهد تقاضا در سطوح بالاتر متوقف می شود.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

با این وجود، نشانه مثبت این است که گاوها اجازه ندادند قیمت این ارز دیجیتال به زیر خط پشتیبانی کانال صعودی فرو رود. در حال حاضر خریداران در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳۳ دلار) دفاع کنند.

بازگشت شدید از سطح فعلی می تواند به مقاومت بالاتری ۰٫۳۸ دلار برسد. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از این سطح برسانند، جفت ارز ADA / USD می تواند روند صعودی را از سر بگیرد و هدف بعدی آن ۰٫۴۸ دلار باشد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر خط پشتیبانی این کانال برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به ۰٫۲۸ دلار و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۲۵ دلار) سقوط کند.

LINK/USD

Chainlink (LINK) طی چند روز گذشته نتوانسته است بالاتر از سطح ۲۴ دلار باقی بماند که نشان می دهد معامله گران پوزیشن های طولانی خود را به هنگام افزایش قیمت بسته اند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

RSI یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل داده است که در یک شکست کامل خواهد شد و زیر ۵۳ بسته می شود. گاهی اوقات، این الگوها بر روی اندیکاتورها نشانگرها حرکت جهت دار آتی را پیش بینی می کنند.

اگر خرس ها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۱٫۱۸ دلار) کاهش دهند، امر فروش می تواند شدت بگیرد و سطح پشتیبانی ۲۰٫۱۱۱۱ دلار را بشکند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز LINK / USD می تواند به ۱۷٫۷۷۷۷ دلار و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۶٫۶۳ دلار) سقوط کند.

اگر قیمت این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یا سطح پشتیبانی ۲۰٫۱۱۱۱ دلاری بازگردد و در بالای خط روند نزولی باقی بماند، این نمای منفی بی اعتبار خواهد شد. چنین اقدامی چشم اندازهای از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد.

LTC/USD

لایت کوین طی چند روز گذشته (LTC) در خط روند نزولی با مقاومت سختی روبرو شده است. دنباله بلند روی نمودار شمعی روز نشان می دهد که این دارایی به هنگام افزایش قیمت ها با فروش روبرو می شود.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها طی چند روز آینده نتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای خط روند نزولی برسانند، احتمال شکست زیر سطح پشتیبانی ۱۲۰ دلار افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز LTC / USD یک الگوی نزولی سر و شانه ها را تکمیل می کند که هدف آن رسیدن به سطح ۵۵ دلار است.

با این حال، ممکن است سقوط مستقیم نباشد زیرا گاوها سعی می کنند روند نزولی را در ۱۰۰ دلار و سپس دوباره در ۷۰ دلار متوقف کنند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را یه بالاتر از خط روند نزولی برسانند و حفظ کنند، این دیدگاه منفی باطل می شود. چنین حرکتی نشان می دهد که ممکن است فشار فروش پایان یافته باشد. در صورت روند صعودی، شکست بیش از ۱۵۰ دلار نشان می دهد که گاوها بازگشت دارند.

BCH/USD

افزایش قیمت در بیت کوین کش (BCH) با مقاومت شدید در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲۹ دلار) مواجه است که نشان می دهد خرس ها برای دفاع از این سطح تلاش می کنند. اگر قیمت این ارز دیجیتال کاهش یابد و از زیر سطح حمایت ۳۷۰ تا ۳۵۳ دلار شکسته شود، قیمت این آلت کوین می تواند تا ۲۷۵ دلار کاهش یابد.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI درست در زیر نقطه میانی نشان می دهد که خرس ها دارای لبه مارجینی هستند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند، قیمت جفت ارز BCH / USD ممکن است به ۴۶۵ دلار و سپس به ۵۳۹ دلار برسد. اگر قیمت این ارز دیجیتال از این سطح مقاومت کاهش یابد، این جفت ارز می تواند ثبات خود را برای چند روز دیگر تمدید کند.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) به قیمتی بالاتر از بالاترین سطح قبلی خود در ۴۷٫۲۱۸۷ دلار رسید و امروز به یک رکورد جدید در۵۰٫۶۰ دلار رسید. هر زمان که قیمت یک کلاس دارایی به یک رکورد جدید برسد، نشان دهنده این است که گاوها بر بازار حاکم هستند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

با این حال، دنباله بلند روی نمودار شمعی امروز، نشان دهنده سود دهی نزدیک به سطح مقاومت ۵۰ دلار است. اگر قیمت این ارز دیجیتال نتواند از ۵۰ دلار بالا برود و دوام بیاورد، جفت ارز BNB / USD می تواند در محدوده tight برای چند روز ثبات پیدا کند.

شکست و نزدیک شدن به سطح ۵۰ دلار می تواند مرحله بعدی این حرکت صعودی را که ممکن است ۶۰ دلار باشد، آغاز کند. برعکس، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۴۶ دلار برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به خط حمایت الگوی wedge صعودی برسد. وقفه در زیر این سطح پشتیبانی می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر باشد.

XLM/USD

گاوها و خرس ها طی سه روز گذشته در نبرد برای برتری در محدوده ۰٫۳۲۵ تا ۰٫۳۵ دلار محصور شده اند. اگرچه گاوها در تاریخ ۲۸ ، ۳۰ ژانویه و امروز استلار (XLM) را به بالاتر از ۰٫۳۵ دلار رساندند، اما آنها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند که نشان می دهد معامله گران در حال ذخیره سود خود به هنگام افزایش قیمت ها هستند.

نمودار روزانه XLM / USDT. منبع: TradingView

با این حال، گاوها اجازه ندادند که قیمت این ارز دیجیتال به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۸ دلار) کاهش یابد، این موضوع نشان دهنده تجمع در سطوح پایین تر است. گاوها در حال حاضر در تلاشند تا قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از منطقه مقاومت رسانده و آن را حفظ کنند.

در صورت موفقیت به انجام این کار، قیمت جفت ارز XLM / USD می تواند تا ۰٫۴۰۹ دلار افزایش یابد. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این مقاومت ممکن است راه را برای رسیدن به قیمت ۰٫۵۰ دلار آغاز کند. افزایش میانگین متحرک و RSI بالای ۶۱ نشان دهنده این است که گاوها برتری دارند.

اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال ره به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی می تواند قیمت این ارز دیجیتال را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۲۲۸ دلار) کاهش دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location