video thumb

گوشی بلاک چین: آیا سامسونگ به این عرصه وارد می‌شود؟

هیجان اخیر در زمینه بلاک چین بر تلفن مخصوص بلاک چین متمرکز شده است. اولین نمونه از این گونه است که عاشقان و شیفتگان کریپتو مشتاق آن بودند. ایده اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی که در گوشی‌های‌تان در حال اجرا هستند جذاب است و به پیش از بررسی تمام امکانات کریپتو باز می‌گردد.

تلفن بلاک چین

با برند Sirin Labs آغاز شد، گوشی سردمدار این برند Finney بود: بگذارید مردم بدون هزینه تراکنش خرید کنند و از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. سپس HTC به این عرصه وارد شد و دومین گوشی بلاک چین جهان به نام Exodus 1 را عرضه کرد. این گوشی یک تابع عملیاتی “بازیابی کلید اجتماعی” دارد که اجازه می دهد کاربر در صورت گم کردن کلید خصوصی خود از تعداد برگزیده‌ای از مخاطبین مورد اعتماد استفاده کند تا مجددا به وجوه خود دسترسی پیدا کند. جذاب به نظر می‌رسد.

ولی اکنون سامسونگ در حال ورود به این میدان است. بله، یکی از بزرگترین سازندگان گوشی در جهان در حال ساخت گوشی هوشمند بلاک چین خود است.

ولی چطور باید ازصحت این خبر اطمینان پیدا کنیم؟ خوب هیچ کس به صورت قطعی نمی‌داند، ولی به نظر می‌رسد آن‌ها مشغول ساخت چیزی هستند و لابراتوارهای آن‌ها در حال فعالیت است.

علائم تجاری بازارهای اروپا

اوایل این هفته، سامسونگ سه درخواست نشان تجاری اروپا را برای مشخصه‌های گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین خود ثبت کرد. نام این نشان‌های تجاری عبارتند از:

– Key Store بلاک چین

– Key Box بلاک چین

– Core بلاک چین

خوب، هرچند هیچ چیز قطعی نیست، ولی کاملا مشخص است!

این خبر ذهن مشتاقان را مشغول کرده است. آیا سامسونگ بر یک نوع کیف سخت افزاری کار می‌کند که در گوشی‌های آتی این شرکت به کار گرفته می‌شود؟ آيا این نام‌ها به شکل فضای ذخیره سازی کلید خصوصی یا عمومی اشاره دارد؟

سرنخ اصلی این است که اسناد به دست آمده حاکی از آن است که این نشان‌های تجاری به “گوشی‌های هوشمند: اپلیکیشن‌های نرم افزاری برای استفاده بر دستگاه‌های موبایل، پلتفرم‌های نرم افزاری کامپیوتری، نرم افزارهای کاربردی” به کار بسته خواهند شد.

این تمام دانسته ما در این مورد است.

پیشرو

سامسونگ پیشرو ذخیره سازی ارز رمزنگاری شده در گوشی‌هایش بوده است و می‌گوید: “گوشی‌های هوشمند بهترین امنیت مورد نیاز برای بلاک چین و ارز رمزنگاری شده را فراهم می‌کند”. با این حال، بسیاری از متخصصین حوزه امنیت این ادعا را به چالش کشیده‌اند.

با ۷۶۱ میلیون دلار دزدی ارز رمزنگاری شده که تنها در همین امسال صورت گرفته است قطعا نمی‌توان بحث امنیت را ساده گرفت. شاید زمان آن رسیده است تا سامسونگ برای ذخیره سازی ارزهای رمزنگاری شده یک گوشی بلاک چین تولید کند و سپس مجددا از ادعای خود حمایت کند.