video thumb

اتریوم در سال ۲۰۲۱ به سرمایه اصلی سرمایه ‌گذاران تبدیل خواهد شد

بر اساس گزارش های منتشر شده می توان عنوان کرد که پتانسیل اتریوم بسیار بیشتر از بیت کوین است و جامعه نیز شروع به درک ارزش این ارز دیجیتال کرده است. در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی، ما شاهد علاقه روزافزون سرمایه گذاران نهادی و سرمایه های کلان به ارزهای دیجیتال هستیم. با این حال، تمام توجه نهنگ ها و همچنین توجه عموم مردم به بیت کوین (BTC) معطوف شد. امروز، ما بررسی خواهیم کرد که چرا اتر (ETH) دارایی جذاب تری است و چرا این ارز دیجیتال باید به “اولین ارز دیجیتال” برای هر سرمایه گذار تبدیل شود.

در ابتدا باید بگوییم که رشد اتریوم از کمترین میزان خود در مارس ۲۰۲۰ پس از سقوط بازار ناشی از ویروس کرونا، ۱۲۰۰٪ بوده است، در حالی که بیت کوین فقط حدود ۷۰۰٪ رشد کرده است. البته، با در نظر گرفتن بالاترین رکورد برای بیت کوین که قیمت آن به ۴۰۰۰۰ دلار رسید، افزایش اتر به ۱۴۰۰ دلار چندان چشمگیر به نظر نمی رسد. علاوه بر این، ارزش بازار اتریوم پنج برابر کمتر از حجم بازار بیت کوین است. اما چه چیزی برای یک سرمایه گذار مهمتر است: تعداد خوب و ثبت یک دارایی از یک پورتفو یا درآمد بالا؟

دلایل بسیار محکمی وجود دارد که اتر در سال ۲۰۲۱ به افزایش قیمت خود ادامه می دهد و سود بیشتری نسبت به “معروف ترین ارز دیجیتال” یعنی بیت کوین برای سرمایه گذاران به ارمغان می آورد.

تقاضا در بین توسعه دهندگان

اتریوم برای ایجاد پروژه های بلاک چین و راه اندازی برنامه های غیرمتمرکز بهترین پلتفرم است. نمودار زیر تعداد توکن های منحصر به فرد ERC-20 را که طی سال های اول پس از راه اندازی شبکه اتریوم معامله شده است، نشان می دهد. و علی رغم این واقعیت که از زمان انفجار حباب عرضه اولیه سکه در سال ۲۰۱۸ ، سرعت گسترش بازار برای شرکت های نوپای بلاک چین کاهش یافته است، تعداد کل آنها هنوز در حال رشد است.

و حتی با وجود این واقعیت که اتریوم رقبای جدی دارد – مانند Tron ، Polkadot ، Cardano ، Cosmos و Tezos – پلتفرم ارز دیجیتال ویتالیک بوترین همچنان در این مسیر پیشرو است.

حجم تراکنش های در حال رشد اتریوم

در طول سال ۲۰۲۰ ، بیش از ۱ تریلیون دلار تراکنش در بلاک چین اتریوم ثبت شده است. این ارقام بیش از حجم تراکنش های غول های پرداختی مانند PayPal است که بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر از آن استفاده می کنند و حجم متوسط آن بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار در هر سه ماه نیست.

همچنین، به خاطر داشته باشید که هر تراکنش کارمزدهای شبکه پرداخت شده در اتریوم را ایجاد می کند. و از آنجا که نرخ رشد شبکه هنوز زیاد است، می توان با اطمینان انتظار ادامه روند “صعودی” اتریوم را داشت. در هر صورت، علاقه به این ارز دیجیتال و همچنین تعداد کیف پول های فعال، تعداد تراکنش های بر روی شبکه و اندازه تراکنش ها در حال افزایش است.

توسعه بخش DeFi

با وجود رهبری بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال، اتریوم همچنان رهبر صنعت امور مالی غیرمتمرکز جوان است. این صنعت در تابستان سال ۲۰۲۰ محبوبیت زیادی داشته است و پروژه های وام دهی و سرمایه گذاری DeFi به رشد خود ادامه می دهند و سرمایه های جدیدی را به خود جلب می کنند.

ارزش کل قفل شده در امور مالی غیرمتمرکز از ابتدای سال ۲۰۲۰ تقریباً ۳،۳۰۰٪ رشد کرده است و از ۶۸۷ میلیون دلار به ۲۳،۲ میلیارد دلار رسیده است و این اتریوم است که پلتفرم اصلی ایجاد و راه اندازی اکثر پروژه های جدید DeFi و استیبل کوین هاست.

انتشار استیبل کوین ها به طور مداوم در حال رشد است، زیرا دارایی های دیجیتال با پشتیبانی از ارزش ارزهای ناپایدار فیات ابزاری بسیار مناسب برای تسویه حساب سریع بین کاربران، تشکیل جفت های معاملاتی در صرافی های ارز دیجیتال و صرفه جویی در سرمایه از نوسانات بالا در کیف پول ارز دیجیتال شما است .

به طور جداگانه، باید در مورد علاقه سرمایه گذاران نهادی به امور مالی غیرمتمرکز صحبت کنیم. در حالی که هرج و مرج در بازار DeFi تقریباً اعتماد نهادی به پتانسیل بلاک چین در بخش امور مالی را در تابستان سال ۲۰۲۰ از بین برد، شرکت های دولتی همچنان به این نوع دارایی جدید علاقه نشان می دهند.

در آگوست ۲۰۲۰، Archax و Algorand برنامه هایی را برای توسعه ابزارهایی برای معرفی DeFi در میان موسسات عنوان کردند. و در پاییز سال ۲۰۲۰، معلوم شد که xSigma، یک شرکت تابعه از ZK International که توسط Nasdaq معامله می شود، در حال توسعه خدمات DeFi است و در حال آماده سازی برای راه اندازی یک صرافی غیر متمرکز برای معاملات استیبل کوین هاست.

همه ما به خاطر داریم که توجه سرمایه گذاران بزرگ به بیت کوین در سال گذشته منجر به چه چیزی شده است، درست است؟ اکنون، به نظر می رسد سایر حوزه های صنعت ارزهای دیجیتال نیز همین شرایط را دارند و برخی از آنها ارتباط مستقیمی با اتریوم دارند و باید عنوان کرد که مزیت اصلی اتریوم در چند منظوره بودن فناوری و جامعه رو به رشد آن است.