video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین به بالاتر از خط روند کلیدی افزایش یافته است اما مقاومت در سطوح بالاتر ممکن است بهبود در آلت کوین ها را محدود کند.

با ذخیره سود به صورت تهاجمی، بیت کوین (BTC) در تاریخ ۲۱ ژانویه به زیر ۲۹،۰۰۰ دلار رسید، اما آیا این نشانه این بود که سرمایه گذاران نهادی پوزیشن های خود را کنار می گذارند؟ این یکی از اصلی ترین سوالاتی است که معامله گران از خود می پرسند، زیرا حجم ورودی های نهادی بزرگ در درجه اول منجر به رسیدن قیمت ۴۲۰۰۰ دلار می شود.

مارسل پچمن (Marcel Pechman)، همکار کوین تلگراف، داده های مشتقات حاصل از صرافی های مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار دارد که نشان می داد ممکن است معامله گران حرفه ای در سطوح پایین تری این دارایی را خرید کرده باشند. به نظر می رسد این سقوط به ویژه به معامله گران لوریج آسیب رسانده و منجر به نقدینگی ۴۶۰ میلیون دلاری در صرافی های مشتقات شده است.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

داده های CryptoQuant نشان می دهد که بزرگ ترین استخر استخراج بیت کوین یعنی F2Pool ، از تاریخ ۱۷ ژانویه برای سه روز متوالی شاهد خروج روزانه ۱۰،۰۰۰ بیت کوین بوده است.

اگرچه خروجی ها به این معنی نیست که این ماینر کل مقدار را تخلیه کرده است، اما هدف احتمالی برای کاهش بخشی از موجودی کالا را نشان می دهد. اگر ماینرها بازار آزاد را با بیت کوین پر کنند، این امر می توانست باعث فروش معامله گران شود.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین در حال بازگشت به ۳۴۰۰۰ دلار است اما آیا این بازگشت فیمت فعلی، یک الگوی قیمت جهش گربهٔ مرده است یا از سرگیری روند صعودی؟

بیایید نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا به این مسئله پی ببریم.

BTC/USD

بیت کوین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴۱۴۶ دلار) را در ۲۰ ژانویه حفظ کرد، اما گاوها نتوانستند قیمت را به مثلث متقارن برگردانند که این عدم تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می دهد. خرس ها فروش خود را در ۲۱ ژانویه تمدید کردند و پشتیبانی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را با قاطعیت شکستند. این اولین نشانه ضعف در مومنتوم صعودی است.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز BTC / USD امروز از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۸۱۰۳ دلار) عقب نشینی کرد، اما این افزایش می تواند در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با مقاومت روبرو شود. اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این نشان می دهد که احساسات از خرید به هنگام کاهش قیمت ها، به فروش در افزایش قیمت ها تغییر کرده است.

اگر شیب بعدی زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه شکسته شود، این اصلاح قیمت می تواند تا سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۲۲۱۰۶٫۷۳ دلار ادامه یابد شود. چنین حرکتی ممکن است از سرگیری روند صعودی را به تأخیر بیندازد.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتالرا به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این جفت ارز می تواند به خط روند نزولی صعود کند. شکسته شدن این مقاومت می تواند منجر به بازآزمایی بالاترین قیمت ۴۱،۹۵۹٫۶۳ دلار شود.

ETH/USD

اتر (ETH) در ۲۱ ژانویه به زیر سطح پشتیبانی ۱۳۰۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۱۴۲ دلار) سقوط کرد، اما امروز گاوها از خط روند صعودی دفاع کردند. در حال حاضر خریداران در تلاشند تا قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از سطح مقاومت ۱۳۰۰ دلار برسانند.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز ETH / USD می تواند بالاترین قیمت خود را با قیمت ۱۴۳۸ دلار مجددا آزمایش کند. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح مقاومت نشان می دهد که روند صعودی از سر گرفته شده است. هدف بعدی برای هدف صعودی رسیدن به ۱۶۷۵ دلار است.

با این حال، اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح مقاومت کاهش یابد، این جفت ارز می تواند قبل از شروع حرکت بعدی برای چند روز در یک محدوده ثابت شود. اگر قیمت این جفت ارز پایین بیاید و زیر خط روند صعودی شکسته شود، خرس ها به بازی بازمی گردند.

DOT/USD

Polkadot (DOT) در حال حاضر در یک روند صعودی در حال ثبات است. گاوها اجازه ندادند که قیمت این ارز دیجیتال به زیر سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱۴٫۷۲۵۹ دلار برسد، این نشان می دهد که معامله گران برای خروج از این دارایی عجله نمی کنند زیرا انتظار دارند روند صعودی از سر گرفته شود.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک پرتحرک و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها بر بازار فرمانده هستند. اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را از منطقه مقاومت ۱۸ تا ۱۹ دلار و ۴۰ دلار افزایش دهند، روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود. سطح بعدی برای مشاهده قیمت صعودی، ۲۴ دلار و سپس ۳۰ دلار است.

اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح مقاومت پایین بیاید، جفت ارز DOT / USD ممکن است برای چند روز دیگر در بدون روند باقی بماند. در صورت غرق شدن خرس ها، قیمت این جفت ارز می تواند منفی شود و قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۳٫۲۵ دلار) حفظ شود.

XRP/USD

XRP امروز به زیر سطح پشتیبانی ۰٫۲۵ دلار سقوط کرد، اما خرس ها نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. گاوها این در این نرخ این دارایی را خریداری کردند و در حال حاضر سعی دارند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۹ دلار) برسانند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز XRP / USD ممکن است به خط روند نزولی صعود کند که در دو مورد قبلی به عنوان یک مقاومت سخت عمل کرده است. اگر یک بار دیگر قیمت از این سطح مقاومت کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند قیمت این جفت ارز را به زیر ۰٫۲۵ دلار برسانند و الگوی مثلث نزولی را تکمیل کنند. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز می تواند تا ۰٫۱۶۹ دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای خط روند نزولی برسانند، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۰٫۳۸۵ دلار برسد. شکسته شدن این سطح مقاومت می تواند منجر به آغاز یک روند صعودی جدید شود، اما اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، اینجفت ارز ممکن است به تقویت قیمت بین ۰٫۲۵ تا ۰٫۳۸۵ دلار برای چند روز دیگر ادامه دهد.

ADA/USD

کاردانو (ADA) در ۲۱ ژانویه به زیر حمایت ۰٫۳۴ دلار رسید و امروز به و سطح پشتیبانی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳۰ دلار) دست یافت، اما گاوها این دارایی را در خط پشتیبانی کانال صعودی خریداری کردند که نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

در حال حاضر خریداران در تلاشند تا قیمت این دارایی دیجیتال را بالاتر از مقاومت بالای ۰٫۳۴ دلار حفظ کنند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، احتمال رسیدن دوباره به ۰٫۳۹۷۱۹۹۵ دلار وجود دارد. میانگین متحرک پرتحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

شکست و نزدیک شدن به ۰٫۴۰ دلار می تواند روند صعودی را با هدف بعدی ۰٫۵۰ دلار از سر بگیرد. این نمای صعودی، بازگشت قیمت را بی اعتبار کرده و زیر این کانال شکسته خواهد شد. پشتیبانی بعدی در سطح نزولی، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰٫۲۲ دلار است.

LTC/USD

لایت کوین (LTC) الگوی سر و شانه ها را ایجاد کرده است که زیر ۱۲۰ دلار بسته می شود. بازگشت شدید به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۲۲٫۸۰ دلار) امروز نشان می دهد که گاوها از سطح پشتیبانی ۱۲۰ دلار دفاع می کنند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

بازگشت کنونی می تواند با فروش در خط روند نزولی روبرو شود. اگر قیمت این ارز دیجیتال از این مقاومت پایین بیاید، خرس ها دوباره سعی می کنند خط گردن را با قیمت ۱۲۰ دلار بشکنند و الگوی سر و شانه را کامل کنند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز LTC / USD می تواند به ۱۰۰ دلار و سپس به ۷۰ دلار سقوط کند.

اگر گاوها قیمت این ارز دیجیتال را به بالای خط روند نزولی برسانند، این نمای منفی فاقد اعتبار است. این مومنتوم می تواند تا بیش از ۱۶۰ دلار افزایش یابد و منجر به آزمایش مجدد ۱۸۵٫۵۸۲۱ دلار شود. شکست این مقاومت ممکن است روند صعودی را از سر بگیرد.

LINK/USD

Chainlink (LINK) به سرعت از زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸٫۱۸ دلار) برگشت، که نشان می دهد گاوها به طور فعال به هنگام افت قیمت این دارایی را خریداری می کنند. رشد چشمگیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها بر بازار فرمانده هستند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را بالای ۲۲ دلار حفظ کنند، جفت ارز LINK / USD می تواند بالاترین قیمت خود را در ۲۳٫۷۶۷ دلار مجددا آزمایش کند. شکست و نزدیک شدن به بالاتر از این سطح مقاومت ممکن است منجر به از سرگیری روند صعودی شود و به سطح ۲۷ دلار و سپس ۳۰ دلار دست یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح مقاومت کاهش یابد، چند روز ثبات قیمت امکان پذیر است. اگر خرس ها بتوانند قیمت این جفت ارز را زیر ۱۷ دلار فرو ببرند، این روند معکوس خواهد شد.

BCH/USD

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۲۱ ژانویه زیر خط روند صعودی شکسته شد و این آلت کوین امروز به نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۳۷۵ دلار) افت کرد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۵۹ دلار) مسطح شده است و RSI در نزدیکی نقطه میانی چند روز اقدام بدون روند را پیشنهاد می کند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

اگر گاوها قیمت این ارز دیجیتال را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند، جفت ارز BCH / USD می تواند تا ۵۳۹ دلار افزایش یابد. خرس ها احتمالاً در این سطح از یک دفاع مستحکم استفاده می کنند. اگر قیمت از این مقاومت کاهش یابد، ممکن است این جفت ارز برای چند روز بین ۵۳۹ تا ۳۷۰ دلار بماند.

برعکس، اگر نرخ بازگشت فعلی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح پشتیبانی ۳۷۰ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۲۷۵ دلار برسد.

BNB/USD

گاوها در تاریخ ۲۰ ژانویه از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰٫۸۲ دلار) دفاع کردند اما در ۲۱ ژانویه فروش مجدد خود را آغاز کردند و بایننس کوین (BNB) را به خط حمایت الگوی wedge که در حال صعود بود رساندند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

خرس ها امروز سعی کردند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر این الگوی برسانند اما خرید قوی گاوها قیمت این ارز دیجیتال را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساند. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این نشان دهنده تجمع در سطوح پایین تر است. این امر می تواند منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال به ۴۴ دلار و سپس ۴۷٫۲۱۸۷ دلار شود.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح فعلی پایین بیاید و زیر خط پشتیبانی شکسته شود، این نشان می دهد که معامله گران این دارایی را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می فروشند که این نشان دهنده یک احساس نزولی است. اگر مینگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۵٫۹۵ دلار) شکسته شود، جفت ارز BNB / USD می تواند در سطح ۳۰ دلار و سپس ۲۶٫۷۲۷۳ دلار اصلاح شود.

XLM/USD

استلار (XLM) در تاریخ ۲۱ ژانویه به زیر محدوده ۰٫۲۶ تا ۰٫۳۲۵ دلار سقوط کرد، که نشان می دهد تعادل به نفع خرس ها تغییر کرده است. امروز فروشندگان سعی کردند قیمت این ارز دیجیتال را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۲۰۵ دلار) برسانند، اما خریداران این کاهش قیمت را در سطح ۰٫۲۲۸۱۱۲ دلار متوقف کردند.

نمودار روزانه XLM / USDT. منبع: TradingView

گاوها در حال حاضر تلاش می کنند تا قیمت این ارز دیجیتال را به داخل محدوده برگردانند. اگر آنها موفق به حفظ قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۶۴ دلار) شوند، می توان عنوان کرد که شکست در زیر محدوده یک تله خرسی باشد.

اگر گاوها بتوانند خرید خود را حفظ کنند و قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۰٫۳۲۵ دلار برسانند، جفت ارز XLM / USD می تواند روند صعودی را از سر گرفته و به ۰٫۴۰ دلار برسد.

از طرف دیگر، اگر قیمت جفت ارز دوباره کاهش یابد و به زیر ۰٫۲۶ دلار برسد، نشان می دهد که احساسات منفی شده است و معامله گران در افزایش قیمت های جزئی دارایی خود را به فروش می رسانند. این امر می تواند قیمت این دارایی دیجیتال را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهد.