سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

راه‌اندازی صرافی Upbit در تایلند تنها چند روز پس از تعلیق Bitkub توسط قانون‌گذاران

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که از آنجایی که صرافی ارز دیجیتال برجسته تایلند همچنان در حالت تعلیق است، رقیب آن Upbit وارد صحنه می شود. صرافی ارز دیجیتال Upbit در یک فرصت مناسب وارد بازار تایلند می شود آن هم درست زمانی که محبوب ترین صرافی پادشاهی یعنی Bitkub، توسط قانون گذاران دولتی به حالت تعلیق در آمده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های محلی، یک صرافی ارز دیجیتال با سرمایه گذاری مشترک بین Upbit APAC و گروهی از میلیاردرهای تایلندی از روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه فعالیت خود را آغاز کرد. این اقدام به دنبال تعلیق محبوب ترین پلتفرم عاملاتی یعنی Bitkub در روز دوشنبه صورت می گیرد که قبل از این تعلیق ۹۷٪ از سهم بازار را در اختیار خود داشت.

Upbit Thailand متعلق به وارث CP Group و صاحب مجله Fortune Chatchaval Jiaravanon و دو بازرگان برجسته دیگر به نام های Somphote Ahunai و Preecha Praipattaraku است.

CP Group بزرگ ترین کنگلومرای تایلند است که بخش اعظم تأمین مواد غذایی این کشور را بر عهده دارد. CP Group در زمینه های دیگری نیز فعالیت دارد، از پروژه های زیرساختی دولت گرفته تا مخابرات و واکسن های کووید۱۹ و در حال حاضر نیز ارز دیجیتال.

Praipattaraku ،عضو هیئت مدیره Upbit Thailand اظهار داشت که این شرکت چندین ماه پیش برای دریافت مجوز صرافی دارایی دیجیتال از SEC Thai درخواست کرده است. وی در این خصوص عنوان کرد:

“این اتفاقی است که ما در حال حاضر از کمیسیون بورس و اوراق بهادار اجازه آن را دریافت کرده ایم”

Bitkub از زمان بسته شدن BX Thailand در سپتامبر ۲۰۱۹، صرافی اصلی تایلند بوده است. قانون گذار مالی به این صرافی دستور داده تا خدمات را متوقف کند و مشکلات مربوط به چندین قطعی اخیر خود را که در دوره های پرتقاضای با آن روبرو شده، برطرف کند.

گفنی است که دفتر مرکزی Upbit در کره جنوبی است و در سنگاپور و اندونزی نیز فعالیت دارد. به گفته Poramin Insom مدیرعامل صرافی Satang و از پیشگامان ارز دیجیتال در تایلند، شعبه این صرافی در تایلند، سرمایه محلی پشتیبانی گروه بزرگی از سرمایه داران را به خود جلب کرده است. وی در این باره به بانکوک پست گفت؛

“سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال به هیچ یک از بازارها وفاداری ندارند. آنها تمایل دارند در هر بازار حساب باز کنند و سود بیشتری از طریق آربیتراژ بین بازارها بدست آورند. ما از رقبای تایلندی به اندازه پلتفرم های خارجی مانند بایننس یا کوین بیس یا که هنوز وارد بازار تایلند نشده اند، نمی ترسیم. “

در پایان لازم به ذکر است که صرافی های محلی کوچکتر مانند Zibmex و Kulap در این هفته با هجوم مشتریان روبرو شده اند. Bitkub برنامه تلفن همراه خود را با ارائه خدمات محدود در روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه دوباره راه اندازی کرد. وب سایت آن در زمان نگارش این مقاله همچنان غیر فعال است و زمان راه اندازی مجدد این صرافی هنوز مشخص نیست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location