سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین همچنان در حال کاهش است و آلت کوین های منتخب را به سطح پشتیبانی خود نزدیک می کند. وقتی یک دارایی در شرایط خرید بیش از حد قرار دارد و معامله گران با سودهای کلان روبرو می شوند، حتی اخبار و رویدادهای منفی جزئی نیز می توانند باعث ذخیره سود شوند. به نظر می رسد این اتفاق در پی اظهار نظرهای جانت یلن (Janet Yellen) درباره ارزهای دیجیتال در جریان دادرسی مجازی با کمیته مالی سنای آمریکا رخ داده است.

در همان جلسه، یلن همچنین به كنگره گفت كه برای حمایت از اقتصاد ایالات متحده اقدام كند”. دور دیگری از محرک ها احتمالاً دلار آمریکا را بیشتر تضعیف کرده و سرمایه گذاران را به دارایی هایی که ذخیره ارزش محسوب می شوند سوق می دهد. این بدان معناست که ممکن است نظرات یلن به طور ناخواسته احساسات مثبت نسبت به طلا و بیت کوین (BTC) را افزایش داده باشد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

از آنجا که عوامل اساسی حمایت کننده از روند گاوی فعلی همچنان پابرجا هستند، سرمایه گذاران نهادی که این روند صعودی را در سطوح پایین تر از دست داده اند، ممکن است از سقوط فعلی برای ایجاد پوزیشن استفاده کنند.

داده های Glassnode نشان می دهد که سرمایه گذاران بزرگ، بیت کوین را به سبد سهام خود اضافه کرده اند و تعداد کیف پول هایی که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند، به بالاترین سطح جدید خود رسیده است. از ابتدای سال ۲۰۲۱، ۱۶۴ کیف پول جدید با بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین ایجاد شده است که نشان می دهد نهنگ ها با وجود اصلاح قیمت فعلی بیت کوین همچنان خوش بین هستند. بیایید تا در ادامه نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد بررسی قرار دهیم.

BTC/USD

بیت کوین زیر الگوی مثلث متقارن شکسته شده است اما گاوها در حال حاضر سعی در دفاع از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴،۶۲۶ دلار) دارند. در یک روند صعودی، معامله گران به هنگام افت قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه این دارایی را خریداری می کنند زیرا یک فرصت برای ورود کم خطر را فراهم می کند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال مسطح شدن است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) به تدریج از قلمرو خرید بیش از حد به نقطه میانی سقوط کرده است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست.

اگر جفت ارز BTC / USD به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، می تواند تا سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۲۹،۶۸۸٫۱۰ دلار کاهش یابد. گاوها احتمالاً به شدت از این حمایت دفاع می کنند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این سطح ممکن است به عنوان پشتیبانی از این محدوده عمل کند در حالی که ۴۰،۰۰۰ دلار می تواند به عنوان سطح مقاومت عمل کند.

اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۷۵۹۶ دلار) فرو ببرند، این نظریه مثبت می تواند منفی شود. چنین حرکتی می تواند احتمال سقوط به سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۲۲،۱۰۶٫۷۳ دلار را فراهم کند.

ETH/USD

اتر (ETH) در تاریخ ۱۹ ژانویه به بالاترین سطح خود رسیده و این نشان می دهد که گاوها بر بازار حکمران هستند. میانگین متحرک پرتحرک و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

معمولاً، پس از هر شکست از یک مقاومت، قیمت برای بازآزمایی سطح باز می گردد. همین امر در جفت ارز ETH / USD نیز اتفاق افتاده است، جایی که گاوها سعی می کنند ۱۳۰۰ دلار را به عنوان سطح حمایت تعیین کنند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این سطح به عنوان کف جدید عمل می کند.

دنباله بلند شمعدان امروز نشان می دهد که معامله گرام با افت قیمت به زیر ۱۳۰۰ دلار این دارایی را خرید می کنند. اگر آنها موفق به بستن قیمت بالاتر از ۱۳۰۰ دلار شوند، این جفت ارز ممکن است تلاش کند تا روند صعودی را از سر بگیرد. اگر گاوها قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۱۴۳۸٫۳۱۸ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند تا ۱،۶۷۵ دلار افزایش یابد.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز کاهش یابد و به زیر ۱۳۰۰ دلار برسد، افت بعدی احتمالاً میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱۲۹ دلار) است. با برگشت این حمایت، احساسات صعودی باقی خواهد ماند، اما اگر خرس ها قیمت این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه بکشانند، ممکن است یک افزایش قیمت کوتاه مدت ممکن است رخ دهد.

DOT/USD

پس از یک افزایش قیمت شدید در چند روز گذشته ، Polkadot (DOT) وارد یک اصلاح جزئی شده است. این آلت کوین امروز به سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱۴٫۷۲۵۹ دلار رسیده بود که به عنوان یک پشتیبانی قوی برای این ارز دیجیتال عمل می کند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

دنباله بلند روی شمعدان امروز نشان می دهد که معامله گران منتظر یک اصلاح قیمت عمیق تر برای خرید نیستند زیرا سطح بالاتری را در آینده پیش بینی می کنند. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۱۹٫۴۰ دلار برسانند، این روند صعودی می تواند با هدف بعدی ۲۴ دلار و سپس ۳۰ دلار ادامه یابد.

بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۱۴۷۲۵۹ دلار برسانند، ممکن است فروش شدت بگیرد و این جفت ارز به سطح ۵۰٪ در ۱۳٫۲۸۲۱ دلار و سپس به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲٫۳۲ دلار) سقوط کند.

اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، این نشان می دهد که روند صعودی دست نخورده باقی خواهد ماند اما اگر این حمایت شکسته شود، کاهش قیمت می تواند به ۱۱٫۸۳۸۳ دلار برسد. هرچه این اصلاح عمیق تر باشد، احتمالاً مدت زمان بیشتری برای از سرگیری روند صعودی طول خواهد کشید.

XRP/USD

XRP در تاریخ ۱۹ ژانویه بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۹۷ دلار) افزایش یافت اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند، این نشان می دهد که معامله گران در هر تلاش جزئی برای افزایش قیمت پوزیشن های خد را تخلیه می کنند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

این اقدام قیمت چند روز گذشته یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل داده است. اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح پشتیبانی ۰٫۲۵ دلار را فرو ببرند، جفت ارز XRP / USD می تواند تا سطح حمایت ۰٫۱۶۹ دلار سقوط کند. شکست در زیر این سطح می تواند روند نزولی را با هدف بعدی ۰٫۱۰ دلار از سر بگیرد.

از طرف دیگر، اگر گاوها از سطح پشتیبانی ۰٫۲۵ دلار دفاع کنند و قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، این جفت ارز ممکن است به ۰٫۳۸۵ دلار افزایش یابد و برای چند روز دیگر بین این دو سطح بدون روند باقی بماند. روند صعودی جدید می تواند در یک شکست آغاز شود و به بالاتر از ۰٫۳۸۵ دلار نزدیک شود.

ADA/USD

کاردانو (ADA) از مقاومت سرسخت ۰٫۴۰ دلار عقب نشینی کرد که نشان می دهد معامله گران کوتاه مدت ممکن است سود خود را ذخیره کنند. اصلاح کم عمق و دنباله بلند روی نمودار شمعی روز نشان می دهد که گاوها در حال تلاش برای مقاومت در برابر ۰٫۳۴ دلار هستند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا جفت ارز ADA / USD را به بالاتر از سطح مقاومت ۰٫۴۰ دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، توقف بعدی می تواند مقاومت روانی ۰٫۵۰ دلار باشد.

میانگین متحرک پرتحرک نشان می دهد که روند همچنان به نفع گاوها باقی مانده است اما واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که این حرکت در حال تضعیف است. اگر قیمت این ارز دیجیتال به زیر ۰٫۳۴ دلار برسد، احتمال افت قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳۰ دلار) وجود دارد.

بازگشت شدید این حمایت نشان می دهد که روند صعودی دست نخورده باقی مانده است اما شکست در زیر آن احتمال اصلاح عمیق تر تا ۰٫۲۶ دلار را نشان می دهد.

LTC/USD

گاوها در تاریخ ۱۹ ژانویه لایت کوین (LTC) را به سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱۵۷٫۶۹۰۴ دلار رساندند اما به دلیل هجوم خرس ها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند، همانطور که از فتیله بلند روی شمعدان روز دیده می شود.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴۵ دلار) حفظ کنند، قیمت جفت ارز LTC / USD ممکن است به ۱۳۰ دلار و سپس به ۱۲۰ دلار کاهش یابد. این یک پشتیبانی مهم است که باید مراقب آن باشید زیرا وقفه در زیر آن می تواند نشان دهنده بازگشت خرس ها به میدان باشد.

میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه و RSI نزدیک به نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. این می تواند این جفت ارز را بین ۱۳۰ تا ۱۶۰ دلار بدون روند حفظ کند. در روند صعودی، شکست و نزدیک شدن به ۱۶۰ دلار ممکن است روند صعودی را از سر بگیرد.

BCH/USD

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۱۹ ژانویه بالاتر از مقاومت ۵۳۹ دلار شکست، اما فتیله طولانی روی نمودار شمعی روز نشان می دهد که خرس ها با فروش تهاجمی برنامه های دیگری داشتند و گاوهایی را که احتمالاً در این شکست خرید کرده اند را به دام انداختند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

جفت ارز BCH / USD به خط روند صعودی سقوط کرد اما دنباله طولانی روی نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها به صورت تهاجمی از این سطح پشتیبانی دفاع می کنند. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۵۳۹ دلار برسانند، رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به ۶۳۰ دلار امکان پذیر است.

برعکس، اگر این جفت ارز از خط روند صعودی شکسته شود، نشان می دهد که خرس ها بر گاوها غلبه کرده اند. این امر یک تغییر روند احتمالی را نشان می دهد و پس از آن این جفت ارز می تواند به سطح پشتیبانی مهم بعدی در ۳۷۰ دلار سقوط کند.

LINK/USD

Chainlink (LINK) در حال اصلاح روند صعودی شدید چند روز گذشته است. ذخیره سود تهاجمی توسط معامله گران قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۲۰٫۱۱۱۱ دلار رسانده بود، اما دنباله بلند روی نمودار شمعی امروز خرید قوی در سطوح پایین را نشان می دهد.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک پرتحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند. اگر جفت ارز LINK / USD از سطح فعلی بازگردد، گاوها سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۲۳٫۷۶۷ دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند. سطح بعدی برای تماشای قیمت صعودی ۲۷ دلار و سپس ۳۰ دلار است.

بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را زیر ۲۰٫۱۱۱۱ دلار را حفظ کنند، ممکن است قیمت این جفت ارز به ۱۷٫۷۷۷۷ دلار سقوط کند که دقیقاً بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است (۱۷٫۵۸ دلار). اگر این جفت ارز از این سطح بازگردد و به بالاتر از ۲۰٫۱۱۱۱ دلار برسد، گاوها سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند.

در صورت شکست پشتیبانی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، این دیدگاه مثبت بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان خواهد داد که گاوها دیگر اقدام به خرید نمی کنند و این نشان دهنده تغییر احساسات است.

XLM/USD

معاملات استلار لومنز (XLM) در محدوده ۰٫۲۶ تا ۰٫۳۲۵ دلار ادامه دارد. گاوها در تاریخ ۱۹ ژانویه تلاش کردند تا قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از این محدوده برسانند اما موفق نشدند که نشان می دهد خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

نمودار روزانه XLM / USDT. منبع: TradingView

اکنون فروشندگان سعی می کنند تا جفت ارز XLM / USD را در زیر سطح پشتیبانی فرو ببرن ، اما احتمالاً با خریدهای جدی از سوی گاوها روبرو خواهند شد. میانگین متحرک پرتحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها به راحتی تسلیم نمی شوند.

بازگشت شدید میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۶۳ دلار) می تواند روند ثبات را تا چند روز دیگر افزایش دهد. بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح حمایت ۰٫۲۶ دلار برسانند، امر فروش می تواند شدت بگیرد و این ممکن است این جفت ارز را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۲۰۱ دلار) برساند.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) تلاش کرد تا روند صعودی را از تاریخ ۱۸ و ۱۹ ژانویه از سر بگیرد اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. ذخیره سود تهاجمی در تاریخ ۱۹ ژانویه یک اصلاح قیمت را آغاز کرد که به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰٫۹۹ دلار) رسیده است.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند و آن را حفظ کنند، جفت ارز BNB / USD ممکن است به خط حمایت الگوی wedge در حال افزایش صعودی سقوط کند. گاوها سعی می کنند از این سطح پشتیبانی دفاع کنند و در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز ممکن است مدت حضور خود را در داخل این الگو افزایش دهد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح پشتیبانی فرو ببرند، این امر روند نزولی را به پایان خواهد رساند که هدف آن ۲۶٫۷۲۷۳ دلار است. اما بعید است که این جفت ارز به سرعت به این سطح سقوط کند زیرا گاوها می توانند پشتیبانی قوی در ۳۵٫۶۹ دلار را ارائه دهند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location