video thumb

قانون گذار مالی دبی در حال کار بر روی مقررات ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که اداره خدمات مالی دبی (DFSA ) در صدد معرفی دو مقاله راهنما مربوط به ارزهای دیجیتال به عنوان بخشی از برنامه تجاری خود در سال ۲۰۲۱ است.

اداره خدمات مالی دبی، آژانس قانون گذار مالی منطقه ویژه اقتصادی (مرکز مالی بین المللی دبی) به دنبال ارتقاء مقررات محلی مربوط به ارزهای دیجیتال است. DFSA در حال برنامه ریزی برای معرفی یک چارچوب نظارتی برای دارایی های دیجیتال مختلف به عنوان بخشی از برنامه تجاری ۲۰۲۱-۲۰۲۲ خود است که در ۱۸ ژانویه منتشر شد.

طبق گفته اداره خدمات مالی دبی، این چارچوب ارز دیجیتال، مقررات DFSA را درباره ناشران دارایی های دیجیتال و پلتفرم های معاملاتی مرتبط بیشتر گسترش می دهد. گفتنی است که این چارچوب شامل تعدادی از دارایی های دیجیتال مانند اوراق بهادار توکنیزه شده و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) را شامل خواهد شد.

پیتر اسمیت (Peter Smith)، رئیس استراتژی، سیاست و ریسک DFSA عنوان کرد که این دو مقاله در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. وی عنوان کرد که ما به دنبال تنظیم طیف گسترده ای از دارایی های دیجیتال از جمله توکن های اوراق بهادار، توکن های یوتیلیتی، انواع مختلف توکن های صرافی مانند ارزهای دیجیتال و شرکت هایی که خدمات مربوطه را در این بازارها ارائه می دهند، هستیم.

بیش از دو سال پیش اولین قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در امارات متحده عربی ظهور کرد. در ژوئن ۲۰۱۸  سازمان تنظیم مقررات خدمات مالی یا FSRA، از بازار جهانی ابوظبی یک راهنما در مورد ارزهای دیجیتال، صرافی ها و عرض های اولیه سکه منتشر کرد. FSRA با اعطای چندین تأییدیه نظارتی به شرکت هایی مانند صرافی ارز دیجیتال BitOasis در سال ۲۰۱۹ همچنان به طور فعال در این صنعت حضور دارد.