video thumb

چین به هاب اقتصادی ارزهای دیجیتال و بلاک چین بدل می‌شود

به گزارش نشریه  Securities Daily، سه شهر بزرگ و صنعتی چین یعنی پکن، گوآنگژو و شانگهای به پایگاه اصلی سیاستگذاری بلاک چین‌ در این کشور تبدیل شده‌اند.

به گزارش ارزجو، بر اساس این گزارش منتشر شده از سوی این نشریه امنیتی چینی، تعداد پروژه‌های مرتبط با تکنولوژی بلاک چین معرفی شده طی سالهای اخیر در مجموع به ۳۲ پروژه بزرگ می‌رسند. این در حالیست که ۱۱ پروژه بلاک چینی بزرگ فعال در چین در سه شهر شانگهای، پکن و گوآنگژو مشغول به فعالیت هستند. در مطلب چاپ شده از سوی این نشریه آمده است:

هدف از تکنولوژی بلاک چین، ایجاد اقتصادی واقعا محلی با تمرکز بر ایجاد توازن میان ابداع، قانونگذاری و امنیت و همچنین روشن سازی خط مشی ثبات مالی و امنیت اطلاعات در این کشور است.

لازم به ذکر است چین سیاستهای مستقلی در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده که بر این اساس، از تکنولوژی بلاک چین استقبال خواهد شد. شی جین پنگ، رئیس جمهوری چین نیز تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال را به عنوان اولویت اقتصادی کشورش در قرن ۲۱ دانسته است. البته این در حالیست که فعالیت ارزهای دیجیتال همچنان در چین غیر قانونی تلقی می شود.

ماه گذشه، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین سندی منتشر کرد که در آن بر لزوم تسهیل توسعه استانداردهای سیستم یلاک چین در زمینه این صنعت تاکید شده بود.

همچنین ماه گذشته نیز اتحادی متشکل از ۵۴ شرکت مختلف بلاک چینی در شهر گوآنگژو چین تشکیل شد و هدف آن توسعه تکنولوژی بلاک چینی در این کشور اعلام شد.

با اینحال، دولت چین دولت چین قول داده که برخی از مفاد مربوط به منع فعالیت ارزهای دیجیتال را در جهت تسهیل فعالیت آنها برطرف کند.

بانک خلق چین که در حقیقت بانک مرکزی این کشور به حساب می‌آید، تاکنون چندین بار نسبت به فعالیت ارزهای دیجیتال هشدار داده و آنها را مخل چرخه سرمایه گذاری و تامین مالی این کشور دانسته است. پیشتر در همین هفته، شهرداری پکن نیز اعلام کرد که تبلیغ توکن ارزهای دیجیتال در این شهر ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.