video thumb

یک عملیات استخراج روسی، به دنبال برق ارزان در بالای مدار شمالگان

یک شرکت روسی برای استخراج بیت کوین از شهر نوریلسک سیبری واقع در بالای مدار شمالگان استفاده می کند. گزارش ها حاکی است که Bitcluster، مالک عملیات استخراج ارز دیجیتال، قصد دارد فعالیت های این شرکت را پس از راه اندازی تاسیسات در اواخر سال ۲۰۲۰ گسترش دهد. طبق وب سایت این شرکت، این مرکز داده در حال دریافت نرخ برق تا ۰٫۰۳ دلار در هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) است.

استخراج دارایی های دیجیتال در بالای مدار شمالگان

این هفته عملیات استخراج روسیه Bitcluster در یک گزارش تصویری بلومبرگ ارائه شد. شهر نوریلسک یکی از شهرک های شمالی جهان محسوب می شود و به دلیل میزبانی شرکت استخراج فلزات MMC Norilsk Nickel PJSC مشهور است. MMC Norilsk Nickel بزرگ ترین تولید کننده پالادیوم در جهان است و همچنین مقادیر عظیم نیکل، مس و پلاتین تولید می کند.

اکنون Bitcluster با راه اندازی استخراج ارز دیجیتال در نوریلسک، نوع جدیدی از استخراج دارایی های گرانبها را به نواحی قطبی آورده است.

علی رغم این واقعیت که منطقه قطبی نوریلسک بسیار سرد است، اما بر اساس نظر Bitcluster، دما به سود عملیات استخراج بیت کوین است زیرا به جنبه خنک کننده این فرآیند کمک می کند.

جزئیات صفحه وب Bitcluster نشان می دهد که این شرکت از یک سایبان ویژه برای محافظت از امکانات در برابر این کریدور سرد استفاده می کند.

برق منطقه قطبی ۲۵٪ ارزان تر از شبکه روسیه است، نوریلسک برق خود را از طریق گاز طبیعی و برق تولید می کند

این شرکت روسی می گوید که از Antminer S19 نیز استفاده می کند و آنها مراکز داده مدولار را برای جای دادن دستگاه های ASIC ساخته اند. گزارش تصویری بلومبرگ همچنین نشان می دهد که این شرکت با استخراج در نوریلسک برق بسیار ارزان دریافت می کند.

ویتالی بورسچنکو (Vitaly Borschenko)، طبق گفته بنیان گذار Bitcluster، این شرکت از اواخر سال گذشته استخراج در نوریلسک را آغاز کرد.

طبق گزارش اخیر، برق این شهر ۲۵٪ ارزان تر از هر جای دیگر روسیه است، زیرا نوریلسک برق خود را خود ایجاد می کند. گاز طبیعی و نیروگاه برق آبی غالب ترین منبع برق در مدار شمالگان است. سایت Bitcluster یادآور می شود که این شرکت، برق را با حداقل ۲٫۷۵ روبل یا ۰٫۰۳۹ دلار برای هر کیلووات ساعت بدست می آورد.

این گزارش همچنین نشان می دهد که عملیات استخراج بیت کوین از کارخانه متروک Norilsk Nickel plant استفاده می کند که در سال ۲۰۱۶ تعطیل شده است. این مکان برای استخراج ارز دیجیتال مناسب است: هوا سرد است و منطقه دارای منبع تغذیه ای است که به هیچ یک از شبکه های برق روسیه متصل نیست.

Bitcluster همچنین ادعا می کند، در کنار شرکت استخراج فلز Norilsk Nickel، عملیات استخراج بیت کوین دومین مصرف کننده بزرگ انرژی در منطقه Norilsk خواهد بود. این شرکت از کانتینرهای حمل و نقل مجدد برای استفاده از انتی ماینرها استفاده می کند که نیروی هش را به شبکه بیت کوین اختصاص می دهد. با نرخ ارز فعلی، سختی شبکه و ۰٫۰۳۹ دلار در هر کیلووات ساعت، یک انتی ماینرS19 ، حدود ۲۵ دلار بیت کوین در روز تولید می کند.