سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که آلت کوین ها پس از کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۳۵۰۰۰ دلار، وارد اصلاح جزئی شده اند. محصولات گری اسکیل شاهد ورود ۳٫۳ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ بودند که جهشی بزرگ نسبت به ۱٫۰۵ میلیارد دلار در سه ماهه قبل بود. طبق گفته گری اسکیل، ۹۳٪ از سرمایه گذاری های جدید را سرمایه گذاران نهادی تشکیل می دهند.

اهمیت و میزان سرمایه گذاری ها را می توان از این واقعیت سنجید که در سال ۲۰۲۰، گری اسکیل ۵٫۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری دریافت کرده است که چهار برابر جریان تجمعی بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ می باشد.

همچنین داده های Glassnode نشان می دهد که از ژوئیه سال ۲۰۲۰، فقط حدود یک سوم از ۹۰۰ بیت کوین (BTC) استخراج شده در روز وارد صرافی ها شده اند. در آن دوره، گری اسکیل به تنهایی هر روز حدود ۱۲۰۰ بیت کوین خریداری می کرد. این نشان می دهد که چگونه تقاضا با حاشیه زیادی از عرضه فراتر رفته و منجر به افزایش شدید آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شده است.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

با این حال، پس از افزایش قیمت اخیر بیت کوین، برای ادامه حرکت دراین مسیر به جریان سرمایه بیشتری نیاز است. اگر این اتفاق نیفتد، سرمایه گذاران منتخب ممکن است وسوسه شوند که سود خود را قفل کنند و این می تواند با سفته بازن و معامله گران کوتاه مدت که از این سرمایه گذاری خارج می شوند، اصلاح شود.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تحلیل کنیم تا مسیری را که دارای کمترین مقاومت است، تعیین کنیم.

BTC/USD

بهبود بیت کوین در تاریخ ۱۴ ژانویه با ۴۰،۰۱۲۹ دلار به یک مانع برخورد کرد و قیمت آن امروز دوباره کاهش یافت. گاوها در حال حاضر در تلاشند تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۳۳،۷۹۵ دلار دفاع کنند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

این اقدام قیمت چند روز گذشته یک مثلث متقارن را تشکیل داده است که به طور کلی به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند. اگر گاوها بتوانند قیمت را از بالای مثلث افزایش دهند، روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود. هدف این الگو رسیدن به۵۲۰۰۰ دلار است.

از طرف دیگر، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را در زیر مثلث متقارن فرو ببرند، فروش می تواند شدت بگیرد و جفت ارز BTC / USD ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۵۸۲۶ دلار کاهش یابد. حتی اگر قیمت به این سطح برسد، روند صعودی شکسته نخواهد شد.

سطوح پایین تر احتمالاً خرید تازه ای از معامله گران را به خود جلب می کند و این می تواند منجر به ثبات چند روزه شود که گاوها به تدریج قبل از شروع مرحله بعدی روند صعودی این دارایی را جمع آوری می کنند.

ETH/USD

بازگشت اتر (ETH) به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۲۴ دلار) با مقاومت در برابر ۱،۲۵۸٫۳۰ دلار مواجه است. با این حال، دنباله بلند نمودار شمعی امروز نشان می دهد که معامله گران در کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه این دارایی را خریداری می کنند.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

میانگین متحرک پرتحرک و شاخص مقاومت نسبی (RSI) در قلمرو مثبت حکایت از فرمانده بودن گاوها دارد. اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را از منطقه مقاومت بالای ۱،۲۵۸٫۳۰ دلار به ۱،۳۴۹٫۱۰ دلار برسانند، قیمت جفت ارز ETH / USD می تواند به ۱۴۶۲ دلار برسد.

با این حال، اگر گاوها نتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای این منطقه مقاومت برسانند، این امر ممکن است باعث جلب سود معامله گران کوتاه مدت شود و می تواند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برساند. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز ممکن است به سطح پشتیبانی کلیدی ۸۴۰٫۹۳ دلار سقوط کند.

XRP/USD

گاوها در چهار روز گذشته نتوانستند XRP را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۳۰ دلار) برسانند، این نشان می دهد که خرس ها از این مقاومت دفاع می کنند. اگر فروشندگان بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۰٫۲۵ دلار برسانند، قیمت این آلت کوین می تواند تا ۰٫۱۶۹ دلار کاهش یابد.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

بازگشت شدید ۰٫۱۶۹ دلار نشان می دهد که گاوها در سطوح پایین تر این دارایی را جمع آوری می کنند. اگر خریداران بتوانند قیمت این دارایی دیجیتال را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، جفت ارز XRP / USD ممکن است مدت اقامت خود را در محدوده ۰٫۱۶۹ تا ۰٫۳۸۵ دلار برای چند روز دیگر افزایش دهد.

اگر خرس ها سطح پشتیبانی ۰٫۱۶۹ دلاری را بشکنند، این نمای بقدام بدون روند فاقد اعتبار خواهد بود. در زیر این سطح، روند نزولی می تواند با هدف بعدی ۰٫۱۰ دلار از سر گرفته شود.

DOT/USD

Polkadot (DOT) در تاریخ ۱۳ ژانویه به بالاترین حد خود صعود کرد و در تاریخ ۱۴ ژانویه با یک صعود قوی دیگر به دنبال آن حرکت کرد. این آلت کوین در حال حاضر با مقاومت در حدود ۱۵ دلار مواجه است اما این اصلاح کم عمق نشان می دهد که معامله گران با عجله به دنبل ذخیره سود نیستند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

اگر جفت ارز DOT / USD به زیر سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۱۱٫۹۸۱۹ دلار برسد، گاوها سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. اگر آنها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۱۵ دلار برسانند، توقف بعدی می تواند در سطح ۱۸ دلار و سپس ۲۰ دلار باشد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۱۱۹۸۹۱۹ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند تا سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی در ۱۰٫۱۴۲۲ دلار سقوط کند. یک اصلاح عمیق نشان می دهد که مومنتوم تضعیف شده است و این می تواند این جفت ارز را برای چند روز بدون روند نگه دارد.

ADA/USD

کاردانو (ADA) امروز از خط روند نزولی بالاتر رفت، اما گاوها نتوانستند این شکست را حفظ کنند که پیشنهاد می کند سود در سطوح بالاتر ثبت شود. خرس ها اکنون سعی می کنند این آلت کوین را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۵۹ دلار) کاهش دهند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند. اگر جفت ارز ADA / USD از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای خط روند نزولی برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند.

شکستن بالاتر از ۰٫۳۵۴۲۸۵۷ دلار می تواند قیمت این ارز دیجیتال را به ۰٫۴۰ دلار برساند، جایی که ممکن است دوباره با مانع برخورد کند. اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۹۲ دلار) برساند.

LTC/USD

تلاش لایت کوین (LTC) برای بهبود از پایین ترین سطح در ۱۱۲٫۵۶۷۲ دلار، در تاریخ ۱۱ ژانویه تحقق یافت و در نزدیکی ۶۱٫۸٪ سطح اصلاحی فیبوناچی در ۱۵۷٫۶۹۰۴ دلار قرار گرفت.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

پس از یک اصلاح عمیق، قیمت معمولاً قبل از شروع حرکت بعدی روند، برای چند روز در یک محدوده ثابت می شود. میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه (۱۴۳ دلار) و RSI دقیقاً بالای نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر جفت ارز LTC / USD به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، افت به ۱۲۰ دلار امکان پذیر است. بازگشت از این سطح پشتیبانی می تواند بدون روند بودن این جفت ارز را بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ دلار حفظ کند.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطح فعلی عقب نشینی کند، گاوها سعی می کنند قیمت را به ۱۸۵٫۵۸۲۱ دلار برسانند. وقفه ای بالاتر از این مقاومت می تواند روند صعودی را از سر بگیرد.

BCH/USD

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۱۴ ژانویه به بالای مقاومت ۵۱۵٫۳۵ دلار افزایش یافت اما گاوها نتوانستند این شکست را حفظ کنند، این نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال هستند. در حال حاضر فروشندگان در تلاشند تا قیمت این ارز دیجیتال را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۴۳ دلار) و خط روند صعودی کاهش دهند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BCH / USD می تواند تا ۳۷۰ دلار کاهش یابد. این سطح احتمالاً به عنوان یک پشتیبانی قوی عمل خواهد کرد و می تواند قیمت این ارز دیجیتال را برای چند روز بین ۳۷۰ تا ۵۱۵٫۳۵ دلار حفظ کند.

بر خلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند از افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگشت کنند، افزایش بیش از ۵۱۵٫۳۵ دلار محتمل است. چنین اقدامی می تواند احتمال افزایش قیمت را به ۶۰۰ دلار برساند. میانگین متحرک پرتحرک و RSI در منطقه مثبت، نشان دهنده مزیت گاوهاست.

LINK/USD

Chainlink (LINK) طی دو روز گذشته با افزایش همراه بود و در تاریخ ۱۴ ژانویه بالای ۱۷٫۷۷۷۷ دلار بسته شد که نشانگر تقاضای زیاد در سطوح پایین است. گاوها امروز به خرید خود ادامه دادند و قیمت این ارز دیجیتالرا به بالاترین قیمت در ۲۱٫۴۵۳۳ دلار رساندند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

با این حال، فتیله بلند روی نمودار شمعی امروز ذخیره سود در سطوح بالاتر را نشان می دهد. اگر گاوها اجازه ندهند که قیمت به زیر ۱۷٫۷۷۷۷ دلار برسد، پیشنهاد می شود که در خرید به هنگام کاهش قیمت رخ دهد.

اگر قیمت این ارز دیجیتالاز ۱۷٫۷۷۷۷ دلار به شدت برگشت کند، گاوها سعی می کنند روند صعودی را با هدف بعدی ۲۷ دلار از سر بگیرند. میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه (۱۵٫۰۷ دلار) و RSI بالای ۶۵ نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

با این وجود بعید است که خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها در حال حاضر تلاش می کنند تا قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۱۷٫۷۷۷۷ دلار کاهش دهند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند

XLM/USD

استلار لومنز (XLM) در تاریخ ۱۳ ژانویه به بالاتر از ۰٫۲۸۶۴ دلار رسید اما الگوی شمعی Doji در ۱۴ ژانویه نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس ها بود. عدم قطعیت امروز به روند نزولی رسیده و خرس ها در حال حاضر سعی در حفظ قیمت زیر ۰٫۲۸۶۴ دلار دارند.

نمودار روزانه XLM / USDT. منبع: TradingView

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ازط XLM / USD ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴ دلار) سقوط کند. بازگشت شدید از این سطح نشان می دهد که معامله گران در سطوح پایین تر به خرید این دارایی ادامه می دهند. میانگین متحرک پرتحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از ۰٫۳۲ دلار برسد، قیمت این جفت ارز می تواند به ۰٫۳۵ دلار برسد. خرس ها احتمالاً مقاومت سختی در این سطح خواهند داشت اما اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از آن بالا ببرند، افزایش قیمت ممکن است به ۰٫۴۰۹ دلار و سپس به ۰٫۵۰ دلار برسد.

BNB/USD

بایننس کوین (BNB) در ۱۳ ژانویه بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۹ دلار) شکست که نشان می دهد فشار فروش کاهش یافته است. با این حال، خرس ها مایل نیستند بدون جنگ تسلیم شوند و این ارز دیجیتال را در قیمت بیش از ۴۲ دلار می فروشند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

اگر خرس ها بتوانند این قیمت این دارایی دیجیتال  را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و آن را حفظ کنند، جفت ارز BNB / USD ممکن است به سطح حمایت ۳۵٫۶۹ دلار سقوط کند. یک بازگشت از آن می تواند جفت ارز را بین ۳۵٫۶۹ و ۴۳ دلار برای چند روز بدون روند حفظ کند، زیرا گاوها و خرس ها تلاش می کنند برتری خود را حفظ کنند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این جفت ارز از سطح فعلی بالا رود، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به ۴۵٫۱۶۲۰ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۵۰ دلار برسد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location