سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کره جنوبی، پیشتاز صنعت ارزهای دیجیتال در جهان

از آنجا که تاثیر تکنولوژی پیشرفته بر بازار الکترونیک، ورزش و در مجموع ابداع و اخراعات جهانی بر کسی پوشیده نیست، جای تعجب نخواهد داشت که نشریه Cindicator در گزارش اخیر خود اعلام کند که کره جنوبی بزرگترین و پر رنگ ترین نقش را در بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. بر اساس داده‌های جمع آوری شده در این گزارش که حجم مبادلات تجاری، تاریخ معاصر اقتصادی، مقررات و گرایش‌های تجاری را مورد بررسی قرار داده، یافته‌های جالب توجهی در خصوص مدیریت دارایی‌های دیجیتال به دست آمده است.

بر اساس شواهد موجود، کشور کره جنوبی با ۵۰ میلیون نفر جمعیت، یکی از ۱۵ اقتصاد برتر جهان بوده که نقشی پر رنگ در صحنه توسعه بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. دلیل رخداد این امر نیز ترکیب فاکتورهایی مانند مبادلات زیر ساختی، سطح بالای تکنولوژی و چارچوب وضع مقررات و مالیات در زمینه ارزهای دیجیتال در کره جنوبی است.

کره‌ای‌ها، مردم دوستدار ارزهای دیجیتال

اگر بخواهیم کشورها را بر اساس علاقه مردم آنها به ارزهای دیجیتال دسته بندی کنیم، کره جنوبی رکورد دار خواهد بود. کشورهای مالتا، سنگاپور، سوئیس و استونی نیز از جمله کشورهای پیشرو در این عرصه به حساب می‌آیند. البته مردم کره جنوبی با توجه با سرانه جمعیت آنها و میزان استفاده از ارزهای دیجیتال در صدر این فهرست قرار دارند.

در حقیقت مردم کره جنوبی حدود ۳۰ درصد از مبادلات مالی ارزهای کریپتو را به خود تخصیص داده‌اند. همچنین بیش از ۳۰ درصد از کارگران و کارمندان حقوق بگیر در کره جنوبی در زمینه مبادله کریپتو فعالیت دارند. مسلما تاریخ معاصر اقتصادی این کشور و رشد اقتصادی آن در روند توسعه استفاده از ارزهای دیجیتال به شدت تاثیر گذار بوده است.

زیر ساخت مبادلات مالی کره جنوبی

کره جنوبی از زیر ساخت مبادلات مالی بسیار قدرتمند بهره می‌برد. در نمودار زیر، میزان مبادلات مالی دیجیتال انجام شده در بازار کره جنوبی طی بازه زمانی یک ماهه را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش منتشر شده، «آپ بیت» که از مشتقات آلت کوین به حساب می‌آید، با اختلاف بسیار زیادی بزرگترین ارز دیجیتال مورد مبادله در کره جنوبی بوده و ارز دیجیتال ترون در آوریل ۲۰۱۸ با نام تجاری Bithumb منتشر شد در جایگاه دوم ایستاده است. لازم به ذکر است که قیمت این ارز دیجیتال تنها در عرض سه ساعت از ۰٫۰۳ دلار به ۰٫۰۵ دلار افزایش یافته است.

در متن گزارش منتشر شده آمده است: شکی نیست که مبادلات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی، عنصر کلیدی تلاش برای تحلیل پدیده ارزهای دیجیتال در آسیا به حساب می‌آید.

پروژه های ارزهای دیجیتال پیشرو در راه پذیرش عمومی

Coinone بر اساس یک پروژه بلاکی چینی کار کرده و هدف آن نیز انجام نقل و انتقال مالی کریپتو بین تمامی نقاط جهان است. این شرکت اخیرا از همکاری تجاری خود با Qoo10 خبر داده که به نام آمازون آسیا مشهور است.

مقررات در راه بازار ارزهای دیجیتال

کره جنوبی به ویژه توسط طرح های Ponzi و دیگر کلاهبرداری‌های مربوط به دیگر ارزهای دیجیتال پیچیده تضعیف شد. همین موضوع فکر مقام های کره‌ای را به سمت لزوم وضع مقررات قانونی برای فعالیت ارزهای دیجیتال در این کشور معطوف ساخت. در حقیقت از سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی تا مارس ۲۰۱۸، فعالیت ارزهای دیجیتال و ICOها در کره جنوبی ممنوع اعلام شد.

این محدودیت‌ها منجر به انتقال پروژه های عظیم و پر درآمد ارزهای دیجیتال به سمت سنگاپور شد. هرچند که هزینه این انتقال تکنولوژی و زیر ساخت ها به سنگاپور بسیار گران تمام شد.

اما به نظر می‌رسد وضع محدودیت‌های قانونی برای فعالیت ارزهای دیجیتال بیشتر واکنشی به مشکلات ایجاد شده ناشی از فعالیت ارزهای دیجیتال در این کشور بوده که از این دست می توان به کلاهبرداری‌ها و هک‌های انجام شده علیه ICOها اشاره کرد.

دولت کره جنوبی به تازگی اعلام کرده که بیش از ۸۸۰ میلیون دلار برای توسعه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته که این مبلغ در حقیقت بخشی از بسته ۵ تریلیون دلاری در نظر گرفته برای نوسازی اقتصاد کره جنوبی است.

گفته می‌شود کره جنوبی در حال تغییر موضع خود در قبال ارزهای دیجیتال و ایجاد فضایی بهتر جهت میزبانی رسمی از تکنولوژی بلاک چین و قانونی سازی فعالیت ارزهای دیجیتال است.

وضع مالیات

نرخ مالیات در کره جنوبی از جمله بالاترین میزان مالیات در سطح جهان است. این درحالیست که بیت کوین و دیگر ارزها از سال ۲۰۱۳ تاکنون از پرداخت مالیات در کره جنوبی معاف بوده‌اند و همین موضوع یکی از دلایل مهم جذب تجار و سرمایه گذاران کره‌ای به سمت سرمایه گذاری در بخش سرمایه‌های دیجیتال در این کشور بوده که ۱۰۰ درصد سود حاصل از مبادلات مالی صورت گرفته با استفاده از ارزهای دیجیتال را نصیب شخص سرمایه گذار کرده و هیچ بخشی از آن به عنوان مالیات کسر نخواهد شد.

«سایمون کازن»، رئیس بخش تحلیل اقتصادی Cindicator می‌گوید تحقیقات آنها نشان می‌دهد که تاثیر کره جنوبی بر افزایش توجه به بازار ارزها فزونی خواهد یافت. وی معتقد است: این کشور استقبال بسیار گرمی از تکنولوژی‌های نوین می‌کند. علاقه آنها به سرمایه‌های دیجیتال کاملا ملموس است. نوآوری‌های قانونی دولت کره جنوبی نشان می‌دهد که دولت این کشور متوجه پتانسیل تکنولوژی بلاک چین شده است.

وی افزود: کره جنوبی نقشی مهم در اتخاذ جهانی کریپتو ایفا خواهد کرد.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location